Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Mijn telefoon heeft deze ''up''-date opgedrongen waarna hij dus ook is doorgevoerd.

Gevolg is dat de redelijke accu-duur van dit toestel verlaagd is naar een max van ca 23 a 24 uur wat gewoon waardeloos is.

Ook is het meldingenvenster lichter geworden en de tijd + accu etc donkerder, precies andersom dan wenselijk is en na lang zoeken en proberen met geen mogelijkheid aan te passen. Verder komt de gehele opmaak van de menu's etc veel kinderlijker over wat ik ook minder vind, maar dit is wel te overzien.

Al met al komt het er op neer dat ik verre van gelukkig ben met deze veranderingen en dat hierdoor eigenlijk een telefoon van een half jaar oud onbruikbaar is gemaakt. Eigenlijk zoek ik een manier om deze update ongedaan te maken zonder dat al mijn gegevens en whatt'sapp gesprekken verloren gaan.

Iemand hier tips of trucages voor?

Mocht het niet mogelijk zijn dan wordt het maar op zoek naar een ander toestel zonder Android als het even kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
De originele firmware is aan te komen via Sammobile.
Dit bestand moet voa de lc op de telefoom gezet worden.
Als je hier weinig ervaring mee hebt, raad ik je aan om dit door iemand te laten doen met meer ervaring. Als er iets fout gaat kan het zijn dat het toestel onherstelbaar beschadigd. (brick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Zelf inderdaad nog nooit gedaan. Enig idee hoe ik er achter kom welke versie firmware ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Trucage is het niet. Het is een beetje inlezen en doen, als je de originele samsung kabel gebruikt, minuut of 25 geduld heb dan is het vaak zo gepiept.
Allereerst: http://www.sammobile.com/...U1AOH3_G388FPHN1AOH1_PHN/
Even een account aanmaken en bovenstaande firmware downloaden. Tevens bevat die link een linkje naar Odin, het flash programma van Samsung waarmee je de firmware update als het goed is ongedaan kan maken.
Dan de stappen uitvoeren die daar tevens genoemd zijn en dan moet het goedkomen.
Kleine disclaimer: uitvoering op eigen risico. Weet niet of het mogelijk is om een volledige versie van Android terug te gaan zonder issues ;)
Edit: kleine waarschuwing vooraf: alle data ben je wel kwijt dus maak daar even een backup van.

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 24-01-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Beide bedankt!

Hele stomme beginnersvraag ben ik bang... Hoe maak ik het beste een back-up van onder andere whatt'sapp. Mijn contacten staan op de SIM kaart. De foto's, afbeeldingen etc etc staan al veilig op de pc.
Het liefst op eigen computer en niet ergens bij google drive want daar heb ik sowieso geen account van (geen g-mail etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Het is gelukt om hem te resetten naar fabrieksinstellingen en hij werd zelfs opgestart in 4.4
Toen besloot hij automatisch en zonder mogelijkheid tot stoppen (accu er uit en er weer in geprobeerd) de 5.0 update weer door te voeren dus we zijn weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Maken van backups kan met Smart Switch (of KIES), ook zal dat programma miepen over de update.
De update melding zal je vaak tegenkomen, wat je kan doen is bij instellingen > over toestel > software update de automatisch downloaden/zoeken uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:51
Erwin P schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:24:
Het is gelukt om hem te resetten naar fabrieksinstellingen en hij werd zelfs opgestart in 4.4
Toen besloot hij automatisch en zonder mogelijkheid tot stoppen (accu er uit en er weer in geprobeerd) de 5.0 update weer door te voeren dus we zijn weer terug bij af.
Niet aan het internet hangen bij de installatie wizard dan? Ook eventueel de simkaart eruit mocht ie automatisch via 3/4G iets willen gaan doen. Ik weet niet of je de update volledig uit kan zetten, maar daar zou je even op moeten googlen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Dat is inderdaad wel slim, stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb. Hoewel, dit keer zag je niet dat hij aan het downloaden was (duurde de vorige keer toch echt wel een kwartiertje). Nu was de update er echt in 1 a 2 minuten door dus ik ben bang dat hij op de telefoon is blijven staan...
Pagina: 1