Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resolutedani
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-07 17:27
Hallo

recent heb ik de draytek Vigor glasvezel router aangeschaft vanwege de trage wifi die de kpn experiabox gaf.
Het probleem is hier dat ik het niet aan de praat krijg. Ik sluit de draytek direct aan op de glasvezelverbinding. vervolgens verbind ik mijn tvkastje direct met de draytek en naar na de experiabox voor de telefoon.

Snel kwam ik erachter dat dit niet werkte en heb ik naar oplossingen gezocht. Nu weet ik dat ik gebruik moet maken van VLAN. Echter vind ik de instructies over VLAN in de handleiding niet erg duidelijk en handleiding die ik heb gevonden op het internet verschillen nogal van de interface en kom ik er dus niet uit.

Ik hoop dat iemand mij hier hulp bij kan bieden of mij een beter idee kan geven hoe met VLAN om te gaan.

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
resolutedani schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:03:
recent heb ik de draytek Vigor glasvezel router aangeschaft vanwege de trage wifi die de kpn experiabox gaf.
Dan had je een Accesspoint moeten kopen.

Welke Experiabox heb je overigens, en is bedraad de Internetsnelheid wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resolutedani
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-07 17:27
Daar ben ik nu ook achter en wil hem dus nu ook instellen als een Accespoint maar ook daar kom ik niet uit.
Ik heb draytek een ip adres ingevoerd en een dns en heb deze verbonden met de experiabox het signaal word ontvangen alleen is het signaal nog beperkt.

Experiabox v9 en bedraad snelheid is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Maar, is de 1000vn geen router met een glasvezel ingang? Dat zoek je toch niet?

Overigens zou ik eerst de V9 omruilen voor een V10, dan verder kijken.