Toon posts:

Wanneer zal dit mogelijk zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In 3dMark2001 zat een stukje landschap met vlinders, en bomen die realistisch bewogen.

Stel dat je deze features zou integreren in een game ala cs of project igi. Hoe zwaar zou dit zijn voor je videokaart? Zijn dergelijke aspecten in een game op korte termijn beschikbaar met de huidige kracht van videokaarten :?

Verwijderd

Als je als gamedeveloper een spel maakt, ontwerp je het voor de hardware die op het moment dat je spel uitkomt iedereen in zijn pc heeft zitten.
Dus als zo ongeveer jouw doelgroep een pc heeft die al dat (realistische bomen,vlinders) vloeiend kan draaien (+AI etc) worden spellen gemaakt met dat soort graphics.
Dus als een GF3 lowend/mainstream wordt kan je het wel verwachten.

Het is namelijk niet lonend om tijd (en geld!) te steken in het ondersteunen van features op kaarten die maar heel weinig mensen hebben. (Daarom is de Xbox ook zo'n fijn ontwikkel platform maar dat terzijde)

Verwijderd

Yep, dat stukje natuur zit er alleen maar in om de high-end kaarten te kunnen testen met de benchmark... (hij moet tot eind 2001 meegaan)
Is nog niet voor de mainstream.....
Niet iedereen wil een grafische kaart van f 1000,- kopen in ze nieuwe PC-tje (of als up-grade)

Verwijderd

Maar eens dat eindelijk in spellen geintegreerd wordt, is er al heel wat meer mogelijk...

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Dat natuurstukje kan ik helaas niet testen met m'n geforce2gts, in de demo gaat 't trouwens ook met 7 fps ofzo met 1ghz :)

wel erg mooi...

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 15:12
Maar als "ze" vandaag beginnen met het ontwikkelen van een nieuw spel gaan ze uit van de GF2 MX ofzo, terwijl als het spel uitkomt (na een jaar ofzo) GF3 meer gebruikelijk is... Denken ze daar niet aan ofzo?

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Wanneer zal dit mogelijk zijn?

(spreek op z'n amerikaans uit:)
July 23, 2003

:)

Zoals al eerder gezecht, spellen worden gemaakt om in ieder geval te draaien op het geldende 'standaarsysteem' van het moment. Ik denk dat dit soort graphics binnen een jaar of 2 wel mogelijk moeten zijn

Verwijderd

Een clanmate van mij werkt bij Lostboys en die zijn bezig met een game die ook in de Jungle plaatsvind... 6 voudige textures over mekaar... Bomen die meebewegen als je er langs loopt enzo...
Niet draaibaar op PC dus... Komt uit voor PS 2...

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat word smullen zulke grafix :9~

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op donderdag 21 juni 2001 20:54 schreef Sn@ke het volgende:
Een clanmate van mij werkt bij Lostboys en die zijn bezig met een game die ook in de Jungle plaatsvind... 6 voudige textures over mekaar... Bomen die meebewegen als je er langs loopt enzo...
Niet draaibaar op PC dus... Komt uit voor PS 2...
Dus?? alsof die ps2 meer power heeft dan een goeie PC met een Gf3....

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
Ja, wat denk jij nou , een ps2 is geoptimaliseerd voor games, dus ik denk dat ze best veel beter zijn. Kijk maar eens als je een emulator van een n64 op je pc gooit, die zou ie makkelijk moeten kunnen draaien maar hij doet het niet zo goed op iedere PC, ja wel als je een btje zware pc hebt, maar op een pentium 300 draaien niet alle spellen vloeiend.

Waar het dus op neer komt is dat PS2 idd meer aan kan
Greetingz,

Verwijderd

Een emulator onderschept commandos/opdrachten en vertaald deze naar PC code...omdat deze (vaak hardwarefuncties) niet altijd door de PC wordt ondersteunt moet er nog een deel software bij (meer code, meer cpu tijd/kracht) maw een pc spel kan al helemaal niet op een PS2 draaien (ga nou niet zeggen: "Ja maar Red Faction komt ook uit op de PS2" want de enige overeenkomst tussen beide spellen (PC/PS2) zijn de textures!

