Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 21:32
Hallo,

Ik heb problemen met mijn Acer Aspire 7520G
Hij start elke 5 seconden op en blijft dat herhalen.
Wat moet er worden vervangen? ik dacht zelf de moederbord omdat dat een probleem is bij dit type.

Alvast bedankt voor het helpen...
Mvg William

Beste antwoord (via ItzWilliam op 26-01-2016 15:28)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 16:20
WilliamKlink schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:42:
Nou, ik zeg toch dat de moederbord een vaak voorkomend probleem is bij dit type...
en een moederbord kan ik overnemen voor €25,-.
Wat wil je nu precies van ons horen dan?
Ja het kan inderdaad dat het vervangen van het moederbord voldoende is om de laptop weer aan de praat te krijgen. Het kan maar zo zijn dat de grafische kaart defect is, oververhit raken is een veel voorkomend probleem bij dat type laptop en de gebruikte grafische kaart (8000) serie van nvidia? heeft problemen met het soldeersol wat los raakt door de extreme hitte en het daarna afkoelen.

Als dat het probleem is dan is het zaak om eerst te controleren of de videochip gesoldeerd zit op het moederbord of dat het om een "MXM" slot gaat. Gaat het om een MXM slot dan kan je de videokaart los vervangen ipv het moederbord. Zit de chip op het moederbord dan zou je kunnen overwegen om een reflow te doen als je de apparatuur kan lenen dan kost je dat dus niets om te proberen! (op een avondje werk na dan)

Dus nogmaals met de geleverde informatie is het te lastig om het probleem duidelijk vast te stellen.
Maargoed, als je de €25,- kan missen en je zeker weet dat dat moederbord werkt dan is het een leuk klusje om te proberen! Werkt de laptop daarna nog niet dan heb je in ieder geval een avondje kunnen sleutelen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
WilliamKlink schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:11:
Hallo,

Ik heb problemen met mijn Acer Aspire 7520G
Hij start elke 5 seconden op en blijft dat herhalen.
Wat moet er worden vervangen? ik dacht zelf de moederbord omdat dat een probleem is bij dit type.

Alvast bedankt voor het helpen...
Mvg William
Laptop is meer dan 6 jaar oud ?

Ga je een onderdeel vervangen heb je een grootte kans dat een ander onderdeel op een later moment ook defect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat heb je zelf ondernomen om de oorzaak te achterhalen? Nu alles op het moederbord gooien terwijl het tal van andere oorzaken kan hebben is een te snelle conclusie. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Maar bij ACER zeiden ze ook al dat het aan de moederbord ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 17:10
Hallo William,

Ik heb deze laptop ook gehad. had dit probleem meteen een jaar na aanschaf.
Als ik jou was zou ik er geen tijd meer insteken en hem verkopen voor 50 euro.

En dan een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Ik wil hem het liefst maken en dan koop ik sws nog een Computer en een Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Mijn vraag is wat moet er worden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
WilliamKlink schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:18:
Mijn vraag is wat moet er worden vervangen?
A: De topicstart :P

Maar nu even serieus, je geeft totaal geen informatie behalve het type nummer en dat de laptop elke 5 sec opnieuw opstart en dan verwacht je van ons dat we kunnen zeggen vervang onderdeel A en je laptop doet het weer?
Daarbij komt nog eens dat de laptop uit 2008 komt = +/- 8 jaar oud! Als je het mij vraagt is elke €50 die je uitgeeft aan de laptop zonde van je geld.

Dus neem eerst even het topic hier door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 en post daarna eens wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Nou, ik zeg toch dat de moederbord een vaak voorkomend probleem is bij dit type...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
WilliamKlink schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:42:
Wat wil je nu precies van ons horen dan?
Ja het kan inderdaad dat het vervangen van het moederbord voldoende is om de laptop weer aan de praat te krijgen. Het kan maar zo zijn dat de grafische kaart defect is, oververhit raken is een veel voorkomend probleem bij dat type laptop en de gebruikte grafische kaart (8000) serie van nvidia? heeft problemen met het soldeersol wat los raakt door de extreme hitte en het daarna afkoelen.

Als dat het probleem is dan is het zaak om eerst te controleren of de videochip gesoldeerd zit op het moederbord of dat het om een "MXM" slot gaat. Gaat het om een MXM slot dan kan je de videokaart los vervangen ipv het moederbord. Zit de chip op het moederbord dan zou je kunnen overwegen om een reflow te doen als je de apparatuur kan lenen dan kost je dat dus niets om te proberen! (op een avondje werk na dan)

Dus nogmaals met de geleverde informatie is het te lastig om het probleem duidelijk vast te stellen.
Maargoed, als je de €25,- kan missen en je zeker weet dat dat moederbord werkt dan is het een leuk klusje om te proberen! Werkt de laptop daarna nog niet dan heb je in ieder geval een avondje kunnen sleutelen.

Pagina: 1