Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe Android smartphone. Mijn huidige telefoon is een HTC One X+. Deze is helaas vanavond stuk gevallen. Het scherm laat nu alleen nog maar strepen zien. :(

Mijn HTC had meer problemen ontwikkeld de laatste tijd, dus vervanging stond al langer op de planning.

Ik overweeg een HTC Desire 626. Ik vind het design van HTC mooi en hun Sense interface fijn. Een high-end toestel hoeft voor mij niet meer.

Zijn er andere tweakers met ervaringen met deze telefoon? Ik kan geen reviews vinden op Tweakers. Uiteraard elders op het internet, maar ik geef de voorkeur aan beoordelingen van gewone gebruikers.

Overigens als je denkt een toestel te weten waar ik naar zou moeten kijken, laat het ook weten. Ik zoek wel iets vergelijkbaars met eerder genoemde HTC. Samsung ben ik niet zo'n fan van. Touchwiz is erg vervelend is mijn ervaring.

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Palthe

pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart

Dit is ook een prima telefoon, ietsje duurder dan de htc. Gekocht voor mijn vriendin toen haar Nexus 5 de geest gaf.
Groot voordeel (vind ik) is het amoled scherm.
De Android versie van Motorola hierop is een nagenoeg vanilla versie, draait nu dus ook gewoon Android 6.

Verwijderd

Als je HTC wil, dan beter een Desire 820. Werkt sneller en heeft een Corning Gorilla Glass 3 scherm.
En die krijgt een update naar Android 6, de 626 waarschijnlijk niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 11:08 ]

Palthe

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:05:
Als je HTC wil, dan beter een Desire 820. Werkt sneller en heeft een Corning Gorilla Glass 3 scherm.
Die is wel vrij fors met een (voor mij, te) lage resolutie. Als je daar niet om geeft, prima keuze.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Misschien is een mod lief en verplaatst even het topic.
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:05:
En die krijgt een update naar Android 6, de 626 waarschijnlijk niet.
Nu had ik ook gorilla glass. Het scherm is heel, geen barst. Alleen er komt geen beeld meer. Backlight gaat wel aan. Ik zat nog te denken wie weet zit er binnen een draadje los.

Ik had naar de 820 gekeken, maar die is te groot. Ik wil graag 5 inch of kleiner diagonaal.

Android updates zijn leuk, maar ik ben hier wel reëel in. Veel fabrikanten laten een toestel snel vallen als het om updates gaat. Ze steken daar weinig moeite in.

Verwijderd

palthe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Die is wel vrij fors met een (voor mij, te) lage resolutie. Als je daar niet om geeft, prima keuze.
Inderdaad, de specs van de HTC toestellen, zijn niet in verhouding met wat je er voor betaald als
je vergelijkt met (sommige) andere smartphones

Verwijderd

Mijn dochter heeft een Huawei P8 Lite. Ze is er heel tevreden over.
Ook de Motorola Moto G 4G, schijnt prijs/kwaliteit heel goed te zijn.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Schopje richting MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1