Beste heren en dames,
Ik sta voor een raadsel, en ik hoop dat jullie de oplossing misschien weten.
Ik heb de volgende setup:
Asus N550JV met Intel 7260 AC wifi adapter en windows 10.
Xperiabox v8 (telfort inernet 50 MBit/s).
TP-LINK 1043 v2 router met DD-WRT software.
Als ik mijn laptop opstart dan is de eerste speedtest (speedtest.net) 47 Mbit/S met een ping van 1 - 8 ms, strak stabiel alles.
De bekabeling tussen de hoofdaansluiting is prima, nieuwe kabel, direct vanaf hoofdaansluiting naar het modem zonder tussenkomst van wat dan ook.
Echter, 1 minuut na het opstarten is de snelheid die ik haal nog maar 30, 2 minuten daarna nog maar 20 en daar blijft hij op hangen.
Wat is er aan de hand?
Bitdefender 2016 antivirus uitzetten werkt ook niet. Ik ben op dit moment een deinstallatie aan het proberen.
Heeft iemand nog andere tips/tricks?
Gr Geert
Foto 1: direct na opstarten
Foto 2: vlak na opstarten (> 2 minuten)
Ik sta voor een raadsel, en ik hoop dat jullie de oplossing misschien weten.
Ik heb de volgende setup:
Asus N550JV met Intel 7260 AC wifi adapter en windows 10.
Xperiabox v8 (telfort inernet 50 MBit/s).
TP-LINK 1043 v2 router met DD-WRT software.
Als ik mijn laptop opstart dan is de eerste speedtest (speedtest.net) 47 Mbit/S met een ping van 1 - 8 ms, strak stabiel alles.
De bekabeling tussen de hoofdaansluiting is prima, nieuwe kabel, direct vanaf hoofdaansluiting naar het modem zonder tussenkomst van wat dan ook.
Echter, 1 minuut na het opstarten is de snelheid die ik haal nog maar 30, 2 minuten daarna nog maar 20 en daar blijft hij op hangen.
Wat is er aan de hand?
Bitdefender 2016 antivirus uitzetten werkt ook niet. Ik ben op dit moment een deinstallatie aan het proberen.
Heeft iemand nog andere tips/tricks?
Gr Geert
Foto 1: direct na opstarten

Foto 2: vlak na opstarten (> 2 minuten)

[ Voor 9% gewijzigd door Geertidow op 23-01-2016 17:47 ]