SEO waarde subdomeinen niet verliezen bij nieuwe site

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hi Tweakers,

Vandaag liep ik tegen een probleem aan met het maken van een nieuwe website. Deze website is met zijn subdomeinen goed geranked in Google. De website bestaat namelijk al ruim 8 jaar en heeft altijd nuttige content gehad. Echter is die wel gedateerd, daarom besloten wij een nieuwe website te bouwen.

Nou vinden wij het zonde om een Google goede ranking zomaar weg te gooien en voorkomen dat gebruikers op dode links uitkomen. Tevens willen wij van de subdomein-structuur af.

Ik kan me voorstellen dat een 301 redirect niet perse ideaal is voor Google.
Hebben jullie hier tips/tricks voor?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Ronnyrr op 25-01-2016 22:15)

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 23:00
Ik zou de change adres tool van Google (https://support.google.com/webmasters/answer/83106?hl=en) gebruiken. Lijkt me geschikter in dit geval, heb deze ook gebruikt voor een vergelijkbaar probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52

L01

Een 301 permanent redirect is juist wel een goed idee, zo vertel je Google dat de pagina verplaatst is en onder een andere url te vinden is. "page not found" is een veel slechter idee.

http://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-redirect/

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 23:00
Ik zou de change adres tool van Google (https://support.google.com/webmasters/answer/83106?hl=en) gebruiken. Lijkt me geschikter in dit geval, heb deze ook gebruikt voor een vergelijkbaar probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

jhuiting schreef op maandag 25 januari 2016 @ 05:29:
Voor Google inderdaad een goed idee. Plots is je site alleen nog maar in Google vindbaar, alle andere crawlers snappen er niets meer van.....

301 is exact voor deze reden uitgevonden. Alle crawlers ondersteunen het, iedereen kan je meteen weer vinden. Absoluut 301 gebruiken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Stap 1 van de change adres tool is dan ook dat je 301's moet plaatsen.

Change adres tool is alleen maar een versnelling voor google, geen magisch middel wat het "gewoon" doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

TheDane

1.618

Ondanks dat 301 dé werkwijze is, heb ik uit diverse bronnen wel begrepen dat er een fractie waarde van je pagina's afgaat. Als je een grote site met duizenden links hebt, kun je zomaar enkele posities in de zoekmachines kwijtraken.

Het advies wat ik zelf altijd gekregen heb* is om zo'n verhuizing gefaseerd te laten plaatsvinden. In geval van TS dus eerst de content per subdomein naar het hoofddomein verplaatsen, even wachten tot alle wijzigingen doorgevoerd zijn, en zo verder.

Er is kennelijk geen betere oplossing voor?

* persoonlijk vind ik 't een beetje een raar verhaal, maar als 't echt waar is .. (en de hoeveelheid extra werk opweegt tegen de nieuwe ranking ..

[ Voor 4% gewijzigd door TheDane op 25-01-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Thanks for jullie reply's.

Mocht het gebruik van de change tool problemen op leveren met andere browsers is dat geen probleem. De website is namelijk gericht op jongeren; en welke jongere gebruikt er nou iets anders dan Google? ;)
Maar zoals @Gomez12 zelf ook zegt is het wel degelijk gericht op 301 als ik het zo lees.

@TheDane
Dat is natuurlijk ook een optie; om één voor één de nieuwe pagina's in werking te brengen. Kan je ook per pagina kijken wat voor invloed het heeft op de zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ronnyrr schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:15:
@TheDane
Dat is natuurlijk ook een optie; om één voor één de nieuwe pagina's in werking te brengen. Kan je ook per pagina kijken wat voor invloed het heeft op de zoekresultaten.
Dan hoop ik dat je niet te veel pagina's hebt, want als je echt de effecten op zoekresultaten wilt zien dan moet je wachten op de googlebot, dan nog x tijd totdat die resultaten verwerkt zijn en dan kan je pas iets zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoezo wachten? je kan gewoon indexering triggren in je webmastertools

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Fish schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:56:
Hoezo wachten? je kan gewoon indexering triggren in je webmastertools
Nee, het crawlen kun je triggeren, vervolgens kun je na een succesvolle crawl pagina's opgeven om geïndexeerd te worden: dat kan voor die betreffende pagina's en die daar aan gelinkt zijn. Maar het belangrijkste in het geval van TS is dat de populariteit mee gaat naar de nieuwe pagina's. Daar heeft Google tijd voor nodig, ook als je die verhuis tool gebruikt.
Pagina: 1