Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinges V
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-05-2016
Hallo allen,

Heb al ruim een jaar een Lumia 635 update 8.1. Prima toestel alleen sinds een week heb ik een telefonisch geheugen beneden de 100 mb. Zeer irritant; continu meldingen dat ik ruimte moet vrij maken en hij update niet alles meer. Echter: ik heb sinds een maand of drie een SD-kaart van 32 GB, alle app's, foto's, video's, voor zover mogelijk, staan op deze SD-kaart. Het probleem zit hem in de hoeveelheid opslag bij 'overig', namelijk 2,39 GB.

Hoe kan ik deze opslag ( bij 'overig' dus) verminderen zonder de fabrieksinstellingen terug te zetten? Aansluiten op de pc (met Windows 10) helpt me hier niet bij. Ik kan deze bestandstypen niet op de pc beheren, ondanks dat dat gesuggereerd wordt. Of misschien toch wel?

Wie kan mij de oplossing geven?

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via Dinges V op 26-01-2016 17:00)

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 12:13
Je kan deze bestanden niet beheren omdat deze in het afgeschermde gedeelte zitten ( en dus niet zichtbaar zijn ) wel zijn daar diverse tooltjes voor, maar deze werken op een enkeling na vaak suggestief.

Een beetje winst zou je bijvoorbeeld kunnen halen ( zonder de gevreesde harde reset ) door je cash leeg te gooien.
Alle instellingen ( veeg ) Toepassingen / Internet explorer geschiedenis verwijderen.
Kan ook via alle instellingen/opslaginzicht/telefoon.

De meeste ballast komen toch van de apps af, maar email kan er ook wat van, immers die slaan veel content juist in die storage op.

Probleem zit vaak in de aanduiding over welk geheugen of vrije ruimte.
We kennen meerdere opslaglocaties, daarnaast kennen we ook nog de vrije ruimte waarin het o.s. zelf staat ( de isolated storage ) en dat is hetzelfde gedeelte waarin vaak ook een gedeelte van de apps wordt geschreven waaronder bijvoorbeeld opgeslagen levels/save games, cash, temp files etc. etc.

Het opslagprobleem komt het meest voor daar waar de ruimte het kleins is bemeten...and shit happends en laat dat nu net de isolated storage zijn, de kleinste storage die door gewone stervelingen niet te bewerken valt.

Ik benoem specifiek gewone stervelingen, daar je zonder een beetje kennis van zaken in die storage niets kan wijzigen.
Maar een beetje Tweaker kan natuurlijk meer dan een gewone sterveling.
Waaronder bijvoorbeeld goed zoek en speurwerk te verrichten onder de diverse Techfora.
Waarbij de meeste toch bij XDA blijven hangen.
Daar schijnt toch redelijk veel kennis aanwezig te zijn.

Ik liep zelf vooral in het begin tegen deze problemen aan, dit bleek vooral te wijten aan mijn experimentele fase voor wat apps betrof.
Vele apps werden uitgeprobeerd en net zoveel werden er weer verwijdert.
Totdat ik de benodigde apps gevonden had.
Na iedere verse installatie/harde reset zijn dit ook vaak de enige apps die weer terugkomen en voor de rest kijk ik er eigenlijk niet meer naar om.
Op een één of andere manier heeft het dat wel kunnen stabiliseren,
want ik heb sindsdien nimmer meer ruimte te kort gehad.

Er wordt wel eens geschreven dat Android vervuilend werkt en daardoor trager wordt na verloop van tijd.
Maar Windows apps laten zich ook niet altijd even netjes verwijderen en wil zo nu en dan ook wel eens rommel achterlaten, alleen door de werking van het o.s. heeft het verder geen invloed over het functioneren van je toestel, behalve dan dat het onnodig ruimte inneemt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:36
Hier staat de info die Microsoft er over geeft: http://www.windowsphone.c...n/other-phone-storage-faq Daar staat ook in hoe je 'overig' handmatig kunt verminderen. Helemaal terug naar nul gaat overigens alleen door een hard reset.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 12:13
Je kan deze bestanden niet beheren omdat deze in het afgeschermde gedeelte zitten ( en dus niet zichtbaar zijn ) wel zijn daar diverse tooltjes voor, maar deze werken op een enkeling na vaak suggestief.

Een beetje winst zou je bijvoorbeeld kunnen halen ( zonder de gevreesde harde reset ) door je cash leeg te gooien.
Alle instellingen ( veeg ) Toepassingen / Internet explorer geschiedenis verwijderen.
Kan ook via alle instellingen/opslaginzicht/telefoon.

De meeste ballast komen toch van de apps af, maar email kan er ook wat van, immers die slaan veel content juist in die storage op.

Probleem zit vaak in de aanduiding over welk geheugen of vrije ruimte.
We kennen meerdere opslaglocaties, daarnaast kennen we ook nog de vrije ruimte waarin het o.s. zelf staat ( de isolated storage ) en dat is hetzelfde gedeelte waarin vaak ook een gedeelte van de apps wordt geschreven waaronder bijvoorbeeld opgeslagen levels/save games, cash, temp files etc. etc.

Het opslagprobleem komt het meest voor daar waar de ruimte het kleins is bemeten...and shit happends en laat dat nu net de isolated storage zijn, de kleinste storage die door gewone stervelingen niet te bewerken valt.

Ik benoem specifiek gewone stervelingen, daar je zonder een beetje kennis van zaken in die storage niets kan wijzigen.
Maar een beetje Tweaker kan natuurlijk meer dan een gewone sterveling.
Waaronder bijvoorbeeld goed zoek en speurwerk te verrichten onder de diverse Techfora.
Waarbij de meeste toch bij XDA blijven hangen.
Daar schijnt toch redelijk veel kennis aanwezig te zijn.

Ik liep zelf vooral in het begin tegen deze problemen aan, dit bleek vooral te wijten aan mijn experimentele fase voor wat apps betrof.
Vele apps werden uitgeprobeerd en net zoveel werden er weer verwijdert.
Totdat ik de benodigde apps gevonden had.
Na iedere verse installatie/harde reset zijn dit ook vaak de enige apps die weer terugkomen en voor de rest kijk ik er eigenlijk niet meer naar om.
Op een één of andere manier heeft het dat wel kunnen stabiliseren,
want ik heb sindsdien nimmer meer ruimte te kort gehad.

Er wordt wel eens geschreven dat Android vervuilend werkt en daardoor trager wordt na verloop van tijd.
Maar Windows apps laten zich ook niet altijd even netjes verwijderen en wil zo nu en dan ook wel eens rommel achterlaten, alleen door de werking van het o.s. heeft het verder geen invloed over het functioneren van je toestel, behalve dan dat het onnodig ruimte inneemt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinges V
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-05-2016
Hartstikke bedankt voor de antwoorden. Ik weet genoeg. Dat wordt een harde reset en daarna alleen nog 'nuttige' apps erop.