Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik heb al 2 jaar een nieuwe pc. De laatste tijd irriteert hij me mateloos. Als ik een game speelt valt hij na een tijdje uit en reboot automatisch. We hebben al gekeken of hij te weinig stroom krijgt maar dat is helemaal goed. De PC wordt ook niet te heet. De koeling is goed. Soms kan ik een half uur spelen tot hij reboot en soms is het gelijk als ik ingame ben...

Een collega van mij denkt dat mijn geheugen misschien kapot kan zijn. Maar het is gek dat ik dus soms wel een tijdje kan spelen en soms valt hij gelijk uit als ik een spel opstart. Ik heb soms dat ik bijvoorbeel op een knop klik ingame zoals bijvoorbeeld: ''Inventory'' en dat hij dan direct uitvalt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z97 GAMING 5€ 139,95€ 139,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Corsair Obsidian 550D€ 124,90€ 124,90
1Cooler Master Seidon 120M€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1LG GH24NSC0 Zwart€ 16,28€ 16,28
1Cooler Master GM G750M€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 828,94

Graag hulp het stoort me enorm. De windows memory check heeft ook niks gevonden. Het light ook niet aan mij GPU. Ik heb eerst met 1x 4gb gespeeld. toen crashte hij. Toen met die andere 4gb en toen crashte hij ook. Daarna weer met 8 en hij chraste weer. Toen op een andere memory slot gezet en hij crashte weer..

Mvg!

Edit: De drivers updaten heeft niet gewerkt...

[ Voor 68% gewijzigd door Wooglut op 23-01-2016 19:47 ]

Steam: Wooglut

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Wat zijn de temperaturen,tidens het gamen?,van het systeem

Heb je in als in Eventviewer gekeken wat de foutlmelding is, als ie uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
freaky35 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:49:

De temperaturen zijn van mijn GPU 65 graden en mijn processor 40 graden.
En wat is event viewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Hoe weet je dat het niet aan de voeding ligt? En niet aan de temperaturen of je GPU?
Graag even vermelden wat je al hebt geprobeerd en hoe je tot die conclusies bent gekomen.

En zijn de temperaturen die je noemt het hoogste dat je hebt gehaald tijdens een game of zijn dat de temperaturen na het gamen of tijdens het gamen?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 23-01-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verschillende drivers geprobeerd ? Toevallig een killer netwerk kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
freaky35 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:49:

Event viewer ziet het als een critical en er staat pc rebooted without clean shutdowning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
Anoniem: 683497 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:00:
Hoe weet je dat het niet aan de voeding ligt? En niet aan de temperaturen of je GPU?
Graag even vermelden wat je al hebt geprobeerd en hoe je tot die conclusies bent gekomen.

En zijn de temperaturen die je noemt het hoogste dat je hebt gehaald tijdens een game of zijn dat de temperaturen na het gamen of tijdens het gamen?
De temps zijn tijdens het gamen. De voeding geeft genoeg stroom aangezien ik soms een uur kan spelen voor dat hij reboot en soms reboot hij gelijk als ik op PLAY druk. Het geheugen is het ook niet aangezien ik het net beide kaarten heb geprobeerd omstebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
ToFast schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:09:
Verschillende drivers geprobeerd ? Toevallig een killer netwerk kaart ?
Drivers van wat? En ja ik heb een killer netwerk kaart. Maar wat heeft dat met random reboots temaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:08

Aganim

I have a cunning plan..

Killerkaarten worden vaker in verband gebracht met BSOD's, even de nieuwste drivers bij MSI downloaden en kijken of het dan beter gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Twan Otters schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:59:
[...]
Drivers van wat? En ja ik heb een killer netwerk kaart. Maar wat heeft dat met random reboots temaken
Drivers van je knieën :9 Hoe denk je dat al je componenten werken, alles wordt ook aangestuurd door software, waaronder de basis: drivers. Als daar bugs in zitten kan je zo maar restarts of blauwe schermen krijgen. De killer netwerkkaart is sowieso een bekende daarmee }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
Aganim schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:03:
Killerkaarten worden vaker in verband gebracht met BSOD's, even de nieuwste drivers bij MSI downloaden en kijken of het dan beter gaat. :)
Okee dankjewel ik zal het uitproberen. Ik laat het weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
ToFast schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:07:
[...]

