Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loxias
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 00:42
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem met mijn Sitecom X3 N300 (WLR-3100 v2 002) router waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.

Gisteravond kreeg ik een automatische prompt voor een firmware update (versie 3.1). Na deze geïnstalleerd te hebben, heb ik echter geen internetverbinding meer via mijn router. Niet via wifi en ook niet via kabel. Ik kan wel verbinding maken met de router en ik kan dus ook gewoon nog in de interface van de router. Via mijn modem heb ik wel internet, dus het ligt in ieder geval niet aan de internetverbinding.

Ik heb geprobeerd de update nogmaals handmatig te downloaden (http://www.sitecomlearnin...-router-x3-n300/downloads ) en te installeren. Ik dacht dat er misschien iets gecorrupt was waardoor het bij de eerste installatie mis is gegaan. Maar ook na handmatige installatie werkt de router niet. Er staan ook geen oudere firmware versies op de website van Sitecom, dus het is voor mij ook niet mogelijk om te reverten naar een oudere versie.

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via Loxias op 27-01-2016 13:10)

Anoniem: 635341

Anoniem: 728567 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:09:
@Sitecom Webcare, kunnen jullie mij ook de link met een oudere versie van de firmware sturen? En is het niet gewoon handiger die ook op jullie website te zetten?
Zeehond schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:13:
Een linkje naar een oudere versie van de firmware zou ik ook wel waarderen.
Jullie hebben de firmware in een PM toegestuurd gekregen. Ik heb tevens intern het verzoek ingediend om dit probleem te controleren en de oude firmware voor deze router beschikbaar te maken. Mochten er andere gebruikers zijn met dit probleem, stuur dan gerust een PM of neem rechtstreeks contact op met onze helpdesk via chat/e-mail.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

lier

MikroTik nerd

Zou flauw zijn om je aan te raden om een mooie nieuwe router aan te schaffen ;)

Ik ga ervan uit dat je niets veranderd hebt aan de omgeving (bijvoorbeeld de kabels)?
Welke WAN informatie wordt gegeven in de router?
Heb je het modem al een keer uit (een tijdje) en aan gezet?
Weet je zeker dat je de juiste firmware gebruikt hebt?
Waar zit de router op aangesloten?
Factory rest van de router gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 23-01-2016 16:52 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Toevallig hier ook problemen een zelfde router welke ik als accespoint gebruikt (puur voor kabels). Echter moest ik gisteren in het instellingen menue veranderen maar kon het menu niet meer berijken, ook niet naar een factory reset.

Ik moet nog een 30-30-30 reset proberen, eventueel zou jij (TS) dat ook eens kunnen proberen en kijken of dit het probleem oplost.

Heb zelf momenteel weinig tijd.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als je een kabel modem hebt moet je je modem ook nog even herstarten in sommige gevallen. Wat je Sitecom betreft: doe een factory reset en stel het ding handmatig opnieuw in met de juiste instellingen voor jouw verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mochten de bovenstaande tips niet helpen om tot een oplossing te komen, dan kan een oudere versie firmware mogelijk wel helpen. Deze is op dit moment inderdaad niet beschikbaar op onze website, hierom heb ik je hiervoor even een tijdelijke link in een privébericht toegestuurd.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728567

Ik heb dezelfde problemen. Prima werkend internet tot de update van de firmware voor de X3 N300, zaterdagochtend. Vervolgens een heel weekend vergeefs bezig geweest om de boel weer aan de praat te krijgen. @Sitecom Webcare, kunnen jullie mij ook de link met een oudere versie van de firmware sturen? En is het niet gewoon handiger die ook op jullie website te zetten?

Groet,

Marco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een linkje naar een oudere versie van de firmware zou ik ook wel waarderen. Inmiddels kan ik het menu wel bereiken na een 30-30-30 reset maar het werkt niet bepaald geweldig. (vaak wordt de pagina niet gevonden, of laad deze niet helemaal. Linkjes reageren niet altijd goed terwijl de router voorheen prima werkte).

[ Voor 68% gewijzigd door Zeehond op 25-01-2016 16:37 ]

Select * from fish

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 728567 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:09:
@Sitecom Webcare, kunnen jullie mij ook de link met een oudere versie van de firmware sturen? En is het niet gewoon handiger die ook op jullie website te zetten?
Zeehond schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:13:
Een linkje naar een oudere versie van de firmware zou ik ook wel waarderen.
Jullie hebben de firmware in een PM toegestuurd gekregen. Ik heb tevens intern het verzoek ingediend om dit probleem te controleren en de oude firmware voor deze router beschikbaar te maken. Mochten er andere gebruikers zijn met dit probleem, stuur dan gerust een PM of neem rechtstreeks contact op met onze helpdesk via chat/e-mail.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728567

Hallo Maarten, dank voor het bericht. Ik had alle tips hierboven al zonder succes geprobeerd, dus ik ga kijken of ik de router met de oude firmware weer aan de praat kan krijgen.

edit: met succes de oude firmware teruggezet en de router werkt weer als tevoren. Ben ik blij mee, maar door die blijkbaar ondeugdelijke nieuwe firmware heb ik wel vier dagen zonder fatsoenlijk internet gezeten. Jammer hoor, Sitecom. Dat kan wel wat zorgvuldiger.

Maarten, jij in elk geval heel erg bedankt voor de hulp!

Groet,

Marco

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 728567 op 26-01-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loxias
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 00:42
Sorry voor de late reactie, ik had wat weinig tijd de afgelopen dagen.

De door lier gesuggereerde oplossingen had ik inderdaad al geprobeerd.

Ik heb de oude firmware versie teruggezet en nu werkt de router weer naar behoren.

Bedankt Maarten en lier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 735389

Beste Maarten,

Ook ik ontvang graag de link naar de oude firmware.
Erg slordig dat zelfs nu nog firmware 3.1 gedownload kan worden met als gevolg....

Grt Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828187

Ik heb dezelfde problemen. Prima werkend internet tot de update van de firmware voor de X3 N300, zaterdagochtend. @Sitecom Webcare, kunnen jullie mij ook de link met een oudere versie van de firmware sturen? alvast bedankt.
Groet,
Adam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of nog beter, gewoon op de website (terug)zetten zodat iedereen erbij kan en niet alleen de mensen die via webcare contact op weten te nemen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1