Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-07 16:36
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon en ben er niet uit welke telefoon met het oog op de toekomst de langste levensduur heeft, op het gebied van performance en ondersteuning (wel of niet officieel).

Ik heb zelf een budget van rond de 200 euro (kan wat hoger, lager is ook prima ;) )

Enkele wensen:
- 5 - 5.5 inch scherm (liefst 1080P).
- Processor die games als real racing 3 kan draaien (dacht aan helio x10 en miss snapdragon 600 serie maar weet niet of die dit aan kan).
- 4G netwerk ondersteuning vind ik niet zo belangrijk.
- Chinees of Europees maakt mij ook niet zo veel uit (graag bij Chinese telefoon een betrouwbare site)

mogelijke kandidaten:
- Vodafone smart ultra 6 (moeilijk te leveren)
- Huawei hornor X5 (nog niet veel over bekend release datum en waar)
- Letv one of andere naam veel verschillende namen voor het zelfde toestel lijkt me zo (veel wisselende reviews)
- Xiaomi Mi4 (snapdragon 800)
- elephone p9000 (nieuwe/betere helio?)
- Lenovo K3 (veel bloatware :-( )
ander optie zijn zeker mogelijk! (vivo, vaak duur of oppo of zopo weinig over te vinden).

Ik weet niet zo goed welke keuze de beste is qua cpu enz. als het gaat om games spelen en video's kijken (1080p), hopelijk kunnen jullie mij helpen bij deze keuze . Alvast bedankt voor jullie tijd! :)

P.s. Ik hoop trouwens dat ik alles goed heb ingevuld en aangemaakt (eerste keer) mocht dat niet zo zijn graag even feedback hoe het wel moet. Alvast bedankt!

Alle reacties

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 14:40
xiaomi note 3

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17

13art

Moderator Mobile
-->MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Alcatel Onetouch Idol 3 5,5inch (er is ook een 4,7" versie.) 1080P. Android 5. 16GB, microsd tot 128gb.
2gb system ram. Camera 13mp, vooraan 8mp. audio van JBL, oortjes van zelfde merk.
productreview: Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart review door g1de0n

• techninja
Ik zag zelf vandaag:

http://www.chinabuye.com/...21mp-camera-3600mah-white

maar aangezien ik de snapdragon 808 niet echt ken weet ik niet of dat dit een goede keuze is verder zag ik ook nog een:

http://www.banggood.com/M...-Smartphone-p-956652.html

Deze laatste lijkt mij de beste specificaties te hebben al zijn de recensies erg wisselend.

Weet misschien iemand van beide sites de betrouwbaarheid, kan daar niet veel over vinden... alvast bedankt

Verwijderd

Topmodellen zoals de Lg G4 en de Motorola Moto X Style, gebruiken ook de Snapdragon 808.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

En volgende week bij Mediamarkt BTW korting, is 17% korting die ook wordt gevolgd door in ieder geval de BCC.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:12
Is het voor dit budget niet beter om een voormalig topmodel te kopen? Denk bijv. Aan een LG G3 of een Motorola X (2014)?

• techninja
Over het algemeen gaat mijn voorkeur gaat uit naar de lenovo (150 euro afgeprijst, maar ik lees dat er moeilijkheden zijn met playstore installeren omdat daar een rom voor nodig is maar zover nog geen te vinden op internet) of the meizu MX4 pro (hele goede specs maar ZEER wisselende reviews)...
Ik weet niet wat het voordeel zou zijn aan een voormalig topmodel maar over het algemeen lijken deze prijzen meer naar de 350 euro te gaan...

alvast bedankt voor de reacties tot dusver!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Realistisch gezien is de ondersteuning die je zoekt niet te vinden. Echter kij je naar het Android platform, dan is een telefoon met Android 6 of Android 6 aangekondigd een goede optie om er de komende 3 jaar mee vooruit te kunnen. Immers de apps uit de app store zullen daar echt wel op draaien.
Verder is intern geheugen belangrijk (minimaal 2 Gb, meer is beter), en opslagruimte (minimaal 16 Gb, en snelle SD kaart erbij is handig).

