Aankoop platenspeler Audio Technica vs Teac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvis
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-06 13:19
Goedemorgen,

Ik wil erg graag een platenspeler, ben enthousiast geraakt door mijn vader die een Technics SL1200 mk2 heeft. Hierdoor kwam ik al snel bij de Audio Technica atlp120 usb. Nu ben ik mij er verder in gaan verdiepen en tot dit lijstje gekomen:
-Teac TN-300 (Kers) €399,-
-Denon DP-300F €249
-Audio Technica AT-LP120USB €270,-
-Pro-Ject Debut Carbon DC €379
-Rega RP1 €350 (zonder performance pack)

Na wikken en wegen lijkt de Audio Technica (AT) veel te bieden voor zijn bedrag. Maar ik vindt de Teac erg mooi in de kers (cherry) uitvoering.
Nu is mijn vraag wat is de beste keus tussen deze twee? Ik wil niet meer dan €400 besteden. Als er nog een beter alternatief is onder de €400 hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvis
Even voor wat achtergrond info de plaatjes van de:
Teac TN-300 Cherry
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jl18w7.jpg

Audio Technica LP120usb
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/qyuvwz.jpg

En toch nog even terugkomend op mijn conclusie de ProjectDebut Carbon doet ook weer mee:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/n5j8k0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:28
Wat wil je met de platenspeler gaan doen? Wil je ermee dj-en, wil je ermee digitaliseren of wil je een platenspeler om mee te gaan luisteren.

Voor al die toepassingen zijn er verschillende opties. een sl-1200 (of 1 van de klonen zoals de audio technica die je noemt) is voornamelijk bedoeld voor het dj-en. De teac en project lijken meer bedoeld voor het luisteren van muziek.

Bij alle platenspeler blijft dat de keuze van een element en bijhorende naald (meestal) belangrijker is dan de platenspeler zelf.

Dus: wat zijn jouw overwegingen en waarom & waarover twijfel je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvis
Ik ga hem gebruiken voor het luisteren, dus geen DJ-achtige taferelen. Digitaliseren ook niet aangezien ik nog maar een enkele plaat in mijn bezit heb.

Mijn overweging om voor de Teac tn-300 te gaan is voornamelijk hoe deze eruit ziet. Maar daarentegen is Teac een merk waar ik niks vanaf weet. De Audio Technica wordt door veel engelstalige site's als beste platenspelers voor beginners neergezet. Op deze site bijvoorbeeld. Hier word de AT ook boven de Pro-Ject geplaatst.

Ik wil het liefst niet de verkeerde keus maken op dit gebied. Nu heb ik in mijn eigen kenniskring geen mensen die hier veel verstand van hebben. Daarom dat ik het hier vraag omdat €300-€400 best veel geld voor mij is wil ik niet een keuze maken waar ik een maand later spijt van krijg.

Misschien dat kenners hier kunnen aangeven welke platenspeler zij zouden kiezen voor 300-400 euro. Want veel reviewsites zeggen weer wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:28
basvis schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:57:
Ik ga hem gebruiken voor het luisteren, dus geen DJ-achtige taferelen. Digitaliseren ook niet aangezien ik nog maar een enkele plaat in mijn bezit heb.
De Audio Technica wordt door veel engelstalige site's als beste platenspelers voor beginners neergezet. Op deze site bijvoorbeeld. Hier word de AT ook boven de Pro-Ject geplaatst.
Als je die review goed leest zul je ook dit stukje tegenkomen:
Compared to our step-up option below, the Pro-Ject Debut Carbon,the Audio Technica is noisier with a silent background. It also didn’t suppress pops and clicks as well as the Pro-Ject does when playing dirty or damaged records.. Of course, I’d recommend anyone buy a record cleaner like the Spin Clean to keep their records in better shape, as it also keeps your stylus in better shape and preserves your records. If you’re using clean records, click suppression will be a smaller issue.
Daaruit haal ik eigenlijk dat de Pro-Ject betere (Luister-) geluidsprestaties levert.

De teac is overigens ook een prima platenspeler en is voorzien van het zelfde element als de audio-technica draaitafel (ook al doen de foto's anders vermoeden).

op amazon.com kun je vaak bij het product user reviews vinden van klanten die de platenspeler ook echt gekocht hebben. Hier wordt de Pro-Ject vergeleken met de teac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvis
Bedankt, ik ga nog even verder zoeken naar recensies. Ik laat weten welke het is geworden en waarom. Als iemand in de tussentijd nog aanbevelingen heeft zijn die van harte welkom.

Of zou deze Thorens TD166 dan een betere optie zijn dan hetgeen ik voorgesteld heb?

[ Voor 41% gewijzigd door basvis op 25-01-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvis
Zijn er niet meer mensen die hier hun licht op willen schijnen?

Ik heb mijn lijstje aangepast:
-Teac TN-300 Cherry (€399) (misschien andere kleur ivm 21% korting mediamarkt)
-Denon DP-300f (€270) + Shure M97xE Element
-Een Thorens van marktplaats prijzen schommelen alleen erg en prijs is tegenwoordig aan de hoge kant (€330)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvis
Het is de thorens TD166 MK2 geworden.
Nu al heel erg blij mee.
Pagina: 1