Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeul al zo'n > 2 jaar een Samsung GT-S6500D mee. Het beestje heeft al flink wat moeten incasseren (een paar keer over het asfalt gesleept tijdens het fietsen met koptelefoon (het dunne laagje chroom rond het scherm is inmiddels verdwenen, maar het scherm zelf intact), enkele keren bij het joggen de grond gekust, enz...) maar schijnt het te overleven. Af en toe rare verschijnselen: als ik een nummer vorm en vriendelijk vraag om een oproep tot stand te brengen, dan vraagt het toestel meer dan een halve minuut bedenktijd. Occasioneel is er een complete freeze (enkel toestel herstarten helpt). Bij gps logs lijkt het alsof ik van tijd tot tijd een ruimtereis maak (altitude > 40 km), maar dat is niet het geval. Deze vreemde gedragingen buiten beschouwing gelaten vind ik het eigenlijk een fijne semi-smart phone.
Maar door omstandigheden (af en toe in buitenland) had ik eigenlijk liever een betrouwbaar dual-sim toestel. (Komt ni af dat je op de achterkant van een iphone ook zo'n adaptor kunt wegmoffelen aub.)
Een iets groter scherm is leuk, maar ik wil niet inbinden qua autonomie. Om de 2 dagen opladen vind ik voldoende. Ik vergelijk het met mijn kamerplanten. Elke dag water geven is overdreven, om de 2 dagen ideaal, en als ze om de 3 dagen krijgen, overleven ze het ook wel.
Verblind door de looks dacht ik aan een Oneplus X. Maar die schijnt qua accuduur geweldig tegen te vallen. Er waren niet echt veel alternatieven. En een Windows phone, daar zit ik ook niet op te wachten.
(Android heeft mijn voorkeur, omdat je daar zelf apps kunt ontwikkelen en uitproberen, zonder verplichte validatie en een app store.)
Wat zouden jullie aanraden? (Ik ben echt geen expert op dit gebied, dus alle zinvolle input is welkom.)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een dual sim motorola. Type even kwijt, maar doet het prima. Bel alleen vrij weinig, af en toe beetje internetten, thats it. Houdt het prima een dag uit.
Maar wees je er van bewust dat een grotere batterij nodig is om scherm, snelle processor etc aan te drijven. Dat gaat niet hand in hand met ergonomie enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:02:
Ik zeul al zo'n > 2 jaar een Samsung GT-S6500D mee. Het beestje heeft al flink wat moeten incasseren (een paar keer over het asfalt gesleept tijdens het fietsen met koptelefoon (het dunne laagje chroom rond het scherm is inmiddels verdwenen, maar het scherm zelf intact), enkele keren bij het joggen de grond gekust, enz...) maar schijnt het te overleven. Af en toe rare verschijnselen: als ik een nummer vorm en vriendelijk vraag om een oproep tot stand te brengen, dan vraagt het toestel meer dan een halve minuut bedenktijd. Occasioneel is er een complete freeze (enkel toestel herstarten helpt). Bij gps logs lijkt het alsof ik van tijd tot tijd een ruimtereis maak (altitude > 40 km), maar dat is niet het geval. Deze vreemde gedragingen buiten beschouwing gelaten vind ik het eigenlijk een fijne semi-smart phone.
Maar door omstandigheden (af en toe in buitenland) had ik eigenlijk liever een betrouwbaar dual-sim toestel. (Komt ni af dat je op de achterkant van een iphone ook zo'n adaptor kunt wegmoffelen aub.)
Een iets groter scherm is leuk, maar ik wil niet inbinden qua autonomie. Om de 2 dagen opladen vind ik voldoende. Ik vergelijk het met mijn kamerplanten. Elke dag water geven is overdreven, om de 2 dagen ideaal, en als ze om de 3 dagen krijgen, overleven ze het ook wel.
Verblind door de looks dacht ik aan een Oneplus X. Maar die schijnt qua accuduur geweldig tegen te vallen. Er waren niet echt veel alternatieven. En een Windows phone, daar zit ik ook niet op te wachten.
(Android heeft mijn voorkeur, omdat je daar zelf apps kunt ontwikkelen en uitproberen, zonder verplichte validatie en een app store.)
Wat zouden jullie aanraden? (Ik ben echt geen expert op dit gebied, dus alle zinvolle input is welkom.)
Even over de grens naar een Xiaomi Redmi 3 kijken.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even een schopje richting MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je kan kijken naar een Motorola Moto G, Wiley Fox Swift of een OnePlus X.

Chinaphone is leuk maar daar gaat meer werk in zitten qua verzending en software installatie.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

De Huawei Mate 7 of Mate 8. 4000mAh batterij, Dual sim.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 05:50:
De Huawei Mate 7 of Mate 8. 4000mAh batterij, Dual sim.
Ik weet niet of hij ineens van een 3 inch telefoon naar een 6 inch wil gaan, misschien een beetje te veel van het goede.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gezien de mishandeling die een foon bij jou blijkbaar moet doorstaan zou ik zeker ook in de 'rugged' categorie kijken. Krijg je dus iets als dit zoekplaatje

Hier bijv. dus.

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb zelf de CAT S40 en ben er heel tevreden van.

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Samsung X-Cover 3 voldoet aan je wensen, mits je weet te voorkomen dat hij de up-date naar 5.0 er door heen drukt. Dan is je accuduur max nog 23 a 24 uur bij redelijk gebruik. Daarvoor zit je op 4,5 of zelfs 6 dagen.
Pagina: 1