WIN10 100% hardeschijf gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 48.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik heb hier een laptop (1 jaar oud) die sinds een maand over is op Windows 10. geupdatet via de tool met behoud van alle gegevens.
Nu heb ik sinds een aantal dagen dat er niet meer mee te werken valt. Via taakbeheer is het enige waarneembare probleem dat de hardeschijf 100% in gebruik is. Tevens brand het HDD activiteitslampje continu, dus blijkbaar is de laptop ergens flink druk mee.

Wat heb ik gedaan:
  • Mcaffe verwijderd. (licentie bijna verlopen en is voor zover ik weet niet het lichtste pakket.
  • superantispyware, malwarebytes gedraaid en niets gevonden anders dan wat tracking cookies
  • ccleaner gedraaid, register geschoond en overbodige programma's verwijderd
  • bepaalde notificatie uitgeschakeld
  • harde schijf info opgezocht en de hdd is healty
  • Als ik in veilige modus opstart werkt de laptop wel gewoon. Terug naar een normale modus is het weer 100% hdd gebruik.
Net keek naar de processen die de HDD belasten en dat waren Core service, Microsoft office click and run, antimalware service excutable. maar nu is het weer Servicehost het wisselt nogal.

Iemand een suggestie, voordat ik windows 10 er helemaal af haal en een clean installatie ga doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:58
Via Taakbeheer de resourcemanager openen en daar gedetailleerd kijken wel proces verantwoordelijk is.
wellicht ook even je disk uitlezen wat betreft smartwaardes.

Eventlog al doorgelopen op eventuele fouten?

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
Is de hd toevallig ook niet erg vol?

En hoeveel geheugen gb systeem geheugen zit er in je laptop?

Wat zijn sowieso de specificaties van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
De harde schijf is niet vol. krap aan 10% in gebruik.
4gb geheugen, intel celeron n2940 1,83ghz peaq ml230008

In de logboeken staan van de het laatste half uur geen bevindingen. Daarvoor staan onder beveiliging iets van 10 registratie per seconde dat de controle geslaagd is (bron: security auditing)

De smart waardes was wat ik omschreef als de hdd is healty. heb via dit forum crystaldiskinfo gevonden en gedraaid. gezondheidstoets goed.

ps. ik probeer zo snel mogelijk jullie adviezen te testen maar dat gaat helaas niet zo snel.

update 13:39: na zeker 4 dagen alleen maar op 100% gedraaid te hebben is het nu telkens 0% snap er nu helemaal niks meer van. Laatste 1,5 uur geen wijzigingen meer doorgevoerd alleen maar op 100% laten draaien. nu lijkt het erop dat het goed gaat. 8)7 onvoorstelbaar en zo frustrerend

[ Voor 22% gewijzigd door Sr_Ogel op 23-01-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Heb je de laptop pas met of recent herinstalleert?

Mijn ssd draait ook een tijdje op volle toeren na een herinstallatie en achteraf is het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Het is geen ssd maar een reguliere harde schijf.
Het probleem is toch niet opgelost. nu staat de laptop gewoon weer met 100% schijfgebruik terwijl ik niets doe.

[ Voor 50% gewijzigd door Sr_Ogel op 23-01-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt wel een op hol geslagen indexerings programma

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Wat zijn Core service en antimalware service excutable?

Download en laat de McAfee removal tool eens lopen om zeker te weten dat alle componenten van McAfee ook echt verwijderd zijn. Eset heeft een pagina met een grote hoeveelhied links naar removal tools van diverse veiligheidsprogramma's: http://support.eset.com/kb146/ .

Als in Safe Mode het probleem niet optreedt dan is het een proces dat niet geladen wordt in Safe Mode. Je kunt in de Windows logs zien welke processen dat zijn. Het kan eventueel een ingang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Er ontbreekt iets essentieel in heel dit topic: Heb jij alle stuurprogrammas al bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Het op hol geslagen indexering programma? hoe zie ik dat en wat doe ik er aan.

Core service blijkt iets van Super Anti Spywear te zijn. Tenminste er zit een dropdown onder die sas heet.
McAfee removal tool is gebruikt. Juist omdat ik weet dat het beroerd te verwijderen is. (sorry stond niet vermeld) Antimalware service executable is onderdeel van windows defender, ingebouwd in win10 tenminste het staat niet geinstallerd

De eset pagina ga ik checken evenals de stuurprogramma's.

[ Voor 14% gewijzigd door Sr_Ogel op 23-01-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zet indexering eens uit op al je schijven en mappen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een keer gehad. Bij mij bleek in mijn browser, firefox en chrome, hardnekkige malware te zitten. Ik heb toen adwcleaner gedownload en gedraaid, vond een bulk aan malware, pc herstart en probleem was weg.

downloads: AdwCleaner 5.030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
AdwCleaner gedraaid en niks gevonden.

Op basis van een vermelding in de logboeken kwam ik met googlen op http://answers.microsoft....-538d357cdcda?db=5&auth=1

in logboek stond dat er een SRUJet database beschadigd was

ik heb onderstaande uitgevoerd:
a. Press Windows key + X and click on Command Prompt (Admin).
b. In the command prompt, type sfc /scannow and press Enter.

ik zal de stuurprogramma's nog even controleren want nog steeds krijg ik te maken met actieve hardeschijf en een computer die onhandelbaar wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Sr_Ogel op 23-01-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Effectief ook met TileDataLayer zoals daar vermeld? Kom ik wel meer tegen! Soms helpt het wel eens om een nieuwe gebruiker aan te maken zodat corrupte instellingen of applicatie gegevens van de gebruiker niet meer geladen kunnen worden. Dan hoef je niet een volledige herinstallatie te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
nu toch maar een nieuwe gebruiker aangemaakt. Ga het even testen want telkens als ik denk dat ik het probleem kwijt ben komt het net zo hard weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 00:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Heb je hier nog verdere info over?

