[HP Probook 4545s] Invalid BIOS Checksum > CMOS Reset (502)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
Hoi,

Mijn HP Probook 4545s heeft altijd goed gewerkt, maar nu heb ik een probleem. Laatst heeft de laptop langere tijd in slaapstand gestaan. Ik kreeg hem niet opgestart en via een led zag ik dat de accu leeg was. Na/tijdens het opladen van de accu kon ik de laptop weer opstarten, maar kreeg ik de volgende melding:

The CMOS checksum is invalid. The CMOS will be reset to the default configuration and will be rebooted. Please check your BIOS Setup options to see if they change.
CMOS Reset (502)
ENTER - Reboot the system
Fore more information, please visit: www.hp.com/go/techcenter/startup

Dit vond ik vreemd, want BIOS instellingen (inclusief datum/tijd) horen bij mijn weten te worden bewaard door de CMOS batterij. Ik heb nooit een melding ontvangen dat de spanning van de CMOS batterij laag zou zijn. Toch heb ik de CMOS batterij maar vervangen door een nieuwe. Maar zelf als ik nu 15 seconden de accu uit de laptop haal, is hij de instellingen (datum/tijd) al weer kwijt. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen? Kan ik nog iets doen?

Signature

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de diagnostics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Gewoon op de link klikken die jij voorgeschoteld krijgt, dan kom jij uiteindelijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
De HP Support Assistant heeft maar 2 diagnostische functies, HP Accucontrole en HP Network Check. Beide zijn succesvol, maar het echte probleem is daarmee waarschijnlijk niet onderzocht en opgelost.
Ik heb ook de BIOS opnieuw geflashed met de laatste versie (laptop had al de laatste versie), maar het probleem is nog steeds. Hebben jullie nog ideeen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Optimized defaults inladen in BIOS, die opslaan.
Dan opnieuw in de BIOS gaan, weer instellen en opslaan.

Kwestie van zeker te zien dat er effectief BIOS instellingen zijn opgeslagen,
anders zou het misschien kunnen dat die BIOS instellingen leeg blijven en vandaar de fout blijft.

Geen verder idee, voornaamste heb jij al gedaan.