Wat Play store betreft en chinese modellen, ik heb de voorkeur op een versie waar ik weet wat er op staat en die gecertificeerd zijn, er is best veel malware uit chinese apps gekomen afgelopen jaar, die wil jij niet op je apparaat hebben.
Verder is iets lokaals kopen handiger voor garantie zaken e.d. en geen risico met verrassingen als importkosten e.d.

Zelf ben ik fan van de Wileyfox Storm, welke op de Alcatel Idol 3.5 lijkt maar met meer geheugen er in geleverd wordt en standaard Cyanogen draaid. Echter beide zijn een beetje boven budget..
https://www.wileyfox.com/storm/
pricewatch: WileyFox Storm Zwart

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:41
Ik raad het af om een toestel uit China te importeren. De qualiteit is plausibel, weinig tot geen garantie, extreem lange verzendtijden, geen community (ROM development, geen beschikbare accessoires), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 19:02

Zenix

BOE!

SampleUser schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:58:
Ik raad het af om een toestel uit China te importeren. De qualiteit is plausibel, weinig tot geen garantie, extreem lange verzendtijden, geen community (ROM development, geen beschikbare accessoires), en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een Huawei, Oneplus, ZTE, OPPO, Meizu, Lenovo en Xiaomi telefoon zijn qua kwaliteit net zo goed als de 'westerse' merken. Verzending kan binnen 3 a 5 dagen als je DHL kiest, met Singapore post en China post zal het doorgaans 3-4 maximaal weken duren, maar kost het niks! Als je zoekt naar accessoires bij aliexpress en banggood dan http://nl.aliexpress.com/...=Xiaomi+Redmi+Note+2+case krijg je hier al 16 duizend hoesjes/covers waar je uit zou kunnen zien, voor een lagere prijs dan in Nederland. Daarnaast kan je daar ook tempered glass screen protectors kopen voor zon 1 a 2 euro.

Xiaomi heeft bijvoorbeeld zelfs een wekelijkse update van hun ROM. De bekende Chinese telefoons zoals bijvoorbeeld de Redmi 1S hebben een actieve community op XDA en daar is ook CyanogenMod voor beschikbaar. Al die dingen die je op noemt zijn dus bij deze merken allemaal niet het geval.

De garantie is inderdaad een probleem, maar als de telefoon niet goed functioneert als je hem krijgt, dan kan je via PayPal etc wel wat regelen. En als er later wat kapot is, kan jezelf meestal zelf vervangen door onderdelen te kopen, die ook goed verkrijgbaar zijn bij populaire modellen.

Geen ROM updates en mindere kwaliteit krijg je inderdaad wel bij sommige merken, zoals een Elephone etc. Gewoon kijken wat je koopt en dan krijg je kwaliteit.

Ik zou als ik de TS was dus zeker gen Elephone kopen. Bij het aanschaffen van deze telefoons moet je er ook op letten dat de 4G banden van je provider goed worden ondersteund. Anders kan het zijn dat je amper of geen 4G verbinding hebt.

De Helio X10 kan Real Racing 3 prima draaien als ik zo naar reviews kijk. Vergeet niet dat er ook Xiaomi Redmi Note 3 uitkomt met een Snapdragon 650 binnenkort.

Je bent ook op de hoogte van eventuele douanekosten bij het aanschaffen van een telefoon buiten de EU?

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 24-01-2016 21:17 ]

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Als je voor het eerst iets importeert is het beter om een betrouwbaar merk als xiaomi te doen icm met een betrouwbare website met goede after sales zoals ibuygou.com. Mijn advies: Xiaomi note 2 /16 gig (helio x10) met DHL verzending, ben je voor 170 klaar en heb je de tel binnen 5 dagen binnen.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Als je voor een Redmi Note gaat zou ik voor de Redmi Note 3 gaan ipv de Note 2. De Note 2 valt wat tegen qua accuverbruik. Tevens zal de bouwkwaliteit van de Note 3 beter zijn en je hebt een fingerprint scanner. Uiteraard betaal je ook wat meer.

