Nieuwe 27 Inch monitor

Pagina: 1
Acties:

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:57
Ik overweeg een nieuwe 27" monitor te kopen ter vervaging van mijn Iiyama E2473HDS

Ik heb mijn keuze beperkt tot:

pricewatch: HP Pavilion 27xw Zilver

of

pricewatch: LG 27MP77HM Zilver, Zwart

Waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de de LG.

De monitor gaat vooral gebruikt worden voor internet, gamen (shooters) en huis tuin en keuken gebruik en wordt aangesloten op een HD7850.

Ik kan echter maar weinig beoordelingen vinden.

Iemand suggesties waarom wel/niet ?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 20:57
Waarom zou je 1920*1080 op 27" willen? Dat is echt pixels tellen!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Balance schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Hoger word toch moeilijk op een HD7850?

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Zoals hierboven, heeft weinig zin voor grotere monitoren te gaan als de resolutie niet mee gaat. Daar maak je alleen maar het beeld onscherper mee, en heeft ook enkel nut voor mensen die slecht kunnen zien. Denk dat het beter is om een investering te overwegen, zoals bijvoorbeeld de

pricewatch: HP Z27s Zwart

en als dat buiten het budget gaat zijn er wel monitoren te vinden zonder IPS en dergelijke toebehoren.

Grafische kaart is een soortgelijk verhaal, ondersteund de resolutie maar er games op draaien is lastig.

[ Voor 23% gewijzigd door TaraWij op 24-01-2016 12:13 ]

• Poedelini
TaraWij schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:09:
Zoals hierboven, heeft geen zin voor grotere monitoren te gaan als de resolutie niet mee gaat.

Denk dat het beter is om een investering te overwegen, zoals bijvoorbeeld de

pricewatch: HP Z27s Zwart

en als dat buiten het budget gaat zijn er wel monitoren te vinden zonder IPS en dergelijke toebehoren.

Grafische kaart is een soortgelijk verhaal, ondersteund de resolutie maar er games op draaien is lastig.
Mag hij meteen een nieuwe grafische kaart bij kopen. :P
De twee die to voorstelde hebben ook IPS en dergelijke toebehoren. Behalve de resolutie en de ultra hd dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Poedelini op 24-01-2016 12:21 ]

• TaraWij
Tja, gaat wat kosten; anders denk ik dat hij eerder naar een 25 of 26 inch kan gaan als zijn 24 inch te klein is.

• Noppesnada
Die HP z27s is me te duur.

Het lastige is ook dat ik dat ik de LG nergens "live" kan zien. Bij de mediamarkt hebben ze hem niet fysiek staan.

Ik weet dat de resolutie tov mijn oude monitor hetzelfde blijft, dus dat pixels mogelijk meer zichtbaar worden, hoewel ik me af vraag of dat nu zo storend is tov de oude monitor. Videokaart vervangen is nog niet aan de orde en overstappen naar 25 of 26 inch lijkt me niet de moeite.

• Poedelini
Noppesnada schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:31:
Die HP z27s is me te duur.

Het lastige is ook dat ik dat ik de LG nergens "live" kan zien. Bij de mediamarkt hebben ze hem niet fysiek staan.

Ik weet dat de resolutie tov mijn oude monitor hetzelfde blijft, dus dat pixels mogelijk meer zichtbaar worden, hoewel ik me af vraag of dat nu zo storend is tov de oude monitor. Videokaart vervangen is nog niet aan de orde en overstappen naar 25 of 26 inch lijkt me niet de moeite.
Wat voor videokaart heb je precies?
Je kan de LG gewoon bestellen via internet, ben je er niet tevreden mee kan je het altijd nog terug sturen.
Vind je de reactie tijd niet belangrijk?
Persoonlijk zou ik voor de LG gaan. De HP heeft 14 ms reactie tijd en de LG 5 ms.

[ Voor 4% gewijzigd door Poedelini op 24-01-2016 12:42 ]

• Noppesnada
Poedelini schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:35:
[...]

Wat voor videokaart heb je precies?
Je kan de LG gewoon bestellen via internet, ben je er niet tevreden mee kan je het altijd nog terug sturen.
Vind je de reactie tijd niet belangrijk?
Persoonlijk zou ik voor de LG gaan. De HP heeft 14 ms reactie tijd en de LG 5 ms.
Ik heb een Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Bestellen en retourneren doe ik liever niet. Ik wil hem echt live zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Noppesnada op 24-01-2016 12:52 ]

• Balance
Wat mis je in je huidige monitor? Waarom wil je upgraden? (Meer werkruimte, betere kleuren, beter contrast, betere kijkhoeken, hogere framerates, hogere resolutie, etc. etc.) Dat is een redelijk essentiële vraag die je nog niet beantwoordt hebt.

