Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 10:20
Halle allemaal,

Vandaag heb ik voor het eerst een pc in elkaat gezet nadat ik heel veel forums had gelezen en videos heb bekeken. Ik had wel mijn verwachtingen dat het niet in een keer allemaal goed zou gaan maar ik heb nu geen idee wat ik kan doen? Eerst mijn systeem:
AMD Phenom II x6 1090t
Msi 970a sli krait edition
2x4 gb ram 1333 mhz
Corsair h60 cpu cooler (niet van 2013 maar eerder)
Sapphire hd 6950 2 gb gddr5 oc. recom pe-600 plus
Zalman z11 plus hf1
Windows 10 op een oude hdd overgezet vanaf mijn oude pc.

Alles zat perfect en ik startte het systeem op. De eerste 3 minuten liep alles prima en kwam ik tot het windows hoofd scherm waar hij vast liep. Daarna loopt hij al na 2 seconden vast. Later bleek dat cpu temp opliep tot 110 graden! Ik heb toen mobo eruit gehaald en iets van de koelpasta weggehaald aangezien het net iets te veel was. Ook heb ik toen de koeler er opnieuw opgezet om hem precies recht te krijgen. Dit heeft niet veel geholpen de temp loopt wat langzamer op maar nog steeds tot 110 graden. Heb 1 ram stick er uitgehaald wat hetzelfde effect had met even hoge temp.
Naast dit probleem krijg ik ook nog wat foutmeldingen: A2, 9C, 92, 99

De waterkoeler werkt wel gwn want 1 slang wordt extreem heet en de andere is koud maar wordt later dan ook warmer.

Kunnen jullue me alsjullieblieft helpen!

Sorry als het in verkeerde toppic sta maar kon niks anders vinden!

Mvg

Floris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
doet de pomp het wel?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Je hoort ook constant hoge piepjes met een hoge frequentie ookal is de stroom er van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Hoe bedoel je de pomp? Dat het water rond gepompt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Yeal09 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:23:
Hoe bedoel je de pomp? Dat het water rond gepompt wordt?
Precies dat ja het koelen gaat een beetje lastig als het water warm blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet je 100% zeker dat hij er goed op zit en correct contact maakt? Ik had precies hetzelfde probleem met de Corsair en bleek dat er dus echt een ~0,5mm ruimte zat tussen blok en CPU, hoewel hij iets kon koelen, CPU vloog in no time over de 100 graden.

Het idee dat de andere slang ook warm wordt, zelfs zonder water rond te laten lopen wordt die kant vanzelf een keer warm, 110graden vanaf 1 punt gaat uiteindelijk 2kanten op werken.

Heb je je pomp wel op een 100% fan staan? Niet op een Bios-controlled versie, maar gewoon continue fullpower?

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2016 00:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
The fan zit in de cpu fan port van het moederbord. Hoe kan ik hem op full power krijgen als ie dat niet staat?

Het water is in het begin echt koud aan de ene kant en warm aan de andere. Rond dd 100 graden begint de koude lichtelijk warm te worden dus volgens mij pomt ie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Zou een clean install veel schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Yeal09 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:04:
Zou een clean install veel schelen?
Zo te horen niet. Kan je de pomp horen draaien? Kan je hem aan of uit zetten in het BIOS/UEFI?

Dat beide kanten uiteindelijk warm worden is logisch, want warmte verspreid zich, zeker in een vloeistof. Die vloeistof moet echter wel actief rondgepompt en gekoeld worden, circulatie is nodig in dit type koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Het is ons niet duidelijk of de fan op je radiator überhaupt draait. Probleem zit, aangenomen dat de pomp draait, waarschijnlijk op één van de twee volgende plekken:

-Geleiding tussen CPU en waterblok (domme vraag, maar wel eerst plastic bescherming van je blok gehaald, toch?)
-Afvoer warmte via radiator. (Draait de fan, zo ja, hoe hard, zo nee, kan je in de BIOS de fan op max/100% zetten, of anders direct op 12v aansluiten?)

