Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelef55
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-04-2021
Hallo,
Ik ben nieuw op tweakers.net en weet dus niet of mijn topic hier juist staat.

Doordat mijn huidige speakers voor mijn computer niet meer goed functioneren (uitvallen, ruizen, etc) ben ik op zoek naar een nieuw setje.
Ik gebruik mn speakers vooral voor muziek en af en toe voor een filmpje op YouTube. Aangezien muziek toch het mooist is in stereo zoek ik een stereo set geen 5.1 dus.

Ik wil maximum €100 uigeven.

Ik heb zelf al even rondgekeken op het net. Maar geluid is moeiluik te keuren op specs enzo.
Wat denken jullie van Numark N-Wave 360 of Trust GXT 628

Ik sta ook open voor iets totaal anders binnen het budget.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:36
http://tweakers.net/price...r-r1280t-%28bruin%29.html

Zou die nemen

Weet niet hoe beschikbaar die Numarks zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelef55
De numarks staan bij bax-shop.
Ik vind jouw voorstel ook zeer goed alleen gaat dat bruin niet passen op de plaats waar ze moeten komen. Ik kan hier wel uit afleiden dat 2.0 beter klinkt dan 2.1 of ben ik daar verkeerd in ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Nee, 2.0 klinkt niet per definitie beter dan 2.1. Het is alleen zo dat je je geld maar 1x kan uitgeven. Dan zou ik ook het budget over 2 (2.0) speakers verdelen ipv 3 (2.1). Voor €100,- kun je best leuke speakers kopen, maar een goede sub alleen kost al wat meer dan €100,-, laat staan dat er ook nog 2 speakers bij moeten voor dat budget. Je verliest dan op alle fronten aan kwaliteit. Je gaat alleen wel wat tekortkomen in het laagbereik.

Nadeel van die goedkope subs is dat ze flink kunnen denderen, maar zelden echt mooi klinken. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je er luistermoe van kunt worden.

Een nadeel van de genoemde edifier is dat ze geen sub-output hebben. Nu weet ik niet hoe/of een evt toekomstige sub via de pc aangesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelef55
Kan je me iets aanraden dat in het zwart te verkrijgen is en waar je lekkere house muziek mee kan beluisteren ?
En kan ik om 2 apparaten met jack aan te sluiten gewoon een jack Y splitter gebruiken?

[ Voor 28% gewijzigd door Siebelef55 op 24-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik kan je niet echt een speaker aanraden, omdat ik niet thuis ben in deze tak voor dit budget. Ik ben zelf ooit begonnen met een Creative Gigaworks T3. Dat is een 2.1 setje wat dus wel leuk klinkt voor even, maar na een half uurtje vermoeiend begint te worden omdat de subwoofer teveel en ongecontroleerd dreunt.

Wellicht is dit wat?
pricewatch: Hercules XPS 2.0 80 DJ Monitor
Pagina: 1