• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Sinds gisteren hebben wij de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX670E Zilver, Zwart

Een tv met 3 HDMI poorten.

Ik wil alle 3 de poorten graag gebruiken maar ik krijg maar geen beeld op HDMI poort 2.

De bedoeling is:
- Xtreamer Mediaplayer : HDMI 1
- Playstation 3 : HDMI 2
- HTPC : HDMI 3 (Op dit moment nog tijdelijk de humax decoder in afwachting van een CI module van Ziggo).

Geen enkel apparaat, zowel de Mediaplayer, de playstation als de Humax decoder geeft beeld op poort 2. Als ik de kabel van één van de apparaten overzet naar een andere poort dan krijg ik wel beeld. Sluit ik een kabel van bv. poort 1 aan op poort 2 dan heb ik weer geen beeld.

In de handleiding kom ik bij specificaties het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/10hsnif.jpg
Het is duidelijk dat HDMI poort 2 andere eigenschappen heeft dan poorten 1 en 3. Maar betekend "Audio Return Channel" dat deze poort geen beeld kan ontvangen van één van de bovengenoemde apparaten?

Voor de rest, maakt het type HDMI kabel iets uit? De kabels die ik heb heb ik altijd gebruikt bij m'n oudere 1080p tv, en die gaven nooit problemen. Ik weet dat je voor 4k 60hz minimaal HDMI 2.0 kabels moet hebben, alleen de vraag is, is dat hier aan de orde?

Mijn YouTube Channel

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Ding is kapot, enige verschil is ARC, nou hier werkt dat gewoon, met alles ... die ARC hdmi.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 23-01-2016 22:51 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ARC betekent alleen maar dat de TV ook audio over die poort uit kan sturen.
Die is dus bedoeld om een radio/versterker aan te hangen, zodat alle inkomende audio van de TV naar je versterker kan gaan en dan over een set externe speakers kan gaan, voor betere geluidskwaliteit.

Voor de rest is een HDMI aansluiting met ARC 100% identiek aan een willekeurige andere HDMI aansluiting, dus daar hoor je gewoon input aan te kunnen hangen.

Heb je al geprobeerd te wisselen met kabels trouwens?
Want ik heb een soortgelijk probleem gehad en dat bleek te komen doordat de betreffende kabel niet lekker was.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Ja ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd en daarop werkte het ook niet.

Ik heb de TV (na vele pogingen) aan een muurbeugel gekregen, en van het idee om het ding er weer af te halen en te retourneren wordt ik zeker niet vrolijk.

Uiteindelijk bleek er ook problemen te zijn met video/audio synchronisatie. Ik heb de tv geretourneerd en geruild voor een pricewatch: Samsung UE55JU6400K Zwart

[ Voor 87% gewijzigd door Snowwie op 02-02-2016 13:09 ]

Mijn YouTube Channel