Toon posts:

harde schijf vervangen in oude pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een vraag:

er heeft iemand aan mij gevraagd of ik zijn harde schijf wil vervangen. er moet dus een
grotere schijf in. nu wil ik dat natuurlijk best doen.. maar mijn vraag is.... is dit nog wel
een beetje te doen...?

Het systeem: Pentium 150 MHz
32 MB RAM
1,5 GB Harde schijf --> deze moet dus vervangen worden...

Verder wil ik vragen of ik hier gewoon elke normale harde schijf in kan doen? Wel moet er dan
een kleine harde schijf in een 3,5 inch rek. Zijn daar speciale bevestigingen voor?

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest.

Verder wil ik weten wat voor harde schijf ik het beste in dit systeem zou kunnen zetten.... iemand suggesties?

Verwijderd

Gewoon een 5,25". Kun je gewoon zonder rack bevestigen. Waarom zou je die HD vervangen? Je kunt hem er toch bijzetten. Heb je een schijf voor Windows en wat applicaties en een schijf voor grotere bestanden (mp3, divx, etc). Controlleer eerst ff of het BIOS van het moederbord een dergelijke grote schijf aankan. Zo niet, kijk dan of een nieuwer BIOS het wel aankan, is dit het geval ff flashen... 8-)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Wel even opletten, Als het een van de eerste p150 is, dan loop je kans dat ie gaat protesteren als je meer dan 4 of 8 gig doet.

check ff de mobo fabrikant, voor known-problems of bios updates.

Of koop alleen een schijf waar een programma bijzit om de limiet via software te omzeilen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Op donderdag 21 juni 2001 09:32 schreef Duur het volgende:
Wel even opletten, Als het een van de eerste p150 is, dan loop je kans dat ie gaat protesteren als je meer dan 4 of 8 gig doet.

check ff de mobo fabrikant, voor known-problems of bios updates.

Of koop alleen een schijf waar een programma bijzit om de limiet via software te omzeilen.
Als hij zo'n limiet heeft kan je bij de fabrikant van de HD een progje downloaden om dit te omzeilen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Wat wil ie dan voor een upgrade? want lager als 10 vind je niet, 20 is al een beetje overkill IMHO voor een p150, en dat is standaard...
Of wil ie nog meer upgrades gaan doen later met die harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt al voor de tips... het moet gewoon een upgrade worden.. zodat alle standaard software erop kan... word e.d. dus is een gig of 3 al genoeg denk ik.

en er is geen ruimte om er nog een schijf bij te zetten

Verwijderd

vaak op de website van de makers staat een programmatje dat maakt een zo groot mogelijke partitie. ookal herkent het bios het niet, alleen kan je een grote partitie maken als je FAT32 gebruikt, FAT16 gaat maar tot 2048 mb...
Pagina: 1