Verklaring actief maken VvE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Forumgenoten!

Onlangs heb ik een bod op een huis gedaan, dit is geaccepteerd. Ik ben nu bezig met een hypothecaire lening te krijgen. Een van de voorwaarden die de hypotheekverstrekker stelt is dat ik het volgende oplever:

- Een verklaring dat de VvE actief wordt gemaakt, op welke termijn en welke afspraken er zijn gemaakt met de overige leden van de vereniging.

Nu is de VvE daadwerkelijk slapend. Ingeschreven bij de KvK, dat wel. Wat is nu precies zo'n verklaring? Is dat een ondertekend statement dat wij de VvE op een bepaalde termijn willen activeren, of behelst dit meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 18:10
Lastig onderwerp, aangezien je nog geen lid van de VvE bent als eigenaar van het appartement. Daarom zal de verkopende partij die activatie in gang moeten zetten.

Kijk ook eens hier: Vereniging Eigen Huis

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Nou nee, hij hoeft niet actief te worden. Ik hoef alleen maar een verklaring te hebben. Zo lees ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
Ik zou geen appartement willen kopen met een slapende VVE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TS heeft het over een huis, en heb weleens gehoord dat daar soms om één of andere reden ook een VVE bij betrokken is.

Bij een appartement zou ik idd geen slapende VVE willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Per 1 januari 2017 is een actieve VVE verplicht ongeacht de situatie.
Minimale inleg wordt dan bepaald en alles dus die moet sowieso al actief gemaakt worden.

Ook voor vve met slechts 2 woningen zoals in mijn geval waar het hebben van een vve compleet zinloos is en alleen maar extra kosten met zich mee brengt. We hebben wel een vve maar ook slapend. Heb een goede band met de onderbuurman en alles gaat in overleg maar mocht het foutlopen zijn er statuten en alles om op terug te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:04:
Per 1 januari 2017 is een actieve VVE verplicht ongeacht de situatie.
Minimale inleg wordt dan bepaald en alles dus die moet sowieso al actief gemaakt worden.
Vanwege die inleg wil de hypotheekverstrekker dan waarschijnlijk die verklaring zien. Pff lastig, leg het ze eens voor: 'Hoe moet ik dit doen als er een slapende VVE is waar ik geen lid van ben?'

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07
Kijken wie er statutair aansprakelijk is en diegene even een berichtje sturen of hij/zij wil bevestigen dat de vve slaapt en dat er geen inleg nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TS moet z'n vraag maar even verduidelijken.

Een VvE kan van alles behelzen zoals ook parkeerplaatsen en laatst kwam ik tegen een hele straat waarbij alleen de voortuinen en voorgevels van woningen onder een VvE vallen 8)7

Ben inderdaad benieuwd hoe je een dergelijke verklaring van een passieve VvE lospeutert. Het lijkt mij dat een dergelijke uitspraak alleen door de ALV kan worden gedaan. Een bestuurslid zal gek zijn de aansprakelijkheid richting bewoners of geldverstrekker op de nek te halen.
Al zal het waarschijnlijker zijn dat er helemaal geen bestuurslid is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door nokiaan958GB op 24-01-2016 21:03 ]

Pagina: 1