Handelaar of niet, that's the question

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 13:45
Hallo,

Langs deze weg wil ik toch proberen een discussie starten. Waar gaat het om?

Het valt mij de laatste tijd meer en meer op dat er "tweakers" zijn waar je op zijn minst je twijfels bij kan hebben in hoeverre zij als handelaar op Tweakers V&A aktief zijn. Al was het maar om hun "winkeldochters" via V&A te slijten.
Ik geef een paar algemene voorbeelden (ik denk dat het niet bijdraagt in dit topic individuele tweakers aan de schandpaal te nagelen):
Iemand die korter dan 1 jaar geregistreerd is en al meer dan 300 ad's heeft geplaatst. Iemand die een eigen website vermeld in zijn ad (al dan niet met of zonder KvK nr.), etc. etc.
Ik ben van mening dat dit ingaat tegen het principe/geest van V&A!
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik eens de mening van andere tweakers wil peilen om te zien in hoeverre we hier "iets" aan kunnen/moeten doen.

Hoor graag van jullie!

Gr. The Cricketer25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
De mods mogen het even laten weten, maar ik denk juist wel dat helpt om individuele gebruikers te benoemen.

Anders praat je enkel over een groot grijs gebied waar bijna geen uitspraken over te doen zijn.
Winkeldochters verkopen lijkt erg, maar als iemand nou bij toeval eenmalig een partij op de kop heeft getikt is het dan maar gelijk een handelaar als hij nooit meer zo'n partij vindt?

Een url in een ad, tja is dat een echte verkoopsite of enkel iemands homepage met daarop 1 pagina met exact de spullen die hij in V&A heeft staan?

300 ads is veel, maar waar ligt de exacte grens? Is dat 10 ads per jaar, 20, 30 ,40, 100 ?

En vergeet niet, T.net heeft er een direct financieel belang bij om iemand als handelaar te identificeren (zodat die naar de betaalde pricewatch moet), dus ik vermoed wel dat ze het enigszins monitoren.
Alleen je hebt zo'n gigantisch groot grijs gebied waar je volgens mij enkel op case-by-case basis uit gaat komen en waar geen algemene regels voor op te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Die discussie hoort niet bij de redactie maar in [Proef] Ruimere openstelling V&A

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:03

rob_erwt

What does this button do?

Dit past inderdaad beter in het topic dat PcDealer noemt.

En sowieso in het V&A forum en niet in Geachte Redactie. :)

Omdat er al een topic over is, doe ik deze dicht.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Dit topic is gesloten.