Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoi,

Ik ben al meer dan een week bezig om mijn nieuwe systeem up and running te krijgen.
Ik gebruik een Asus 170 Pro gaming bordmet een Samsung Evo 850 SSD en ik heb een windows 7 pro iso bestand. De ISO file gebrand op een dvd en in de pc gestopt. In de bios AHCI geselecteerd.

Ik start op vanaf de cd. Ik zie dat er het eea geladen wordt, er loopt een witte balk van links naar rechts, het scherm wordt even zwart en ik zie kort het windows logo verschijnen. Dan opnieuw zwart beeld met heel slecht onderin het scherm microsoft windows zichtbaar. Er gebeurt nu niets meer.

Ik verwacht dat de windows 7 pro cd de drivers van het moederbord mist. Vroeger kon je met xp indrukken nieuwe sata controller drivers laden maar dat lukt niet meer.

Wat kan ik nu nog doen?

V, Martin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Misschien dat je iso niet ok is.

Waar komt deze vandaan?
Op de website van Microsoft kun je hem opnieuw downloaden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

Heeft je mobo toevallig een on-board grafische kaart? Dan misschien je GPU eruit halen en de interne gebruiken tijdens de installatie.

[ Voor 27% gewijzigd door Steefph op 24-01-2016 13:56 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
Ma
matt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
De ISO is prima gebrand. De drivers zijn te oud voor dit moderne moederbord lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Hoe installeer Bios of Uefi.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
Uefi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Zet hem eens op bios. UEFI wordt volgens mij nog niet ondersteund in Win7

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
Ik heb alle Uefi naar Legacy gezet en een win7 opstart usb disk gemaakt. In de directory "boot" heb ik de chipset drivers gezet. Na het opstarten vanaf de usb stick hetzelfde probleem!

Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom niet gewoon gelijk Windows 10 installeren en dan activeren met je Windows 7 code ?

Windows 7 op Skylake geeft verschillende problemen. Als straks je setup wel laad kom je bij het probleem dat er geen SATA drivers zijn en je geen HDD en SSD gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
Ik heb windows 10 al draaien op deze computer maar ik ben radiozendamateur en gebruik een software defined radio (sdr Flex-5000a). Deze werkt op een firewire kaart, dit werkt niet goed op Windows 10. Ik heb dezelfde firewire kaart in een win7 computer geplaatst. Dit was een 1/2 jaar oud systeem ook met een Asus bord erin.

Dit werkte perfect met windows 7. De firewirekaart is met een Ti chipset en die gebruikt gewoon de windows drivers van de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
Ik ben een stapje verder. Het uitzetten van Uefi werkte hier in eerste instantie niet. Na een clear cmos gaat de installatie wel verder. Nu vraagt windows 7 om drivers die niet beschikbaar zijn. Ik heb de chipset drivers van mijn Asus H170 gedownload bij Asus maar wanneer ik deze aanbied met een usb stick gaat de installatie niet verder.
Pagina: 1