Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-ware
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 14:23
Mijn vriendin had enkele dagen geleden tot het besef gekomen dat er voor haar nog zeer belangrijke foto's op haar vorig mobieltje stonden. Even die terug gezocht, wat blijkt ondertussen, er staat een 4 cijferige code op...

en raar maar waar, ze wist de code niet meer,....

Om het kort te zeggen, ik zit met een toestel met heel belangrijke foto's op ( foto's van haar onlangs overleden grootvader ) zonder dat we er ook maar de code van weten.
Al behoorlijk wat pogingen ondernomen maar we zitten ondertussen al aan enkele uren wachten tot we een volgende poging kunnen ondernemen.

Nu is mijn vraag dus, bestaat hier enig alternatief voor om hier binnen te geraken...

Alle hulp is welkom !

Beste antwoord (via B-ware op 22-01-2016 22:14)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Is er met een Microsoft account ingelogd op het toestel? Dan worden alle foto's standaard gesynchroniseerd met je OneDrive account. Daar is waarschijnlijk eenvoudiger weer in te komen ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Is er met een Microsoft account ingelogd op het toestel? Dan worden alle foto's standaard gesynchroniseerd met je OneDrive account. Daar is waarschijnlijk eenvoudiger weer in te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-ware
Ok, het was dus té simpel om waar te zijn.

heb dus al met zoveel gsm's gewerkt behalve microsoft toestellen. En de vriendin is een behoorlijke digibeet dus kon ik daar helaas ook al niet op vertrouwen.

Alle foto's zijn dus inderdaad gesynchroniseerd en we zijn nu al aan het bladeren !

Bedankt voor de snelle respons, slotje mag er op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Foto's worden standaard niet in de hoogste kwaliteit geüpload, dus die op de telefoon zijn zeer waarschijnlijk nog wel iets mooier. Wellicht dat het dus nog steeds de moeite waard is om die 4 cijfers te achterhalen.

Zodra die telefoon de update naar Windows 10 krijgt zou ik "find my phone" aanzetten. Mocht jouw vriendin dan in de toekomst haar telefoon-PIN vergeten kan je deze online resetten. Dat doe je door de telefoon op afstand te locken (hier) met een nieuwe PIN. Na opnieuw opstarten kan je deze PIN dan gebruiken om het toestel te ontgrendelen. Helaas is dit met WP8(.1) niet mogelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Staan de foto's niet op de sd kaart?

Mijn vrouw en zoon zijn ook van die heldere lampjes voor wat wachtwoorden e.d. betreft.
Ik heb dat heel simpel opgelost.....een echt papieren briefje met daarop alle inlog gegevens
en deze gewoon bij de huis tuin en keuken administratie toegevoegd.
Zo ook de accountgegevens van fora/websites/Facebook e.d.

Niet alleen gemakkelijk met vergeten, maar ook gemakkelijker met ergere dingen.
Denk aan ongeval, overlijden ..... vul zelf maar in.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-ware
Probleem was inderdaad dat er geen SD kaart in het toestel zat. Het lokale geheugen was dus niet bereikbaar. Maar de GSM was anderhalf jaar geleden de kast in gegaan zonder ook toen maar ergens het wachtwoord te noteren e.d.

Zodoende kon er dus ook geen win10 op gezet worden en andere mogelijkheden. Want eenmaal geblokkeerd met pincode blijft deze geblokkeerd...

Nu blijft het toestel dus volledig geblokkeerd maar hebben we tenminste de foto's al terug. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
B-ware schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:46:
Maar de GSM was anderhalf jaar geleden de kast in gegaan zonder ook toen maar ergens het wachtwoord te noteren e.d.
Dan is het geen 640, die is nog geen jaar op de markt?
Maakt voor het hier beschreven probleem natuurlijk verder niets uit.
Pagina: 1