Videokaart HDMI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NooitBedacht
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een pc van bijna drie jaar oud. Het betreft een moederbord van Asrock FM2A85X Extreme6 AMD A85X en een AMD A8-5600K processor.

Ongeveer een halfjaar geleden had ik ineens geen beeld meer, ik zag dat de pc wel gewoon opstartte dus ik dacht dat de onboard videochip wel eens kapot kon zijn. Ik zette er daarom een oude videokaart in om te zien of de pc nog werkte. Via de vga kreeg ik toen beeld, maar via de HDMI niet. Omdat ik een oude kaart erin had gezet dacht ik dat het daar misschien aan kon liggen dat ik geen beeld had via de HDMI. Ik heb een halfjaar aangekeken of de pc nog goed werkte, verder lijkt hij het gewoon goed te doen.

Dus uiteindelijk besloten om een nieuwe kaart te kopen, de MSI Radeon R7 370 2GD5T OC, 2GB. Deze er vandaag ingezet maar ik heb nog steeds alleen beeld via de vga (door middel van verloop op de DVI poort) en niet via de HDMI. De drivers zijn geïnstalleerd en up to date dus daar ligt het niet aan. Ik zelf vraag me af of alles in de bios dan wel goed staat, maar op het oog zie ik er niks geks. Ik heb er geselecteerd dat hij de PCI Express moet pakken. Misschien kan iemand mij vertellen wat ik allemaal exact om moet zetten in bios zodat de videokaart goed presteert en de onboard volledig off staat? En misschien heeft iemand anders nog suggesties hoe ik mij HDMI werkend kan krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Al een ander scherm geprobeerd?
Of een andere HDMI kabel? (2 euro bij de action! :) )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Eerste ingeving, krijg je met een ander apparaat wel beeld op de HDMI ingang van je scherm? Dat klinkt logischr, BIOS instellingen hebben weinig te maken met het feit of je videokaart wel/geen HDMI uitstuurt.

• NooitBedacht
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Dank voor de reacties. Ik heb hier inmiddels al vorderingen gemaakt, de HDMI werkt inderdaad wel. Het blijkt dat nu de receiver geen signaal ontvangt / doorstuurt. Voordat de problemen ontstonden was de pc via de receiver aangesloten op de tv, maar nu werkt dit helaas nog niet.