Drivers van je knieën :9 Hoe denk je dat al je componenten werken, alles wordt ook aangestuurd door software, waaronder de basis: drivers. Als daar bugs in zitten kan je zo maar restarts of blauwe schermen krijgen. De killer netwerkkaart is sowieso een bekende daarmee }:O
Haha okee, ik zal het zo proberen dankje voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb trouwens hetzelfde moederbord en cpu, instaleer trouwens de killer drivers zonder de extra meuk,dus alleen de driver zelf.

Aangezien windows 10 nogal eens uit zichzelf driver s voor videokaarten instaleert, w elke driver staat er daarvan op en probeer darrvan ook een andere versie.

Heb je de laatste tijd nog wat verandert aan je systeem,nieuwe hardware erin gezet ect?

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 23-01-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
freaky35 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:40:
Ik heb trouwens hetzelfde moederbord en cpu, instaleer trouwens de killer drivers zonder de extra meuk,dus alleen de driver zelf.

Aangezien windows 10 nogal eens uit zichzelf driver s voor videokaarten instaleert, w elke driver staat er daarvan op en probeer darrvan ook een andere versie.

Heb je de laatste tijd nog wat verandert aan je systeem,nieuwe hardware erin gezet ect?
heb je het linkje voor die killer driver misschien? En nee niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
De drivers updaten heeft niet gewerkt. Ik kan wel een paar uur gewoon dingen doen op de pc maar zodra ik en game opstart reboot hij nu onmiddelijk.. Zelfs in het startscherm van de game (dus nog niet letterlijk ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
ToFast schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:07:
[...]

De drivers updaten heeft niet gewerkt. Ik kan wel een paar uur gewoon dingen doen op de pc maar zodra ik en game opstart reboot hij nu onmiddelijk.. Zelfs in het startscherm van de game (dus nog niet letterlijk ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Misschien dan toch de voeding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijder je video drivers eens met http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html
Dit programma vraagt om je pc in veilige modus op te starten. Dat kun je gewoon doen.
Hiermee wordt echt alles wat te maken heeft met de grafische drivers van je pc verwijderd.
Installeer daarna de nieuwste driver.

Werkt dit ook niet, haal dan je videokaart uit je pc en probeer het met de iGPU van je CPU door je beeldkabel op je moederbord aan te sluiten. Werkt het dan wel, dan is het of je GPU of je voeding die om één of andere reden misschien niet meer goed is en dus niet meer voldoende stroom aan je videokaart kan geven zodra je een game opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
Anoniem: 683497 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:10:
Verwijder je video drivers eens met http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html
Dit programma vraagt om je pc in veilige modus op te starten. Dat kun je gewoon doen.
Hiermee wordt echt alles wat te maken heeft met de grafische drivers van je pc verwijderd.
Installeer daarna de nieuwste driver.

Werkt dit ook niet, haal dan je videokaart uit je pc en probeer het met de iGPU van je CPU door je beeldkabel op je moederbord aan te sluiten. Werkt het dan wel, dan is het of je GPU of je voeding die om één of andere reden misschien niet meer goed is en dus niet meer voldoende stroom aan je videokaart kan geven zodra je een game opstart.
Kan ik dan aanvinken dat ik alleen de video drivers weg wil? Of moet ik juist alle drivers er af. Anders moet ik een hele lijst drivers weer gaan installeren
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Dat programma doet alleen de video drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
ToFast schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:52:
Dat programma doet alleen de video drivers.
Heb het gedaan en nee nog steeds niks.... Ik de hele avond battlefield 4 gespeeld, start daarna 1x ''Rust'' Op en dan reboot hij opeens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
-The_Mask- schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:57:
Zou je eerst opnieuw opstarten bij een BSOD uit kunnen zetten?
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
*knip*Als ik usermodereer ben ik heel irritant bezig. De volgende keer zal ik gewoon de topicreport knop gebruiken

Hier een link voor je: *knip* nee

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 24-01-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
-The_Mask- schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:57:
Zou je eerst opnieuw opstarten bij een BSOD uit kunnen zetten?
Het staat nu uit. Wat is nu het doel om dit uit te zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
Ik heb alles onderzocht wat ik zelf wist en kwam nergens op uit. Hier zijn toch de forums voor? Ik wil graag hulp. Maar goed het staat nu uit. Het probleem is er nog steeds en er komt geen medling omhoog ofzoiets...

