Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

desktop elke dag zonder stroom

Pagina: 1
Acties:

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Beste medetweakers,

Mijn desktop is aangesloten op een stroomblok met een aan en uit knop, elke avond zet ik deze uit en als ik op de computer wil of tv kijken dan zet ik deze stroomblok terug aan. En als ik gedaan heb weer uit.

Maar mijn vraag Is kan dit kwaad voor mijn desktop? Of hardware dat er inzit?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Op je moederbord zit een batterij die ervoor zorgt dat alle belangrijke informatie opgeslagen blijft, zoals datum/tijd. Als dat batterijtje kapot gaat dan loopt deze sneller leeg en krijg je waarschuwing bij opstarten. Voor de rest kan het geen kwaad. Ik vraag me alleen af of de energy om hem elke avond uit te zetten opweegt tegen de besparing. Want een pc trekt in stand-by bijna niks. Zelfs een monitor in stand-by trekt maar een paar watt.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zolang je je dekstop netjes uitzet voordat je je stroomblok uitzet, is er niks aan de hand. Ik doe het al jaren zo. ;)
grote_oever schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 07:39:
Ik vraag me alleemn af of de energy om hem elke avond uit te zetten opweegt tegen de besparing. Want een pc trekt on stand-by bijna niks. Zelfs een monitor in stand-by trekt maar een paar watt.
Voor mij is de schakelaar van de stekkerdoos zelfs makkelijker om te zetten dan de knop van de pc. Vooral als je in de bios aangeeft dat je pc aan moet gaan als hij stroom krijgt. :P

[ Voor 67% gewijzigd door GermanPivo op 23-01-2016 07:42 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik doe dit niet om stroom te sparen, maar als ik mijn stroomblok aanlaat, deze staat in de slaapkamer, en dan brand het lichtje van de stroomschakelaar, dan branden de lampjes en de klok van de digicorder....... en nog wat apparaten hebben een lampje branden ook na het uitzetten van het apparaat, en ik word door zot van, als ik wil slapen, niets licht in d kamer....