Beeindiging huur bij problemen met buren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728344

Topicstarter
ik heb al een tijdje gezeur met buren zo gauw ze iets horen na 22u bellen ze direct politie de achter buren hebben me in elkaar geslagen mijn bel uit de muur getrokken mijn halve schutting vernield .de woning stichting heeft mij laten weten dat ik beter maar zelf kan opzeggen. ik heb geen schulden geen huurachterstand .ze drijgen er mij uit te zetten door een deurwaarde is dit wettelijk mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

De deurwaarder is er alleen voor om je de achterstallige betalingen te voldoen.
https://www.rijksoverheid...assobureau-of-deurwaarder

Mogelijk heb je wel te maken met overlast van buren en omgeving, maar ik heb geen idee wat daar voor verplichtingen zijn.
Volgens mij mag een verhuurder je nooit zomaar eruit zetten. Je kunt mogelijk wel met de woningstichting samen naar een ander huurhuis zoeken waar je naar toe kunt verhuizen, maar daarvóór nooit zelf de huur opzeggen!

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 728344 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:29:
ik heb al een tijdje gezeur met buren zo gauw ze iets horen na 22u bellen ze direct politie de achter buren hebben me in elkaar geslagen mijn bel uit de muur getrokken mijn halve schutting vernield .de woning stichting heeft mij laten weten dat ik beter maar zelf kan opzeggen. ik heb geen schulden geen huurachterstand .ze drijgen er mij uit te zetten door een deurwaarde is dit wettelijk mogelijk?
Ja dat is mogelijk. Indien jij een overlast bent voor de buurt en gezien wordt als degene die het woongenot van anderen belemmert, is het mogelijk om jou uit te zetten.

Dit moet wel altijd via rechter en is zeker niet gemakkelijk voor de woningbouw.

Overigens kun je zelf wel het beste beoordelen of de woningbouw grond heeft om je uit te zetten of niet. Dat is voor ons vanaf hier onmogelijk, maar ik weet wel dat ze het niet lichtvaardig doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 24-01-2016 11:50 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728344

Topicstarter
Ik heb een buurman die krijgt nooit bezoek. Bij mij komen regelmatig vrienden langs.

De politie is al verscheidene keren geweest. Om de tafel gezeten, afspraak was als hij zich ergerde aan de situatie dat hij zou kloppen op mijn raam met het verrzoek of het zachter kan of mij bellen. Daarna IS HET HIER STIL.

Toch belt hij liever politie midden in de nacht om half 3 terwijl ik in bed lig. Of het daadwerkelijk de buurman was zegt de politie niet. Ik kreeg papier door de bus met opzegging en inschrijving. Via via hoorde ik dat ze mij volgende week al uit willen zetten. Ik woon hier al 6 jaar.

Ze hadden mij ook uitgenodigt voor gesprek maar op die dag dat tijdstip had ik wel wat anders aan mijn hoofd, ik heb toen mijn hond moeten laten inslapen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 24-01-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Afgesplitst van het oude topic waar dit eerst in was geplaatst. WI->AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 13:19
Als de politie langs komt, is er dan ook (geluids) overlast veroorzaakt? Ze kunnen je er pas uitzetten na een uitspraak van een rechter. Je buren zijn nu bezig een dossier op te bouwen. Zodat ze daarmee naar de woningbouw kunnen gaan.

Edit: Kan je de inhoud van die papieren anonimiseren en hier posten? Het is sowieso handig om juridisch advies te gaan zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door harmz op 24-01-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Koop een camera met nachtzicht om je schutting en dergelijke in de gaten te houden.
Als de politie om half 3 uur 's-nachts aanklopt is er dan daadwerkelijk iets aan de hand? Je ligt in bed, dus ik neem aan van niet.
Heb je aangifte gedaan van de vernieling van je schutting?
Als de politie al verscheidene keren is geweest, kan je je afvragen of je zelf ook niet eens moet kijken of je daadwerkelijk geen overlast veroorzaakt. Wat jij normaal vindt hoeft dat niet te zijn voor anderen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 728344 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:11:
Ze hadden mij ook uitgenodigt voor gesprek maar op die dag dat tijdstip had ik wel wat anders aan mijn hoofd, ik heb toen mijn hond moeten laten inslapen.
Ik mag hopen dat je toen wel meteen hebt gebeld om een nieuwe afspraak te maken?