• Noppesnada
Balance schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:36:
[...]

Wat mis je in je huidige monitor? Waarom wil je upgraden? (Meer werkruimte, betere kleuren, beter contrast, betere kijkhoeken, hogere framerates, hogere resolutie, etc. etc.) Dat is een redelijk essentiële vraag die je nog niet beantwoordt hebt.
Meer werkruimte is vooral een wens van mijn vrouw en dochter. Mijn vrouw vooral om te internetten en mijn dochter om YouTube filmpjes te kijken. Ik wilde zelf een breder scherm 21:9 zoals de LG 29UM67-P 29 inch monitor (die is wel 2560x1080).

Dat formaat ben ik gaan bekijken in de winkel maar werd door de dames afgekeurd |:(

• Balance
Met meer werkruimte wil je ook meer pixels. Je kan het formaat upgraden, maar als je niet ook een hogere resolutie neemt dan heeft het helemaal geen zin.

Kijk eens naar de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart. Deze heeft met een resolutie van 2560*1440 80% meer pixels (en dus werkruimte) dan een 1920*1080 monitor. Ook zijn de kleuren, kijkhoeken en contrast uitstekend.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:06

br00ky

Moderator Harde Waren

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Balance schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook een 27" 1920x1080 monitor en ik snap deze opmerkingen eigenlijk nooit zo goed. Het beeld is gewoon superscherp. Zit jij dan met je neus boven op de monitor?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Meer werkruimte krijg je enkel met een hogere resolutie. 1080p op 27" is m.i. niet ideaal voor all-round gebruik. Misschien omdat ik beter gewend ben, maar ik vind het zelf toch niet heel prettig. Puur voor gaming kan ik er nog bij in omdat het de game ervaring nog wel ten goede komt, wat je met youtube ook zou kunnen zeggen, maar tenzij je slechte ogen hebt is dit veelal niet echt een upgrade. Je echte upgrade is toch echt naar 1440p gaan, en dan mag je je 7850 wel gaan begraven als je een beetje wilt gamen. Naar 1080p schalen is meestal 'meh', en 720p gamen op 27" is dan ook weer zo.

Veel upgrade kans voor zowel all-round als gamen zie ik dus niet, tenzij budget gaat vergroten. Als je enkel meer werkruimte wilt zou je nog kunnen nadenken over een 2e 24" scherm. Gamen op één scherm, productiviteit op twee, daar kan geen 27" scherm tegenop, maar ik twijfel of 'youtube' en 'internetten' daar goed gebruik van gaan maken ;)

Ik zou dan gewoon even wachten wat de monitoren markt nog gaat doen dit jaar, een bijzondere aanbieding afwachten, of kijken of op termijn je GPU een boostje kan krijgen als je gamen een beetje serieus wilt doen.

• TaraWij
kendo schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:41:
Ik heb ook een 27" 1920x1080 monitor en ik snap deze opmerkingen eigenlijk nooit zo goed. Het beeld is gewoon superscherp. Zit jij dan met je neus boven op de monitor?
Als jij op een 24" alles ziet, wat is dan het nut van een 27" met evenveel pixels? Helpt enkel bij slecht zicht.

Op een 27" met 4k resolutie past er vier keer 1920x1080 op, dat is pas nuttig. 1440p helpt binnen budget.
Foritain schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:43:
Ik zou dan gewoon even wachten wat de monitoren markt nog gaat doen dit jaar, een bijzondere aanbieding afwachten, of kijken of op termijn je GPU een boostje kan krijgen als je gamen een beetje serieus wilt doen.
Ja, er zijn heel wat nieuwe voorzieningen zoals 4k (en hoger), IPS, 144Hz, G-SYNC en zo voort waar je apart wel wat monitors in kan vinden. Maar de betaalbare monitoren die de voorzieningen combineren zijn nog niet voor nu, en zeker niet wanneer het binnen een budget moet! Denk dat de interessante monitoren er pas over een paar jaar zullen zijn...

[ Voor 46% gewijzigd door TaraWij op 24-01-2016 19:03 ]

Pagina: 1