Vraag - Upgraden game PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 09:10
Hallo tweakers!

Ik zoek een?
Op dit moment heb ik een computer die volgens mij best oke is, maar er moet een nieuwe videokaart in aangezien deze DX11 max kan.. En hierdoor kan ik niet de laatste games spelen :<Ik zoek dus een goede videokaart waarmee ik een aantal jaar vooruitkan om te gamen, maar die niet te duur is. Ik vroeg me daarnaast ook af of er geen grote bottlenecks optreden door de andere componenten. Hier zou ik graag advies over krijgen! Het is ook mogelijk om een SSD/nieuwe processor/geheugen toe te voegen als dit veel prestatiewinst oplevert.

Wat is je budget?
~300 euro zou mooi zijn, minder mag altijd, meer ook als dit een groot voordeel heeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart graag van Nvidia, andere componenten maakt me niet zoveel uit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal worden gebruikt om te gamen, op een 24 inch full hd scherm. Er hangt een goede prijs/kwaliteit aan de videokaart en hoeft niet perse stil te zijn. Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen .

De specs van mijn huidige systeem zijn als volgt:

CPU
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz
RAM
6 GB DDR3 @ 534MHz
Motherboard
ASUS P6T (LGA1366)
Graphic card
Club 3D HD 4870 512MB GDDR5 Overclocked Edition
Storage
1TB HDD SAMSUNG HD103SJ
Power
Cooler Master Real Power M520 (520W)

Ideeen voor de videokaart vervanger kwamen voor mij uit op eenGTX 970, of een GTX960 als deze snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 20:14
Voor €300 zijn er eigenlijk nu geen videokaarten. Je kan voor €225-250 een AMD R9 380 of 380X krijgen, of een Nvidia GTX 960. Vervolgens kan je dan voor €325-350 een AMD R9 390 of Nvidia GTX 970 krijgen.

De 390 en 970 zijn ongeveer 1,6x zo snel als de 380(X) en 960. Je moet zelf bepalen of je dat €100 extra waard vind.

Als je nog geen SSD hebt is het absoluut de moeite waard om een SSD in je systeem te zetten en daar je besturingssysteem, programma's en veel gebruikte documenten op te zetten. De Samsung 850 EVO serie is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
CPU begin ook aan het einde van z'n latijn te raken. Denk dat als je nieuwste games wil blijven spelen je eerder naar een nieuw systeem kijkt ipv een upgrade van je huidige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:00
Je moet dit systeem verclocken wil je het maximale uit een nieuwe videokaart halen.
Ik zou zeggen, koop een compleet nieuw systeem,dan ga je het er het meest op vooruit.

Ja je kan je huidige systeem overclocken,maar dan moet je wel een voeding hebben die dat aan kan en niet de standaard koeler op je i7 hebben.,verder goede airflow in de case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 09:10
Dank voor de reacties! Kan hier zeker verder mee!