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 24-01-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Het doel van het uitzetten is dat je dan de BSOD melding kan opschrijven en googlen (vaak iets in de trend van caused a error by kernel.sys, 0x0000000124) en hier kan posten.

[ Voor 43% gewijzigd door ToFast op 24-01-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
ToFast schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:31:
Het doel van het uitzetten is dat je dan de BSOD melding kan opschrijven en googlen (vaak iets in de trend van caused a error by kernel.sys, 0x0000000124) en hier kan posten.
Maar ik krijg niet eens een BSOD zoals ik als zei. Ik krijg een random reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Dan zou ik het toch zoeken bij de voeding. Plug voor de zekerheid alle stroomstekkers in je kast eens in en uit, zodat we vrijwel zeker weten dat alle pins goed contact maken (vooral videokaart en moederbord dus).

Als je net in een game bent kan het best zijn dat de videokaart al vrij zwaar wordt belast en dus veel stroom vraagt. Sommige games hebben een zwaar menu, of zijn niet goed geoptimaliseerd (Blazende PS4 in het menu van rocketleaque is hiervan een recent goed voorbeeld).

Edit: Je hebt een ferme voeding die redelijke goed van kwaliteit is, maar die kan ook best gaar zijn. Wellicht kan je een voeding van een kennis proberen om ook dit uit te sluiten?

[ Voor 54% gewijzigd door ToFast op 24-01-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:10:
Heb je dit nu al gedaan, dan weet je tenminste zeker dat het of je voeding of je videokaart is en niet iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twan Otters schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:11:
[...]

Het staat nu uit. Wat is nu het doel om dit uit te zetten dan?
Om te zien als het echt een reboot is of een reboot door BSOD, waarbij de BSOD niet zichtbaar is, doordat die zo snel reboot.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke voeding heb je eigenlijk? In de topicstart wordt een Cooler Master G750M genoemd, maar aan dit topic zit een Cooler Master GX 750 gekoppeld en daar tussen zit nogal een heel groot verschil.

Ga je trouwens ook overklokken of heb je dat al gedaan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 15:51

nimmer

hai :O

Zelfde probleem gehad, ene game wel rebooten andere niet, zelfde event viewer melding. Was in mijn geval de PSU. Veel andere vergelijkbare treads gezien als dit, vaak de PSU.

mijn advies: Probeer een andere PSU (voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oud wellicht, maar nog zeker courant en toepasbaar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het lijkt idd op de voeding, maar wat meer informatie is sowieso welkom. Zijn er na het uitzetten van opnieuw opstarten bij een reboot nog reboots geweest?

Als hij namelijk een Cooler Master GX 750 heeft dan is dit een gare voeding welke bijvoorbeeld geen 750W kan leveren, met veel issues en veel inconsistentie tussen de verschillende exemplaren.

Is het een Cooler Master G750M dan is dit een degelijke budget voeding, maar alleen één die voor één videokaart verschrikkelijk overkill is. Dat is een voeding bedoelt voor twee R9 290 videokaarten en dan heb je ook nog ruimte om over te klokken.

Mocht dat allemaal niet de bedoeling zijn en wordt er niet overgeklokt en blijft het ook bij één videokaart dan kan hij beter een nieuwe 400/450W voeding halen van betere kwaliteit voor hetzelfde geld. De Cooler Master G750M is een leuke budget voeding, maar voor zo'n 80 euro wat die voeding kost kun je ook een leuke mainstream/high-end voeding halen van 400/450W en dat is dan een veel betere koop.

Maar mocht het de Cooler Master G750M zijn welke in het bezit is. Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat de voeding een probleem heeft met transient response, het snel wisselen van de belasting op de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PC is al twee jaar oud. Ik denk dus dat de voeding al bij de PC zit. Vraag is alleen welke van de twee het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
-The_Mask- schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:28:
Welke voeding heb je eigenlijk? In de topicstart wordt een Cooler Master G750M genoemd, maar aan dit topic zit een Cooler Master GX 750 gekoppeld en daar tussen zit nogal een heel groot verschil.