Anyway: bij overlast mag een huurovereenkomst ontbonden worden, of in Jip en Janneke taal: kun je je huis uitgezet worden. Corporaties zijn verplicht hun huurders 'ongestoord genot van de woning' te bieden. Bij aanhoudende klachten zullen ze eerst proberen de huurders onderling hun problemen op te laten lossen, maar als dat onvoldoende werkt is uitzetting niet ongebruikelijk.

De verhuurder heeft je blijkbaar nu een brief gestuurd dat ze de huur willen gaan opzeggen. Je hoeft niet te reageren maar dan ligt er over zes weken een verzoek bij de rechter om de huur te ontbinden. Niet reageren werkt meestal tegen je: je hebt dan onvoldoende meegewerkt aan een oplossing.

Kortom: morgen naar een bureau voor rechtshulp, en neem alle brieven mee. En als je snapt hoe de vork in de steel zit contact opnemen met de woningbouwvereniging. Blijf aardig en rustig en zorg ervoor dat je mee wilt werken aan een oplossing. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Als je al zover bent dat uitzetting dreigt, dan vertel je hier lang niet alles. Dan moet je het wel heel bont gemaakt hebben en dan is het meer dan dat er geregeld vrienden zitten. GoT staat vol met topics van de andere kant van een soortgelijk verhaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als ze je echt willen uitzetten, moeten ze een bevel tot uitzetting hebben.

Dan heb jij al een oproep van de rechtbank gehad.
Als er dan een vonnis is (dus je moet eruit) krijg je dit ook nog eens in de bus.

Dus ze staan nooit plots voor de deur. Dan heb je al heel veel signalen gemist en ook de nodige officiele documenten.

Stappenplan.
1) Morgen direct contact opnemen met de woningbouw voor een overleg.
2) Als je de officiële papieren hebt, direct daarmee naar een jurist of het juridisch loket.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 19:57

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Een uitzetting vanwege overlast die jij zou veroorzaken is een heel lastige procedure, zowel voor de buren, als voor je verhuurder.

Het is voor jou van belang om zelf ook een dossier aan te leggen: noteer in een logboek ieder incident, en vergeet niet om van iedere vernieling en daad van agressie aangifte/melding te doen, zowel bij de politie, als bij de woningbouwvereniging (en vervolgens noteer je die aangiftes/meldingen weer in je logboek).

En inderdaad, onderzoek ook daadwerkelijk je eigen gedrag. Een feestje/ bezoek dat tot na 1 uur 's avonds blijft is prima - eens in de paar maanden. Wekelijks, of zelfs meerdere keren per week is dat niet ok, spreek dan ergens af waar anderen het niet horen.

Bedenk je ook dat als de toon eenmaal is gezet, dat íeder geluidje er een te veel is. Ik heb zelf ook een jaar overlast gehad, en op een gegeven moment kon ik het zelfs niet meer hebben als hij om 3 uur 's middags zijn muziek voor 10 minuten wat harder zette. Zodra ik ook maar íets hoorde, schoot ik in de stress "oh mijn god! Het gaat toch niet opnieuw beginnen? Niet weer? Kan het dan nooit eens rustig zijn?". Toen heb ik ook een logboek bijgehouden en het bizarre was dat het vaak zo was dat het 2-3 dagen rustig was, maar voor mijn gevoel was het elke dag raak. Niet fijn wonen kan ik je verzekeren.

Dus probeer je echt te realiseren wat het voor je buren doet, en noteer ook in dat logboek wanneer je visite krijgt, van hoe laat tot hoe laat, en wanneer je muziek op zet/andere herrie maakt.

