Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwbouw HTPC - doet niets !

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op basis van Tweakers artikel reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014 ben ik deze zelfbouw HTPC gaan samenstellen en bouwen.
Ik heb dezelfde componenten gekozen, met uitzondering van de CPU. Dat is een AMD A6-7400K geworden, aangezien hier de grafische rekenkracht wat hoger is.

Ik heb al meerdere malen PC's in elkaar gezet, maar loop nu tegen een probleem aan waar ik niet uit kom.

De kast helemaal in elkaar gezet en aangesloten (ja, ik heb een polsbandje gebruikt ter voorkomen van statische electriciteitsverschillen).

Echter....het enige dat nu gebeurd is dat de fan van de CPU zachtjes draait. Verder NIETS.
Geen piepjes, geen scherm-response, niets.
Nu heb ik op http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=4716 gelezen dat mijn CPU pas ondersteund wordt vanaf bios versie F6 (maar ja, dat is de in het artikel genoemde A4-7300K ook). Maar ja, dat kan ik niet achterhalen. Serialnummer van moederbord is SN153350161115).

Ik heb alle overige componenten al losgekoppeld van het moederbord (front van casing en SSD). Niets.
DDR-RAM eruit gehaald. Niets.
DDR-RAM opnieuw geplaatst. Niets.

Iemand ideeën?
Welke stappen kan ik nog volgen om te achterhalen waar het probleem zit?
Heb ook al iets opgevangen over mogelijke shortcuts tussen moederbord en casing die problemen kunnen veroorzaken.

Hulp wordt zeer gewaardeerd !!

Componenten:
CPU/GPU: AMD A6-7400 Boxed
CPU-FAN: Scythe Shuriken Rev. B
MB: Gigabyte F2A88XM-D3H
RAM: Crucial CT51264BA160BJ
SSD: Crucial BX200
Case: Silverstone Milo ML04
Power: be quiet System Power 7 350W

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2016 14:53 ]