8 jaar geleden heb ik een pc in elkaar laten zetten bij een winkel. Na die 8 jaar zijn bepaalde onderdelen toe aan vervanging, onder andere het moederbord. dit is de eerste stap die ik wil zetten om mijn nieuwe pc te bouwen. Welke onderdelen in bewaar van oude pc en welke nieuw worden zal hierna pas aan de orde komen. Pas een bepaald onderdeel niet meer op mijn nieuwe moederbord vervang ik deze ook.
in mijn nieuwe pc wil ik de volgende eisen sowieso hebben:
- Ik wil op de pc kunnen gamen en films en series kunnen kijken (via downloads zoals mkv).
- Ik wil mijn interne blu-ray speler weer aan kunnen sluiten.
- Ik wil minimaal 2 fans kunnen aansluiten op mijn moederbord.
- wil minimaal 6 gb RAM kunnen toevoegen, hiernaast wil ik meerdere poorten erin kunnen doen voor de toekomst.
- Daarnaast wil ik dat het uitbreiden van componenten mogelijk is.
- Minimaal 5 jaar zonder vervanging.
- Goedkoop is belangrijk, duurzaam belangrijker. Dus als er voor een klein bedrag extra een vele malen beter product is overweeg ik dit.
- Geluid: 5.1 surround
- resolutie: 1080p
- Netwerk: gigabyte ethernet.
- HDMI aansluiting.
Mijn oude pc bevat:
- Een blu-ray speler, deze wil ik bewaren.
- grafische kaart: ATI Radeon HD 4200
- voeding van 300W deze vervang ik.
- CPU: AMD Athlon (tm) II X4 620 Processor 2.60 Ghz. Eventueel vervangbaar als er aangeraden wordt voor een upgrade.
- 4,00 GB RAM. DDR3. Eventueel ook vervangbaar als dat aangeraden wordt.
- moederbord: Micro-Star international CO.LTD, model 785GM-E51 (MS-7596
Ik hoop dat ik hierbij voldoende details gegeven heb over mijn vraag. Eventuele aanschaf tips is altijd meegenomen. En alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Kevin
EDIT:
Hierbij heb ik een advies gekregen voor dit product: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
De specificaties komen overeen met wat ik zoek voor een moederboard. Eventuele gelijke voorstellen altijd welkom.
Alvast bedankt iedereen voor je hulp
in mijn nieuwe pc wil ik de volgende eisen sowieso hebben:
- Ik wil op de pc kunnen gamen en films en series kunnen kijken (via downloads zoals mkv).
- Ik wil mijn interne blu-ray speler weer aan kunnen sluiten.
- Ik wil minimaal 2 fans kunnen aansluiten op mijn moederbord.
- wil minimaal 6 gb RAM kunnen toevoegen, hiernaast wil ik meerdere poorten erin kunnen doen voor de toekomst.
- Daarnaast wil ik dat het uitbreiden van componenten mogelijk is.
- Minimaal 5 jaar zonder vervanging.
- Goedkoop is belangrijk, duurzaam belangrijker. Dus als er voor een klein bedrag extra een vele malen beter product is overweeg ik dit.
- Geluid: 5.1 surround
- resolutie: 1080p
- Netwerk: gigabyte ethernet.
- HDMI aansluiting.
Mijn oude pc bevat:
- Een blu-ray speler, deze wil ik bewaren.
- grafische kaart: ATI Radeon HD 4200
- voeding van 300W deze vervang ik.
- CPU: AMD Athlon (tm) II X4 620 Processor 2.60 Ghz. Eventueel vervangbaar als er aangeraden wordt voor een upgrade.
- 4,00 GB RAM. DDR3. Eventueel ook vervangbaar als dat aangeraden wordt.
- moederbord: Micro-Star international CO.LTD, model 785GM-E51 (MS-7596
Ik hoop dat ik hierbij voldoende details gegeven heb over mijn vraag. Eventuele aanschaf tips is altijd meegenomen. En alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Kevin
EDIT:
Hierbij heb ik een advies gekregen voor dit product: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
De specificaties komen overeen met wat ik zoek voor een moederboard. Eventuele gelijke voorstellen altijd welkom.
Alvast bedankt iedereen voor je hulp
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 728302 op 24-01-2016 00:03 ]