Ga nu naar je buren met een doos chocola / bosje bloemen om aan te geven dat je er graag samen uit komt en probeer af te spreken dat jullie allebei zo'n logboek aanleggen, en dat jullie na een paar maanden je logboek gaan vergelijken, en kijken welke zaken voor de buren genoeg overlast geven om wel te noteren, maar niet bij jou te komen klagen.

En inderdaad, neem actie richting de verhuurder: bel ze op, stel voor dat je graag met je buren in overleg gaat en of ze daarbij willen bemiddelen. Ga nooit zeggen dat je buren zeuren, wordt nooit boos, want daarmee bevestig je enkel het beeld dat er kennelijk over je bestaat.

Bij mij had ik het telefoonnummer van de buurman gekregen, maar vaak stond de muziek zo luid dat hij noch de voordeur, noch de telefoon hoorde, dus kon ik klagen wat ik wilde, hij hoorde het niet.

En ook: ik ben hulpverlener, en ik vertelde mijn cliënten altijd dat er 2 soorten cliënten bestaan: de ene heeft altijd een excuus om niet te doen wat gedaan moet worden: een ingegroeide teennagel waardoor iemand niet kan lopen, de kat van de buren die ziek is, etc. De ander doet ondanks alles toch wat er gedaan moet worden: moeder die overlijdt, gebroken been, ziekenhuisopnames etc. De eerste komt er nooit, de tweede wel. Je moet zelf kiezen in welke categorie je wil vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 24-01-2016 13:14 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 728344 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:11:
De politie is al verscheidene keren geweest. Om de tafel gezeten, afspraak was als hij zich ergerde aan de situatie dat hij zou kloppen op mijn raam met het verrzoek of het zachter kan of mij bellen. Daarna IS HET HIER STIL.
Zo werkt het natuurlijk niet. Ook als je bezoek hebt, moet je zorgen dat het na 22u stil is. Het kan een tijd duren voordat de politie tijd heeft om te kijken, dus als ze langskomen als je al in bed ligt, betekent dat niet dat er geen overlast is geweest.

Met alle meldingen bij de politie, lijkt het erop dat er een dossier wordt opgebouwd. Als dat dossier dik genoeg is, kan de huurovereenkomst worden opgezegd. Bij opzegging krijg je kort de tijd om vrijwillig de woning te verlaten. Mocht je niet vrijwillig vertrekken, komt er waarschijnlijk een gerechtelijke procedure. Daarmee kun je de uitzetting uitstellen, maar het wordt vrij duur als je zo'n procedure verliest.

Vernielingen rechtvaardigen je overlast niet. Het is goed om vernielingen bij te houden, maar daarmee voorkom je geen uitzetting. Ook het juridisch loket kan je niet helpen als je daadwerkelijk overlast veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Je hoort maar gewoon te zorgen dat het na 22:00 niet onoverkomelijk luidruchtig is. Ook als je bezoek hebt. Dat heet fatsoen.

Een uitzondering daargelaten, maar men belt echt niet de politie als jij een keer uitzonderlijk op vrijdagavond wat vrienden over de vloer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

BFmango schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:18:
Je hoort maar gewoon te zorgen dat het na 22:00 niet onoverkomelijk luidruchtig is. Ook als je bezoek hebt. Dat heet fatsoen.

Een uitzondering daargelaten, maar men belt echt niet de politie als jij een keer uitzonderlijk op vrijdagavond wat vrienden over de vloer hebt.
Dat dus. Hier aan de hand gehad met overlast begin van de avond (feestje) waar een of ander mer meisje verklaarde: "Maarj ik heb gegoogled hoorj meneerj, tot tien uurj mogen we zoveel herrie maken als we willen."
De politie vond van niet een half uurtje later. >:)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:47
Maximaal geluidsniveau volgens de wet:
gemiddeld piekbelasting
overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Ter indicatie. stemgeluid op normaal niveau is al 60dB.
Dus als je dunne muurtjes hebt dan is praten met je visite snachts al geluidsoverlast.

