Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik heb een enkele beschikbare SATA 2 3Gb/s poort op mijn moederbord, ik wil eerst hier twee poorten van maken, waar op een een 7200 RPM HDD wordt op aangesloten, op de ander een SATA 2 naar SATA 3, waar op zijn beurt een Samsung 850 Evo wordt aangesloten. Met als doel dat de Samsung dichter bij de 6 Gb/s komt en niet beperkt is tot 3 Gb/s.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
#ProductPrijsSubtotaal
1Startech.com Sata III, 0.3m€ 3,98€ 3,98
1Startech.com SATA to LP4 with 2x SATA Power Splitter Cable€ 5,95€ 5,95
1Startech.com 2 Port SATA 6 Gbps PCI Express SATA Controller Card€ 34,35€ 34,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 44,28

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een Alienware X51 R1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar het is niet mogelijk om van een SATA II poort via een splitter een SATA III poort te maken. In principe zou je dan alleen die SATA Controller Card nodig hebben waar je en je harde schijf, en de ssd op kunt aansluiten. De SSD zal dan gewoon gebruik kunnen maken van 6Gb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ondanks dat je op je moederbord slechts SATA II (300) aansluitingen hebt is het waarschijnlijk nog steeds sneller om je SSD daar op te hangen ipv op een losse controller.. losse controllers voor een bootable device is vaak niet echt praktisch.. en ze ondersteunen vaak niet alle features die je wel wilt voor je SSD...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om het nog maar niet te hebben over brakke chipjes die op die dingen gebruikt worden. Zeker een controller van net 3 tientjes heeft geen high-end spul aan boord, die dus lekker links laten liggen.