Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige game-systeem upgraden en van 1440p, op 4k gaan gamen. Hiervoor wil ik processor, werkgeheugen, moederbord en grafische kaart upgraden. Indien nodig komt hier ook een nieuwe voeding bij, mocht de huidige niet toereikend zijn.
Mijn huidige systeem:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment heb ik het volgende samengesteld, en dit is dan ook ongeveer een richtprijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle items die ik niet ga vervangen neem ik weer mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik vooral een sterke videokaart nodig heb. Ik heb gekozen voor een xeon processor omdat deze goedkoper is dan een i7, aangezien er geen GPU in zit. Dan heb ik meer waar voor mijn geld (denk ik).
Aangezien hier ook een nieuw moederbord bij hoort, en DDR4 heb ik dat ook geselecteerd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment een grafische kaart van AMD, maar heb geen voorkeur voor AMD of NVIDIA. Ik had liever een kaart gehad met meer RAM, maar dan kom je bij AMD niet erg veel hoger in de prestaties dan wat ik nu heb, en bij NVIDIA is het de 980GTX Ti, of heel extreem, de Titan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag, net als nu, GTA V vloeiend kunnen spelen op high/ultra, ter referentie. Andere spellen die ik wel doe zijn Kerbal Space Program (CPU intensief). Factorio, World of Tanks
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af of ik iets over het hoofd zie, of ik voor hetzelfde geld meer waar kan krijgen. Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie vinden van de keuze van het scherm. Mijns inziens is dit een goede keuze, aangezien Dell me goed bevalt, en het scherm goede reviews krijgt.
EDIT: een moederbord toegevoegd met de juiste chipset
Ik wil mijn huidige game-systeem upgraden en van 1440p, op 4k gaan gamen. Hiervoor wil ik processor, werkgeheugen, moederbord en grafische kaart upgraden. Indien nodig komt hier ook een nieuwe voeding bij, mocht de huidige niet toereikend zijn.
Mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,60 | € 183,60 |
| 1 | ASRock H97 Pro4 | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Asus PCE-AC68 | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2711 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 118,- | € 118,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 742,30 | |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment heb ik het volgende samengesteld, en dit is dan ook ongeveer een richtprijs.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230 v5 Boxed | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Asus E3 Pro Gaming V5 | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 731,95 | € 731,95 |
| 1 | Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart | € 572,95 | € 572,95 |
| 1 | Crucial CT4K4G4DFS8213 | € 66,95 | € 66,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.802,35 | |
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle items die ik niet ga vervangen neem ik weer mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik vooral een sterke videokaart nodig heb. Ik heb gekozen voor een xeon processor omdat deze goedkoper is dan een i7, aangezien er geen GPU in zit. Dan heb ik meer waar voor mijn geld (denk ik).
Aangezien hier ook een nieuw moederbord bij hoort, en DDR4 heb ik dat ook geselecteerd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment een grafische kaart van AMD, maar heb geen voorkeur voor AMD of NVIDIA. Ik had liever een kaart gehad met meer RAM, maar dan kom je bij AMD niet erg veel hoger in de prestaties dan wat ik nu heb, en bij NVIDIA is het de 980GTX Ti, of heel extreem, de Titan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag, net als nu, GTA V vloeiend kunnen spelen op high/ultra, ter referentie. Andere spellen die ik wel doe zijn Kerbal Space Program (CPU intensief). Factorio, World of Tanks
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af of ik iets over het hoofd zie, of ik voor hetzelfde geld meer waar kan krijgen. Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie vinden van de keuze van het scherm. Mijns inziens is dit een goede keuze, aangezien Dell me goed bevalt, en het scherm goede reviews krijgt.
EDIT: een moederbord toegevoegd met de juiste chipset