Videokaart vergelijkbaar met PS4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Videokaart die vergelijkbaar is met de graphics van een PS4.

Wat is je budget?
250-350

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI rolt wel lekker van de tong :P , maar mocht er een alternatief zijn wat aanbevolen wordt ben ik een en al oor. Ik heb zelf al gekeken naar een MSI Geforce GTX 960/970, maar ben altijd benieuwd naar meningen van andere tweakers!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb sinds 1 maand nu een eigen pc gebouwd, het is ongeveer de BBG Basisgamesysteem van November 2015 op een andere voeding, behuizing en nog zonder videokaart (op mijn geïntergreerde gpu na dan)

Nu vraag je jezelf misschien af, waarom vraagt hij om vergelijkbare graphics van een PS4? Nou het zit zo, ik was eigenlijk van plan om een goedkoop game-pc'tje in elkaar te zetten voor bijvoorbeeld League of Legends en daarnaast een PS4 voor bijv: de aankomende Tom Clancy's The Division.
Nu bevalt de PC mij eigenlijk zo goed, dat ik dacht: "waarom ga ik niet gewoon voor een wat betere game pc, en laat ik de PS4 lekker zitten!" :*)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Eigenlijk zit je met een GTX 770 al op het niveau van een PS4. Tweedehands worden deze kaarten erg veel aangeboden. Voor zo'n €150 heb je al een MSI versie van de 770, een koopje.

De GTX 770 is meestal iets sneller dan de 960, maar de 960 is dan weer beter voorbereid op de toekomst (nieuwere architecture, langer nieuwe drivers waarschijnlijk enz.).

De 970 is dan de aller sterkste keuze, een zeer krachtige, nieuwe kaart. Maar de prijs is dan ook een stuk hoger.

Edit: kijk je de AMD kant op, dan is de R9 390 en belachelijk sterke kaart. Wel net iets boven jouw budget, maar de price/power verhouding is zeer goed. pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

[ Voor 23% gewijzigd door JackDaniel op 24-01-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Als Budget max 350 is dan valt de http://tweakers.net/product/405542/gigabyte-geforce-gtx-970/ daar gewoon in en is een solide keuze.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om de GTX 960 te gaan halen. Nu kan ik met korting de PNY 2GB krijgen (€205) of ik kan de MSI voor €230 4GB krijgen. Wat adviseren jullie, is de €25 euro het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:32:
Ik zit te denken om de GTX 960 te gaan halen. Nu kan ik met korting de PNY 2GB krijgen (€205) of ik kan de MSI voor €230 4GB krijgen. Wat adviseren jullie, is de €25 euro het waard?
Mijn vriendin gebruikt deze pricewatch: Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD werkt prima en is lekker koel en stil.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Met een GTX960 zit je redelijk goed, maar een GTX970 is echt wel een stuk sneller (ook duurder, maar aangezien je budget mogelijk). De 970 past beter bij je algehele prestaties van de PC. De PNY 960 heeft een heel andere soort koeler en slechts 1 kleinere fan. Waarschijnlijk wordt die warmer en luider dan de MSI, maar pin me daar niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Of een R9 380x en je zit tussen een GTX 960 en een GTX 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ziet de rest van je systeem er exact uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De rest van het systeem ziet er zo uit:

Behuizing: Cooler Master N200
Voeding: Seasonic S12 520W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:53:
De rest van het systeem ziet er zo uit:

Behuizing: Cooler Master N200
Voeding: Seasonic S12 520W
Dan moet met alle kaarten geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik zie veel te dure kaarten genoemd worden om prestaties van een PS4 te evenaren. Je moet beseffen dat in een PS4 maar een opgefokte AMD Jaguar APU zit. De GPU daarvan zit qua rekeneenheden tussen de HD7870 en HD7850 in, de kloksnelheid is ook dezelfde als die van een standaard HD7850. De PS4 heeft wel heel veel GDDR5, maar moet dat delen met het hele systeem. Bij een PS4 kan de ontwikkelaar wel wat meer uit de hardware halen. Om op PC gelijkaardige prestaties (1080p of net niet, 30-60 fps, medium tot high settings, weinig AA) te halen, heb je een wat snellere GPU nodig, maar aan de andere kant komen er nu wel grafische API's (DirectX 12, Vulcan) die op PC ongeveer hetzelfde toelaten als op een console, dus ook daar verdwijnen de verschillen.

Eigenlijk volstaan een R7 370 of GTX 950 dan net, met een R9 380 of GTX 960 zoef je een PS4 voorbij en als je heel je budget op doet, zit je aan een R9 390 of GTX 970. Je vraag was wat evenaart een PS4, maar ik zie dus veel videokaarten genoemd worden die sneller zijn.

Als er trouwens gevraagd wordt hoe de rest van je systeem er uit ziet, dan verwachten we eigenlijk ook wel een processor, moederbord en hoeveel geheugen je systeem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Hier heb ik zeker wat aan. In een aantal posts hiervoor heb ik mijn pc omschreven maar had het misschien hier wat uitgebreider kunnen herhalen. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1