Raid op mobo of los?

Pagina: 1
Acties:

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Ik wil een nieuwe PC kopen maar ik lees hier best wel wat rare dingen over RAID controllers onboard...

Ik wil een echt snel systeem maar is het dan niet beter om Ultra SCSI te kopen of is heel veel duurder dan een RAID systeem...?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Hangt er maar helemaal vanaf hoe snel je het wilt hebben.

Kijk als je gewoon zit te denken als ik ook heb, software raid controller. Dan maakt het niet uit of je on-board of op een kaartje hebt. Die Raid op mijn MSI is hetzelfde als die FastTrack100 Kaartjes.

Wil je ultra160 dan moet je ten eerste een leuke SCSI kaart aanschaffen en daarna ook niet gaan bezuinigen op een mooie hdisk $$$$.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
als wat bij jou Signature staat jou PC staat... zoiets wil ik namelijk ook op een paar aanpassingen na natuurlijk... maar ja wat jij heb wil ik ongeveer ook...

Da's toch snel of niet?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Tja, ultra SCSI is gewoon duur.. het is wel heel goed en snel, maar daar betaal je dus ook veel meer.. Voor de prijs van 1 diskje haal jij je hele raid-config al.. En gewone IDE raid-0 is snel genoeg!!

Onboard werkt wel gewoon goed.. Dus als je gewoon een bordje met raid-controller onboard haalt is dat goed genoeg.. Overigens heb ik slechte ervaringen met highpoint (op de abit's), betere met promise (msi en asus).
Dan ben je dus niet afhankelijk van je os. (behalve als je linux wilt gaan draaien.. Dat schijnt weer niet altijd even goed te werken met promise!)

Verwijderd

Heb persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met raid-kaartjes. Ze belastten m'n pc redelijk zwaar (lees : heeeeeel erg). Met onboard heb ik geen ervaring .

Verwijderd

Bedenk wel dat als ie onboard zit en hij gaat kapot, dat je een nieuwe mobo moet halen. Ook als je een nieuwe mobo wilt, moet je er weer een nemen met een onboard Raid..

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik denk dat her een beetje van af hangt ondoard is handig je verbruikt er geen pci slot voor. Nadeel is natuurlijk als je regelmatig processor of moederbord vervangt je opnieuw een bord moet hebben met raid op. Een apart kaartje kun je wel behouden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Als je niet zoveel geld hebt voor scsi, zou ik zeker voor de RAID-onboard gaan. Zo'n losse controller kost f100,- á f150,-, maar het raid bord van MSI kost rond de f400,-.
De rest kun je zelf wel bedenken. Heb je geld genoeg: SCSI :9~

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op donderdag 21 juni 2001 12:36 schreef zware_jongen het volgende:
Bedenk wel dat als ie onboard zit en hij gaat kapot, dat je een nieuwe mobo moet halen. Ook als je een nieuwe mobo wilt, moet je er weer een nemen met een onboard Raid..
Zo moet je dus niet denken.
Pagina: 1