Shares W7 machine in XP na paar minuten niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 13:40
Beste mensen,

Ik heb een raar probleem waar ik de hele middag mee bezig geweest ben, maar niet kan oplossen.

Ik heb een share op een Windows 7 machine die ik wil benaderen vanaf een XP-machine. Het delen en de rechten staan allemaal goed, daar ben ik bekend mee.

In 1e instantie kan ik de share benaderen vanuit XP, maar na enkele minuten is de share niet meer benaderbaar en krijg ik een "not access melding". Vreemde is dat ik vanaf een Windows 7 client de share nog gewoon kan benaderen, en dat blijft werken.

Na een herstart van de Windows 7 machine werkt het weer. Ik las ergens dat je de UAC moet uitzetten in W7, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Heeft er nog iemand een goede tip, waar ik het moet zoeken?

Beste antwoord (via F_J_K op 24-01-2016 09:33)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik herken dit probleem met XP vs Windows 7
Waarchijnlijk heb je de volgende error in de log bestanden van de Windows 7 machine?

"Event Id 2017 The server was unable to allocate from the system nonpaged pool because the server reached the configured limit for nonpaged pool allocations"

Fix: Miscrosoft Technet - Event Id 2017

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik herken dit probleem met XP vs Windows 7
Waarchijnlijk heb je de volgende error in de log bestanden van de Windows 7 machine?

"Event Id 2017 The server was unable to allocate from the system nonpaged pool because the server reached the configured limit for nonpaged pool allocations"

Fix: Miscrosoft Technet - Event Id 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 13:40
Dank je wel The Doman voor je reactie.

Ik had deze register tweaks vanavond ook ergens gevonden. Ik heb ze er een paar uur geleden ingezet, en het lijkt inderdaad te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topictype aangepast en direct het antwoord aangegeven. Mocht het niet het def. antwoord zijn dan kan het natuurlijk nog worden aangepast.

Off-topic: durf je een XP machine nog in een netwerk te hangen? :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)