Sorry, dom, zie nu pas dat dit een volledig kant-en-klaar waterkoeling is. Mij totaaal onduidelijk hoe de snelheid van de fan of aansluiting van de pomp op stroom zit, negeer mijn opmerkingen daarover.

[ Voor 29% gewijzigd door Cio op 24-01-2016 01:20 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cio schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:14:
-Afvoer warmte via radiator. (Draait de fan, zo ja, hoe hard, zo nee, kan je in de BIOS de fan op max/100% zetten, of anders direct op 12v aansluiten?)
De afvoer hangt af van of de pomp het doet, de fan het doet, of er lucht door de radiator komt en of er geen knikken in de slangen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:17:
[...]

De afvoer hangt af van of de pomp het doet, de fan het doet, of er lucht door de radiator komt en of er geen knikken in de slangen zitten.
Goed punt. Ging er te gemakkelijk van uit dat de koelvloeistof kon circuleren en de airflow van de radiator niet geblokkeerd is.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=114573 Lees eens wat ze hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Heb ik gedaan. Het probleem heeft vannacht zichzelf opgelost. De cpu was vandaag 20 graden en het moederbord 40. Voor de andere problemen wil ik een clean install gaan doen. Ik heb nu windows 10 pro 32 bit dat geupgrade is van windows 7. Moet ik dan windows 7 op een usb stick zetten of windows 10. Ik wil ook naar 64 bit gaan. Ik wil deze instal op een andere harde schijf doen alleen weet dan niet wat er gaat gebeuren aangezien de oude windows op de andere harde schijf staat die ik nog wel wil gebruiken. Moet ik de oude er dan even uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zou alleen de hdd aansluiten waar je Windows op gaat installeren, de rest pas aansluiten als installatie klaar is.
Ik ben bang dat je Windows 7 opnieuw moet installeren, tenzij je een Windows 10 x64 versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Oke bedankt! Ik upgrade gwn weer naar windows 10! Nu heb ik 32 bit windows 10 x86 dus dat gaat niet lukken

Bedankt voor de reacties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Ik kan nu ook gwn windows 10 upgraden naar 64 bit? Dan hoeft er niks te verandere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 09:11
Nee, je kunt niet upgraden van 32-bits naar 64-bits. Als je nu een geactiveerde Windows 10 (32 of 64-bits maakt niet uit) hebt op je nieuwe pc, zou je zelfs direct een schone installatie kunnen doen van Windows 10. Om echter zeker te weten dat je installatie straks geactiveerd is, kun je beter eerst Win7 x64 installeren (en activeren) en vervolgens upgraden naar Win10 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Ik heb de hdd met windows 10 overgezet van mijn oude pc kan het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 09:11
Yeal09 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:56:
Ik heb de hdd met windows 10 overgezet van mijn oude pc kan het dan ook?
Weet ik niet zeker. Je kunt het proberen, maar voor meer zekerheid eerst clean install van Win7 x64, activeren en dan upgraden naar Win10 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:36

SomerenV

It's something!

knetterboy3 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Weet ik niet zeker. Je kunt het proberen, maar voor meer zekerheid eerst clean install van Win7 x64, activeren en dan upgraden naar Win10 x64.
Je kunt ook Windows 10 installeren met een key van Windows 7 ;) Heb ik ook gedaan maar dan met een key van Windows 8. Dus geen gedoe met installaties en updates.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Is geinstaleerd en doet het!! Kan ik nu afsluiten en andere hdd erinzetten en aan doen en heb ik dan mijn programma's terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yeal09 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:42:
Is geinstaleerd en doet het!! Kan ik nu afsluiten en andere hdd erinzetten en aan doen en heb ik dan mijn programma's terug?
Dat hangt ervan af, maar waarschijnlijk niet. Programma's staan doorgaans op de OS-schijf.

Als je een SSD hebt, vergeet ook AHCI niet aan te zetten :) Dat moet je eigenlijk voor installeren doen, maar soit. Heb je dat niet gedaan, lees dan even een guide hoe je dat achteraf kan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-01-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Het zijn 2 hdds?
Pagina: 1