Kan opslag niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_M
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 23:16
Goedemorgen,

Gisteren met behulp van een maat een eigen PC gebouwd incl. 3 harde schijven (1xSSD en 2x HDD)
Ik wil de SSD voor Windows gebruiken wat aardig gelukt is, en dan games en overige op de 2 andere schijven. Helaas kan ik 1 van die 2 schijven niet eens vinden op mijn Windows, wat ik wel kon vinden in de BIOS bij het opstarten. Heb Google al geraadpleegd maar ik ben bang dat ik verkeerde zoektermen gebruik.

Het is de bedoeling dat ik 1x SSD heb van 120gb, 1x 1TB hdd en 1x 500gb hdd. De eerste en laatste heb ik volgens mij gevonden, ik kan alleen niet de partitie vinden van die 1TB hdd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B8riC1J.png
E: en F: is volgens mij mijn 500gb HDD, en C: is mijn SSD.

Nu denk ik dat ik het in W10 wel zelf op kan lossen zonder terug te moeten naar de BIOS (waar ik overigens niet veel wijzer van wordt met de gebruikershandleiding) maar wederom, kan nergens opties vinden.

Wat zie ik over het hoofd? :(
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Chef_M op 23-01-2016 01:15 ]

Beste antwoord (via Chef_M op 23-01-2016 01:22)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk in het diskmanagement. een van de voor de hand liggende dingen is dat de schijf niet of anders is geformateer

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk in het diskmanagement. een van de voor de hand liggende dingen is dat de schijf niet of anders is geformateer

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_M
Fish schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:15:
Disk Management... Geen 1x dat woord tegengekomen bij mijn zoektocht, nu heb ik het in 1x gefixed. :/

Harstikke bedankt voor het zeer snelle antwoord! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik vraag me wel af waar je dan op gezocht hebt.

De eerste zoektermen die bij jouw openingspost bij me opkwamen waren "windows cant see hard drive" en dan staat je oplossing in het eerste antwoord bij het eerste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_M
PolluxDKB schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:27:
Ik vraag me wel af waar je dan op gezocht hebt.

De eerste zoektermen die bij jouw openingspost bij me opkwamen waren "windows cant see hard drive" en dan staat je oplossing in het eerste antwoord bij het eerste resultaat.
Laat je niet misleiden door mijn engelse Windows. :') Niet lachen maar ik zocht mijn PC af naar Schijfbeheer, wat hij natuurlijk niet herkend.. :X Kostte een tijdje voordat ik het doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Chef_M schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:33:
[...]

Laat je niet misleiden door mijn engelse Windows. :') Niet lachen maar ik zocht mijn PC af naar Schijfbeheer, wat hij natuurlijk niet herkend.. :X Kostte een tijdje voordat ik het doorhad.
Hehe, dat is nog best komisch.

In Windows 10 kan je trouwens makkelijk de weergavetaal veranderen. Niet helemaal Windows herinstalleren zoals vroeger, maar taalpakketje downloaden vanaf configuratiescherm is alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Windows in het Nederlands is altijd al een ramp geweest :X
Pagina: 1