Ga je trouwens ook overklokken of heb je dat al gedaan?
een G750M voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
Ik heb nu mijn hele kast openstaan en hij is nog steeds niet uitgevallen en gereboot. Zou dit tyoeval zijn? Aan gezien mijn temps aardig goed blijven tijdens het gamen. Mij GPU Temp is 75 graden, Zou hij hierdoor kunnen rebooten dan?

Soms na eern nacht als ik mijn pc aanzette en het spel opstarte dan viel hij ook gelijk uit... Terwijk hij heel koel was

[ Voor 21% gewijzigd door Wooglut op 25-01-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
-The_Mask- schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:44:
Ja het lijkt idd op de voeding, maar wat meer informatie is sowieso welkom. Zijn er na het uitzetten van opnieuw opstarten bij een reboot nog reboots geweest?

Als hij namelijk een Cooler Master GX 750 heeft dan is dit een gare voeding welke bijvoorbeeld geen 750W kan leveren, met veel issues en veel inconsistentie tussen de verschillende exemplaren.

Is het een Cooler Master G750M dan is dit een degelijke budget voeding, maar alleen één die voor één videokaart verschrikkelijk overkill is. Dat is een voeding bedoelt voor twee R9 290 videokaarten en dan heb je ook nog ruimte om over te klokken.

Mocht dat allemaal niet de bedoeling zijn en wordt er niet overgeklokt en blijft het ook bij één videokaart dan kan hij beter een nieuwe 400/450W voeding halen van betere kwaliteit voor hetzelfde geld. De Cooler Master G750M is een leuke budget voeding, maar voor zo'n 80 euro wat die voeding kost kun je ook een leuke mainstream/high-end voeding halen van 400/450W en dat is dan een veel betere koop.

Maar mocht het de Cooler Master G750M zijn welke in het bezit is. Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat de voeding een probleem heeft met transient response, het snel wisselen van de belasting op de voeding.
Dan zou ik eingelijk een andere voeding moeten kopen om het te testen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11c4lf4.jpg
Zou ik hier niet een beetje mee kunnen spelen? Of zou het geen effect hebben. Het kan zijn dat hij juist niet genoeg stroom krijgt.

[ Voor 55% gewijzigd door Wooglut op 25-01-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twan Otters schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:40:
Ik heb nu mijn hele kast openstaan en hij is nog steeds niet uitgevallen en gereboot. Zou dit tyoeval zijn?
Nou dat kun jij het beste testen.
Aan gezien mijn temps aardig goed blijven tijdens het gamen. Mij GPU Temp is 75 graden, Zou hij hierdoor kunnen rebooten dan?
Een beetje PC heeft al snel tussen de 5 en 10 sensors, wat geven de anderen aan?
Twan Otters schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:05:
[afbeelding]
Zou ik hier niet een beetje mee kunnen spelen? Of zou het geen effect hebben. Het kan zijn dat hij juist niet genoeg stroom krijgt.
Denk dat zoiets weinig uit gaan maken. Misschien gebeurt het minder snel, maar je hebt een probleem en dat is niet de oplossing voor je probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
-The_Mask- schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:12:
[...]
Nou dat kun jij het beste testen.

[...]
Een beetje PC heeft al snel tussen de 5 en 10 sensors, wat geven de anderen aan?

[...]

Denk dat zoiets weinig uit gaan maken. Misschien gebeurt het minder snel, maar je hebt een probleem en dat is niet de oplossing voor je probleem.
Beste -The_Mask-,
Ik ga het maar eens allemaal proberen en aan een andere voeding zien te komen om het te testen, Dankje voor alle hulp ik waardeer het zeer. Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
ToFast schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:31:
Er kwam niks omhoog en nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
-The_Mask- schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:19:
[...]

Om te zien als het echt een reboot is of een reboot door BSOD, waarbij de BSOD niet zichtbaar is, doordat die zo snel reboot.
Er kwam trouwens geen BSOD melding omhoog. En het probleem is nog steeds niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijkst wat je kunt proberen is een andere voeding. Kun je één van iemand lenen? Een high-end voeding vanaf 400W kan al voldoende zijn mits die twee PEG stroomconnectors heeft. De videokaart heeft dat namelijk nodig als stroomvoorziening.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
75graden op je videokaart? Dan vraag ik me af welke temperaturen die bereikt als de kast dicht is. En welke temperaturen de VRMs op de graka bereiken...

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Pagina: 1