Ik heb er ook last van met een HP PC met Win10 Home.

Net Win10 schoon er opnieuw opgezet (geen HP recovery gebruikt) en nog steeds 100 % Disk Usage,
PC is ook erg traag

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Zie reactie 1:
MarchelHoek schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:06:
Via Taakbeheer de resourcemanager openen en daar gedetailleerd kijken wel proces verantwoordelijk is.
Even naar Taakbeheer, Meer details, Prestaties en dan "Broncontrole openen".

Vervolgens kun je in het overzicht precies zien welk proces schijfactiviteit verricht.
(Sorteer deze even op Totaal bytes/sec en/of Reactietijd van hoog naar laag)

Afbeeldingslocatie: https://adaptivethinking.files.wordpress.com/2014/09/2.png

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heel toevallig 100% utilisation maar geen dataverkeer?

Ik heb op de zaak een aantal HP ZBook G2's die lopen telkens 1 minuut vast met 100% disk utilisation maar geen verkeer. HP heeft daar een fix voor uitgebracht. Zit 'm in de power profiles.

Zijn we maanden naar op zoek geweest. De originele HP image werkte wel maar een schone installatie bleef steeds hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 06-02-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 00:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Ik heb mijn probleem opgelost. zat in de meldingen!

bijgaand de url:
https://www.reddit.com/r/...ge_100_ive_seen_a_thread/

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Night89 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:11:
Ik heb mijn probleem opgelost. zat in de meldingen!

bijgaand de url:
https://www.reddit.com/r/...ge_100_ive_seen_a_thread/
In die thread staat ook iets over een bios update. Kan ook een oorzaak zijn terwijl jouw fix een symptoombestrijder kan zijn.

Voor de zekerheid ook die ff patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde voor, telkens ik Outlook opstartte. Ik gebruik nu Em Client (gratis) en m'n schijf gaat nu niet meer telkens naar 100%
De 7 tips op
*knip* niet nodig hebben me ook geholpen. De combinatie van beiden waren bij mij de oplossing

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 12-11-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijno
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04-2022
Ook hier problemen met de update naar windows 10, en daarna disk usage 100%.

Heb inmiddels een hoop geprobeerd, dit op te lossen, maar helaas nog zonder resultaat.

Het betreft een Asus, i7 van ook ca. een jaartje oud.

Zijn er al oplossingen inmiddels bekend die wel werken?

Ik draai met Avast virusscanner
Ik heb alle meldingen uitgezet
Ik heb Cloud beveiliging uit gezet (kwam ik ook tegen als oplossing)
Ik heb geen Skype
Ik heb google chrome voorspellen uitgezet, en gebruik google chrome niet, ik gebuik gewoon de explorer.
Ik heb de AHCI Controller > HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Enum\PCI\? \Device Parameters\Interrupt Management\MessageSignaledInterruptProperties, waarbij < AHCI Controller > Parameter van 1 naar 0 gezet, zou ook moeten helpen

Helaas nog geen positief resultaat.

Of andere vraag,

Als ik inplaats van de update, nu een volledige versie windows 10 koop, en deze installeer, zou ik dan het probleem omzeilen?

Hoor graag van jullie.

[ Voor 37% gewijzigd door Thijno op 15-11-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Nou, jouw upgrade is eigenlijk gelijk aan wat jij noemt een "volledige versie". Je hebt namelijk jouw licentie van Windows (8.1 Home denk ik) ge-upgrade naar Windows 10 Home. Wanneer deze ook daadwerkelijk geactiveerd is (kan je zien in jouw installatie) kan je zonder pardon een schone installatie uitvoeren. Maak een USB-stick of DVD met daarop de installatie Klik klik klik en kies daar voor "Hulpprogramma nu downloaden".

Haal uiteraard wel eerst alle belangrijke bestanden/documenten/foto's van je schijf en dan kan je starten van de door jouw aangemaakte USB-stick/DVD. USB-stick is sneller qua installatie maar kan vreemde momenten opleveren als jouw laptop hem als interne HDD herkent tijdens de installatie. De DVD kan niet fout, omdat dit altijd een optische medium is en dus niet "in de weg" kan zitten tijdens de installatie.

Tip: verwijder al je partities tijdens het installeren. Wanneer je alleen vrije schijfruimte over hebt, kies je voor "Volgende" (of installeren) en hij maakt zelf dan alle partities voor je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. De harde schijf staat op 100% terwijl ik uit de taskmanger helemaal niks kan herleiden waar dit vandaan komt.

Het is nog vager. Ss doet de pc het weer even goed en normaal. En nog vager is dat als ik een externe harde schijf aansluit de harde schijf wel naar 0% schiet. Als ik vervolgens weer de usb erin steek waarmee ik internet verbinding maak dan gaat de pc echter weer traag. Helemaal op hol geslagen dus...

Soms werkt het om de pc een paar uur aan te laten staan zonder de usb om verbinding te maken en deze vervolgens er later in te steken. Dan doet hij het weer voor een paar dagen. Echter dat werkt niet altijd.

Is het een op hol geslagen harde schijf ofzo? Ik snap er niks van. Alle besturings programma's zijn up to date.

Ik heb echt van alles geprobrobeerd en heel Google afgespeurd naar oplossingen. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:27

TheVMaster

Moderator WOS
Niet nodig om hiervoor een topic van een jaar oud voor op te rakelen. Maak desnoods even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.