Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wifi troubles: welke kaart voor pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet komt tegenwoordig draadloos binnen, over laptop (c720 chromebook) gaat het prima, maar op mijn pc werkt het voor geen meter. Ik heb een sweex (jaja) en een Icidu 150n, allebei ontvangen ze weinig.

2 vragen:

1) Zou dit aan iets anders dan de wifi-kaarten kunnen liggen, zo nee, welke kaart zou ik dan het beste kunnen kopen?

2) De ontvangst is het beste in de keuken (pc en laptop staan momenteel id keuken...), bestaat er een oplossing met een antenne in de keuken en dan een draad (catX, usb, ...?) naar mijn computer, die ik toch liever in mijn werkkamer wil hebben staan. Afstand 15m, als ik niet diagonaal over het plafond kabels ga trekken.

PC: pentium 4500/4gb/1gb vid, uatx mobo met pcie-e aansluiting. OS: Ubuntu.

Ik hoop op redding, want ik haat computeren in de keuken!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 13:48 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Wat voor provider heb je en hoe ziet het gehele netwerk eruit?

Ja, het zijn niet de beste kaartjes maar heb je de volledige modellen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Twee oplossingen:

1. Kabel trekken naar PC. Werkt 100%, en is toekomst vast. Ook goedkoop.

2. Goede WiFi kaart in de PC stoppen. Of beter: een goede (USB) ontvanger nemen of nog beter een goede router nemen die als "client" kan dienen. Deze ontvangt je WiFi en stuurt deze via UTP naar de PC door. Doordat UTP heel lang mag zijn zonder verlies, kan je die router op een betere plek neerzetten (bv. hoger op je buro en zo...)

• s.lenders
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 12:37
Ik ben eerder benieuwt ten opzicht van de PC waar de router / access point staat als je zo'n slecht ontvangst hebt in je werkkamer.

Wat zit er tussen?
5G of 2,4G band?
Hoeveel andere draadloze netwerken heb je om je heen?

WiFi kan door heel veel verstoort worden. Een mindere ontvanger hoeft zeker niet het probleem te zijn. Als je een overcrouding hebt op het kanaal waar jou WiFi op zit dan heeft een andere oplossing geen toegevoegde waarde.

[ Voor 34% gewijzigd door s.lenders op 25-01-2016 09:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het draadloos netwerk is 5g en normaal 2,4g; er zijn twee netwerken. Ik ga eerst eens een 5g pcie netwerkkaart halen, daarna een router met utp-kabel. Ik zal jullie up to date houden, promise!

Scusi voor de late reactie, was dit topic vergeten en toen dacht ik gisteren: Oeps!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
De TP-Link TL-WN822N heeft redelijk ontvangst voor weinig geld. Vaak kan je bij computers beter een USB ontvanger aansluiten dan een PCI-E ontvanger. Daarnaast heeft 5 GHz vaak een minder ver bereik in ruil voor een hogere snelheid.

pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Voor 20 euro heb je hiermee waarschijnlijk een redelijke oplossing.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik gebruik een Asus USB-AC56 om AC te krijgen op mijn laptop, die werkt fenomenaal en op 5GHz heb ik zelfs nog dekking boven en met de interne niet.

Is ook USB3 en dualband.

1 antenne is ook te verlengen overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 16-02-2016 13:07 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Zoals de anderen ook al gevraagd hebben: Waar staat je router?
Als die weggestopt in de meterkast zit dan is dat sowieso al iets wat je kan/moet verbeteren. Dat zou ik dan ook doen voordat je iets nieuws koopt. De plaatsing van je router is misschien wel het belangrijkste van alles.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Zit in een groot appartementencomplex, draadloze netwerken in overvloed :( Er zat draadloos internet bij het appartement, vandaar de noodzaak :( Maar niet getreurd.

[WLAN] --straal--» [Router] --draad--» [PC]

Na wat lezen over wifi-kaarten denk ik toch dat ik voor een router ga. Ik dacht aan pricewatch: Asus RT-AC51U, ik las dat de router die Red-Front voorstelde niet werkt onder ubuntu :( USB-stick zou ook een optie kunnen zijn, maar utp + router geeft de optie voor een kabel van 10m+.

De router komt dus op de plek met de beste ontvangst: up de keukenmuur, 6m van de magnetron (gebruik ik nooit, kan hem wegdoen/uit het stopcontact trekken), met dan een utp-kabel naar de pc (2m naar bureau in woonkamer of 10m naar slaapkamer).

update 17-2 13:10
Heb een Asus RTN12 router gekocht, geprobeerd deze te installeren, maar bleek dat de wireless-dinges kapot was, die is terug naar de fambriek. Morgen komt er een nieuwe. Leuke queeste zo!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Nieuwe router, een werkende dit keer. Toen was er nog een cat5e kabel met een paar aders die ontbraken, maar nu werkt het. Soort van. Het netwerk is de hele tijd in de lucht, maar het internet valt de hele tijd uit. De router laat dan zien dat er de hele tijd verbinding gemaakt/verbroken wordt. Kennelijk de grens van de mogelijkheden draadloos --» draad te organiseren :(
Pagina: 1