Cooling H440 + eromheen cooling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-07 23:11
Goededag mensen.

Gezien ik binnenkort mijn nieuwe desktop ga bouwen, heb ik veel filmpjes opgezocht op internet.
Ik heb deze case :
NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed

Hierin zitten 4 fans. 3x 120mm en 1x 140mm.
Deze gaan via molex op een PMW fanhub.

Nu ga ik overclocken en vroeg ik me af of het handig om bv 2 stille fans aan de bovenkant te installeren.

Ook qua mijn cpu, ik weet niet zeker of er bij mijne al koelpasta zit. Raden jullie het aan om dit erbij te halen of ? Gaat om de intel core i5 6600k.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:46
Mischien is het handig om een aio waterkoelings set te installeren waar jij die stille fans wilt plaatsen.
Ik denk dat je zo i zo niet met de boxed koeler moet gaan overklocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:37
maus3142 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:54:
Mischien is het handig om een aio waterkoelings set te installeren waar jij die stille fans wilt plaatsen.
Ik denk dat je zo i zo niet met de boxed koeler moet gaan overklocken.
er zit geen boxed koeler bij de skylake k processor. koelpasta zou ik mij niet zo heel druk om maken. dit gaat hooguit 1 a 2 graden schelen. als je voor een AiO koeler gaat zou ik voor een 240/280 radiator gaan. anders kan je net zogoed voor een 60 euro luchtkoeler gaan. dit presteren beter.

of je blaast al je spaargeld er doorheen. en neemt een semi costum waterkoeling kit. <-------------- mijn voorkeur.. maar ik ben een beetje verpest |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:46
Als je voor een lucht koeler gaat(lelijke dingen vind ik) kan je er voor kiezen om in het verlengde van je cpu koeler (van voor naar achter) op je behuizing achter een stille fan te zetten,maar volgens mij zijn die van nzxt redelijke fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
Avond,

Ik zet de fuma 4 op de processor.
Maar voor 1 of 2 grades ga ik het niet doen.

Ik heb gekozen voor de h440 wegens dat die meer fans al heeft dan de Frac design S.

Qua water cooling, ik ben hier totaal niet mee bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

kaaskopnl schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:18:
Avond,

Ik zet de fuma 4 op de processor.
Maar voor 1 of 2 grades ga ik het niet doen.

Ik heb gekozen voor de h440 wegens dat die meer fans al heeft dan de Frac design S.

Qua water cooling, ik ben hier totaal niet mee bekend...
Er zitten wel meer voordelen aan de H440 New Edition t.o.v. de Fractal S buiten extra fans, het is qua airflow en dus warmteafvoer sowieso al een stuk beter geregeld.

Hoe dan ook, ik heb ook de New Edition en heb bij gebrek aan een andere oplossing (mijn Mobo heeft de meest primitieve fancontrol ooit nml) voor iedere fan aan de fan-hub een silencer gezet. Ik schat dat de fans nu op zo'n 900 RPM draaien en zijn an-sich vrij onhoorbaar, maar de airflow is niet bijzonder krachtig, vandaar dat ik de fan achterin naar achteraan-boven heb verplaatst, daarvoor een 120MM Fractal R2 heb gezet die ik nog had liggen en i.p.v. de 140MM achteraan zit de H80i waterkoeler.

Onder full-load wordt de kast zo'n 35 graden, en dat is dus met alle fans op nog steeds dezelfde snelheid. Ik vind het namelijk irritanter om fans te hebben die de hele tijd harder en zachter gaan als fans die idle iets harder draaien. Punt is wel dat de lucht die je inzuigt, ook weer vrij direct de kast uitgaat als je 3x 120MM bovenaan zet, er zijn namelijk (in mijn geval waar ik ze weg heb gehaald ter bevordering van airflow) geen drivecages meer om de lucht min of meer te forceren. Een oplossing zou een zwartgespoten kartonnetje zijn o.i.d.

Koelpasta is overigens gewoon wel aan te raden, het verschil is niet gigantisch, maar die paar euro extra geven je toch net die extra graden waardoor de fans 200RPM minder hard kunnen draaien. Je hebt het sowieso nodig, dat wel, maar dat moge duidelijk zijn :P De goedkope prut die Intel en AMD meeleveren op boxed koelers wordt beton-hard na een paar 1000 uur dus die wil je sowieso niet.

Ik zou voor een:
- pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition of
- pricewatch: Cooler Master Hyper 412S of
- pricewatch: Noctua NH-D14 of
- pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 of
gaan. In het geval dat je de warmte direct uit de kast wilt hebben is een AIO waterkoeler ook een optie, maar wel een dure. Moet persoonlijk zeggen dat deze H80i de eerste en de laatste waterkoeler is van Corsair die ik heb gekocht (al eens RMA geweest, nieuw exemplaar heeft bubbels erin). Niet alleen de unit zelf kan me niet (meer) bekoren, ook de software is werkelijk waar te bagger voor woorden en is dit al sinds de unit uit is. RMA is dan wel weer uitstekend, maar goed, die wil je liever niet hoeven spreken 8)7

Met een i5'je zal dit qua warmte in de kast niet de spuigaten uitlopen, in ieder geval niet zoals mijn 8320 met een verbruik van om en rond de 250-300W full load.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
Beste Kuus/Pieter

Als ik het goed begrijp heeft u aan de 3x 120mm fans voorop een silencer toegevoegd, de 140x fan heeft u dan vervangen door de waterkoeler en heeft u nog een extra fan geinstalleerd ergens ?

Heeft u mogelijk foto's van hoe het er bij u uitziet ?

Wat ik denk ga doen, is een leuke koelpaste zoeken en effe uitvogelen hoe dit nou precies werkt zodat ik niet teveel gebruik.
Qua mijn koeler, ik blijf bij de Scythe Fuma
Is naar reviews gekeken een goede koeler.
Daarna in de case zelf ga ik de 3x 120mm fans die voorin zitten en de 1x 140mm fan achterin laat ik zitten.
Ik ga denk een extra 140m fan halen om die bovenin te zetten zodat die al het warme lucht eruit kan blazen.

Qua fan control moet ik even kijken, want ik heb de mobo MSI Z170A TOMAHAWK AC.
Weet niet hoe deze dat doet maar wordt even kijken.

Ook snap ik niks van dat ik een molex aansluiting heb voor me fans of dergelijk ??
Kan iemand hiervan me dingen uitleggen _/-\o_
aka molex en PWM gedoe.. dus hoe ik me fans aansluit als ik tot max 6 fans ga..

[ Voor 14% gewijzigd door kaaskopnl op 24-01-2016 16:41 ]

Pagina: 1