Maar er kan ook ingegrepen worden onder het kopje burengerucht. Je mag geen overlast veroorzaken voor je buren. Ook niet als je daarmee binnen de bovenstaande geluidsnormen blijft.
Dit is compleet subjectief. Zo moet mijn tante thuis op sloffen lopen, omdat haar onderbuurman anders de politie belt...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Klinkt als een overlastveroorzaker. In dat geval vraag ik me af of het goed is om te helpen met juridisch advies etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jawel, want iedereen heeft recht op een zo eerlijk mogelijke kans bij de rechter. Het is aan hem om te oordelen, niet aan jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je maar een half verhaal verteld als het al zo ver is dat de buren je in elkaar slaan, je bel slopen en bij elke scheet de politie bellen. Beter was het als je wat eerder ingegrepen had, ik neem aan dat je al diverse signalen genegeerd hebt voor het escalleerde. Nu is de iritatie bij je buren dermate hoog dat ze zich aan elk geluid iriteren en is het heel moeilijk nog op te lossen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met bovenstaanden. Zelfs in meest kansloze tokkiebuurt slopen buren niet (doelgericht) voor de lol bellen enzo. Als je hier op GoT de probleemtopics leest over mensen met overlastgevende buren en ziet wat en hoe lang zij allemaal moeten doorstaan voordat een verhuurder daadwerkelijk over kan gaan tot uitzetting, speelt dit al jaren en is er veel, veel meer aan de hand dan alleen af en toe vrienden over de vloer :o

Als dit beeld klopt, dan heb je dus jarenlang bewust of onbewust het leven van meerdere buren verziekt en verdien je de uitzetting dubbel en dwars. Maar probeer dan nog alsjeblieft te achterhalen en te begrijpen hoe en waarom het mis ging, want als je straks ergens anders terecht komt wil je dit niet nog een keer (en je nieuwe buren al helemaal niet).

Herken je je niet in dit beeld? Dan is er iets heel raars aan de hand waarschijnlijk gebrek aan zelfreflectie. Wil je onze hulp, zorg dan voor een helder en gedetailleerd verhaal:

- tijdslijn van toen je er 6 jaar terug ging wonen en nu mbt interactie met buren. Wanneer eerste mondelinge klacht? Wanneer verhuurder erbij betrokken? Wanneer mishandeld en vandalisme?
- exact welke correspondentie (brieven, emails, dingen die zwart-op-wit staan en als bewijsstukken kunnen gelden) heb je gehad? En wanneer? Geef daarbij exacte formulering aan, zeker als het gaat om waarschuwingen/dreigementen/melding van juridische stappen.
- wat voor buurt betreft het? Hebben we het over rijk en exclusief als Bloemendaal of (kans)arm als R'dam Zuid. Is het een rustige woonwijk of een druk uitgaansgebied? Grote stad of klein dorp? En wat is de achtergrond van de buren die klagen en/of mishandelen?
- wat voor huis/appartement woon je? En - vooral - waar zijn muren en vloeren van gemaakt. Hebben we het over nieuwbouw beton of jaren '30-bouw met houten vloeren en enkelsteens bakstenen muren?
- beschrijf vanuit jouw perspectief wat er gebeurt op een avond waar jouw vrienden langs komen. Welke dag van de week is dat? Van hoe laat tot hoe laat? Heb je daarbij TV/muziek aan staan? (en zo ja: de hele tijd? en steeds op zelfde volume?). En hoe vaak komen ze langs (dagelijks? wekelijks?)

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 24-01-2016 20:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En voor als je een bemiddelaar zoekt: http://www.problemenmetjeburen.nl

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 30-05 10:47
*knip* Doe maar niet.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 25-01-2016 08:57 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 728344 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:29:
Speciaal hiervoor een account aangemaakt? Het is nogal een vreemd en onsamenhangend verhaal. Wij kunnen hier helemaal niets over zeggen als jij niet meer vertelt. Wellicht is Nederlands niet je moedertaal maar probeer een duidelijk verhaal neer te zetten. Je wordt niet zomaar ff uit je huis gezet. Dan is er veel meer aan de hand. De verhalen zijn legio (ook op dit forum).
Vooral wat Dion_b en Ardana duidelijk maken is voor jou van belang.

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 26-01-2016 10:51 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Pagina: 1