De Mi4 is ook een mooi toestel, het voordeel hiervan is dat het een flagship device is/was. Tevens de mogelijkheid om er Windows 10 op te zetten (mocht je dit willen).

Shops als Honorbuy, Gizchina, Gearbest, hebben ook een EU warehouse. Je betaalt meestal iets meer maar geen gedoe met import en douane. Bij de eerste 2 shops hebben ze sowieso de Redmi Note 3 en Mi4 ook in Europa op voorraad.

LeTV (Nu LeeCo genoemd) is sterk in opkomst. Ze schijnen mooie toestellen te maken maar ze zijn nog niet zo bekend als Xiaomi. Qua support zit je hier vooralsnog iets minder.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Sure, toch zou ik de note 3 de eerste 2/3 maanden nog niet aanraden gezien de problemen met de bootloader. Helemaal als dit (denk ik) je eerste chinaphone wordt. Met de batterij van de note 2 zit het overigens wel goed, ik haal 4 uur screentijd met gemak op een dag.

• techninja
;) Haha het zou toch ook te mooi zijn geweest als iedereen het met elkaar eens zou zijn :-)

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Misschien dat telefoons er tegenwoordig beter tegen kunnen. Maar als je veel wilt gamen, misschien kijken naar een telefoon met een (makkelijk) vervangbare batterij?

Van twee telefoons (samsung/htc) heb ik de batterij meerdere malen de vernieling in gedraaid, onder andere met gamen. Misschien dat dit tegenwoordig wat moeilijker gaat.
Maar het is wel de reden, dat ik voor een xiaomi note 2 heb gekozen, waarin de batterij makkelijk vervangbaar is.

In het verleden teveel plezier en gemak ervan gehad, dat ik er even een volle batterij in kon ploppen. Speelt ook fijner dan met een draad aan een stopcontact gekluisterd te zitten. Waar je oplaadpoort ook niet gelukkig van wordt trouwens. Omdat het iets meer tikjes krijgt, dan wanneer je telefoon gewoon rustig aan je oplader ligt.

Verwijderd

Als je chinese telefoon overweegt, kijk dan eens op www.kimovil.com

Daar hebben ze alvast al het vergelijken voor je gedaan, incl Antutu-scores, batterijduur, enzovoorts enzovoorts.

Zeer makkelijk te sorteren en beoordeelt op KI-waarde krijgen ze eigenlijk gewoon allemaal een cijfer van 0-10.

Aanradertje, die in nederland maar weinig bekend is lijkt het.

Zo kom ik onder de 200eu uit op de Meizu MX4 Pro, 3GB ram, Samsung Exynos octacore, enz.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 10:36 ]

• techninja
Als ik zo al met al kijk ben ik er in ieder geval al uit dat het hoogstwaarschijnlijk een Xiaomi-toestel gaat worden voor mij echt over welk toestel het word is voor mij nu alleen nog een grotere vraag geworden ;). Over het algemeen zie ik dat de Mi4 in vele verschillende uitvoering te leveren is al zie ik zelf weinig verschillen tussen de C, de I en de 'normale versie' het nadeel hieraan vind ik het kleinere scherm (maar 5 inch) al kom ik nu van een telefoon met maar 4.5 inch als ik het goed heb. Verder zie ik eigenlijk dat de Mi4 op eigenlijk alle fronten beter is dan de Note 2 of 3 maar voornamelijk is de 2 goedkoper, maar zover ik zie is er geen ondersteuning voor android 6.x en is dit er wel voor de Mi4 (als ik het goed heb?). Al met al rest mij alleen nog de vraag is de Mi4 het extra geld waard en welk model? Of onderschat ik nu het verschil dat (zou kunnen) worden gemaakt door de nieuwe snapdragon 650 en ben ik beter af om eerst de ontwikkeling met dit toestel (proberen) te volgen?

Alvast bedankt voor de geplaatste reacties en tips!

• techninja
Dankjewel iedereen heb een redmi note 2 bestelt via alie nu wachten... ;)

Verwijderd

spam

[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 14-03-2016 17:20 ]

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik raad de Oneplus X of Oneplus Two aan
Pagina: 1