Upgraden naar nieuwer Synology nas

Pagina: 1
Acties:

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-02 21:33
Ik zoek een? 2 Bay Synology nas
Wat is je budget? 100 - 200 euro

Ik heb momenteel een Synology DS211j en ik krijg het idee dat sinds DSM5 hij er meer moeite mee heeft dan voorheen. Zeker nu met 5.2 erop draait. Tijdens het opstarten geeft hij een piep toon dat hij ready zou moeten zijn. Maar hij heeft dan nog 30 seconden extra nodig.

Dus is mijn ook gevallen op een DS215j of een DS213
In welke mate is deze NAS beter dan wat ik nu heb?

De DS215j is een dual core 800mhz
De DS213 is een single core 2ghz

Of kan ik beter mijn huidige blijven gebruiken? :)

Verwijderd

Een beetje extra inzet wordt op tweakers gewaardeerd. Je vraagt nu in principe aan ons of we de voordelen voor je op papier willen zetten. Iets wat je zelf ook zeer makkelijk kunt als je wat Youtube filmpjes en specsheets naast elkaar houdt.

On-topic: Ik ben zelf erg tevreden met mijn DS215j maar het lijkt mij niet verstandig om met zo'n beperkt budget jouw DS211j te upgraden dan kun je beter wat bijsparen en voor een Synology met een Intel proc gaan. Maar tja, dat is volledig afhankelijk wat je met je NAS wilt doen en dat staat niet in je post.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Of je beter je huidige kunt blijven gebruiken moet je natuurlijk zelf weten.
Waarom geld uitgeven omdat je nog 30 sec moet wachten?
Loop je tegen andere problemen aan? Heb je perse 5.2 nodig? etc. Mis je feautres? Dit zijn vragen die je zelf kunt beantwoorden.

Als je zelf weet wat te tekort komt kan je ook beredeneren of je voor een J model moet gaan of niet.
Als je graag up to date wilt blijven met DSM is een nieuwere versie handig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.