Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit er al een poos over na te denken om een laptop aan te schaffen.
Ik werk nu op een PC met Windows 10.
Ik heb altijd gezegd dat mijn volgende computer een Apple gaat zijn. Omdat ik nu een aantal keer met een Mac heb mogen werken en ik dit als enorm fijn heb ervaren. Het enige jammer is dat ze zo prijzig zijn.

In mijn verdere zoektocht naar een laptop kwam ik voorbij een apparaat wat me wel interessant lijkt. Namelijk een Chromebook. Ik vraag me alleen af of dit wel het juiste apparaat is voor de taken die ik wil doen.

Wat wil ik er mee gaan doen?
Ik wil er mee gaan internetten, huishoudelijke taken als administratie en het leren metselen van websites (doe ik nu via Codecademy). Veel meer dan dat zal ik er niet op gaan doen.

Dus mijn vraag is eigenlijk het volgende.

Is een Chromebook voldoende voor mij? Zo ja, welke raden jullie me aan?
(Ik zat in het geval van een Chromebook zelf te denken aan deze.

http://tweakers.net/price...cb30-b-104/specificaties/.

Ik dank jullie alvast voor het mee denken.

Groeten,

Transfarmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kijkt al sinds tijden naar een "Apple" device (MAC Book (Pro))? maar gaat vanwege een kosten aspect naar een Google Chromebook kijken?

Is een Chromebook voldoende?

Kun je op een ChromeBook een webserver draaien waarin je websites in elkaar kunt "metselen" én daarna ook kunt testen met diverse browsers, als is 't maar op 127.0.0.1?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-01-2016 23:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kijk al een aardige poos naar Macbook Pro/Air. Ik had het plan er een aan te gaan schaffen. Maar er gebeurde het een en ander waardoor ik daar niet toe in staat was. Nu ik daar weer een beetje van aan het herstellen ben, ben ik inderdaad opzoek naar iets wat aan mijn wensen voldoet.

Uiteraard heb ik ook gekeken naar 2e hands Macbooks. Maar ik weet niet wat voor mij zal volstaan.
En eerlijk gezegd vind ik het een beetje eng.

Daarom ben ik verder gaan zoeken en kwam ik Chromebook tegen. Ik ben wat gaan rond zoeken en hieruit maakte ik op dat er inderdaad mensen zijn die via bijv. Cloud9 werken.

Omdat ik verder vrij weinig ervaring heb met programmeren en alles wat er bij komt kijken, bedacht ik het hier te vragen of de Chromebook nou wel of niet geschikt is.

En uit de vraagstelling denk ik dat ik op kan maken dat ik beter verder kan gaan kijken. Want over bijvoorbeeld het testen in diverse browser, is me te totaal ontschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Een tweedehands MacBook zou mijn voorkeur hebben, maar voor zover ik weet is het mogelijk om Linux installeren op een Chromebook. Dan kan je heel veel meer doen, zolang het maar niet al te CPU intensief is, onder andere Gimp, Eclipse en Apache, voldoende om websites te metselen.

Dat kan bijvoorbeeld met Crouton: https://github.com/dnschneid/crouton

Ook handig: routeplanner voor meerdere adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Persoonlijk zou ik geen Chromebook pakken voor webdevelopment, maar eerder een gebruikte Macbook. Voor minder dan de prijs van de Chromebook schaf je ook een Late 2009 / Mid 2010 Macbook White aan. Zet hier een SSD in en eventueel wat extra geheugen, en dan heb je misschien niet de snelste machine, maar wel eentje waarmee fatsoenlijk te werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 10:40
Ik ben het half met merauder eens, maar als het budget niet beschikbaar is voor een Macbook waarom dan niet gewoon weer een budget laptop met Windows?
Zodra je budget toereikend is en je de zaken voor jezelf beetje meer op rolletjes hebt kan je natuurlijk kijken voor wat meer kwaliteit. Been there, done that ;-)
Pagina: 1