Toon posts:

Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Welke Z170 mobo raden jullie mij aan? Ik wil er eigelijk niet meer dan 150 euro aan besteden en dit gebruiken icm skylake 6500 en een gtx 970 van Asus.

De build is voornamelijk om mee te gamen (battlefield 4, gta V, Ark) en sinds de non K cpu ook te clocken IS wil ik toch een leuk mobo'tje daarvoor!

Zelf zat ik te twijfelen tussen de Asrock Z170 pro4 of de Asrock Z170 extreme4.

Wat raden jullie aan( met de i5 6500 en gtx in het achterhoofd)

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:33
Ze zijn bezig met bios updates om wellicht non K versies ook iets te kunnen overclocken, maar bespaar je het geld. Je schiet er uiteindelijk niets mee op voor gaming.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Ik raad je aan overclocken te laten zitten: grote kans dat intel dit zo snel mogelijk gaat fixen aangezien ze beweren dat OC op de skylake non K cpu's een "bug" is.

Zolang je bewust bent met dit risico zie ik verder geen probleem.
Volgens reviews is de extreme 4 een zeer decent moederbord met betere audiochip dan de pro. als je dan toch voor een Z170 mobo gaat, doe het dan meteen goed

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen maar heb ook gezien dat de Z170 van iets betere kwaliteit zijn? Als dat niet waar IS wat voor mobo zouden jullie dan aanraden?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Om daar fatsoenlijk advies over te gunnen geven zul je meer informatie moeten geven. Voorkeuren qua merk, kleur, welke aansluitingen wil je, hoe zit het met audio, voorkeuren voor netwerkchip enz. enz. Vervolgens kun je eenvoudig die wensen in de pricewatch zetten en kijken wat daar uit rolt. Post eens wat bordjes die dan boven komen drijven en wat je ideeën daarbij zijn.