En als je kijkt naar de X-Isle demo zie je dat dit soort gein al lang mogelijk is!

Verwijderd

[off-topic]
Ik vind trouwens dat de devolepers eens de flinke sch**t moeten krijgen aan mensen met slechte pc's... Want er staat nou eenmaal een hoge prijs om vette games te spelen... Dus laat hun ff stikken nu en maak games speciaal voor 1,2 ghz pctjes... plllllllllzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
[/off-topic]
Voor de mensen die zich aangesproken voelen of whatever door dit bericht.. t'is ook niet weer zo bedoeld he.. :) t'is gewoon dat moi het zelf zat is om telkens die low-budget games te spelen die geen goede graphics levert die m'n pctje makkelijk aan kan en dat ze hele tijd rekening houden met de games die nog steeds met een oude pc zitten... Er zijn _ZAT_ mensen met een goede pc daar dus come on developers (dit heeft eigenlijk wel beetje te maken met deze topic maar goed.. erm.. :D ).

Verwijderd

Kan ik me wel in vinden, meestal koop je nieuwe hardware omdat je spellen/programma's te langzaam gaan! Maar laatste upgrade is alweer 1 jaar geleden. (Normaal 2x per jaar zo'n beetje!)

Al moet ik zeggen dat er eindelijk een beetje zware spellen uitkomen (Dune heb ik gehoord is aardig zwaar. Ook Operation: Flashpoint al vind ik het daar niet echt terecht (Lees: grafisch niet mooier dan een spel dat minder vraagt van PC)!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 09:51 schreef Trashbash het volgende:
Als je als gamedeveloper een spel maakt, ontwerp je het voor de hardware die op het moment dat je spel uitkomt iedereen in zijn pc heeft zitten.
Dus als zo ongeveer jouw doelgroep een pc heeft die al dat (realistische bomen,vlinders) vloeiend kan draaien (+AI etc) worden spellen gemaakt met dat soort graphics.
Dus als een GF3 lowend/mainstream wordt kan je het wel verwachten.

Het is namelijk niet lonend om tijd (en geld!) te steken in het ondersteunen van features op kaarten die maar heel weinig mensen hebben. (Daarom is de Xbox ook zo'n fijn ontwikkel platform maar dat terzijde)
Kijk en dat bedoel ik nou ....wijze woorden

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:16 schreef CommDante het volgende:
Kan ik me wel in vinden, meestal koop je nieuwe hardware omdat je spellen/programma's te langzaam gaan! Maar laatste upgrade is alweer 1 jaar geleden. (Normaal 2x per jaar zo'n beetje!)

Al moet ik zeggen dat er eindelijk een beetje zware spellen uitkomen (Dune heb ik gehoord is aardig zwaar. Ook Operation: Flashpoint al vind ik het daar niet echt terecht (Lees: grafisch niet mooier dan een spel dat minder vraagt van PC)!
Ik heb niet bepaald moeite mee om dune te draaien.. terwijl andere met bijna zelfde config als mij er WEL probbies mee hebben... :?

Enigste spel waarmee ik moeite heb om te draaien is... geeneen eigenlijk.. :) Ik draai'et meestal op 1024x768x32 of op 1280x1024x32 (en als het niet uit maakt of'et 16 of 32 bit is (bij sommige spellen merk ik iig nix) dan staat'ie altijd op 16 bit) zonder FSAA ofzo.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik vind 't eigenlijk een trieste zaak dat je steeds nieuwe, dure hardware moet kopen om de laatste games te spelen, maarja...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

We lopen gewoon een jaar achter met games wat de beste 3D kaarten kunnen, en zo blijf je bezig. nVIDIA wilt over 2 jaar fotografische graphics op je scherm toveren, en kunnen we tot 2003-2004 wachten tot er games in die staat komen :9

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:46 schreef Theeboon het volgende:
Ik vind 't eigenlijk een trieste zaak dat je steeds nieuwe, dure hardware moet kopen om de laatste games te spelen, maarja...
Euhm, topic gaat zo'n beetje over dat dat de laatste tijd juist niet meer hoeft. Ik heb iig nog geen spel gespeeld de laatste tijd dat brak draait of niet lekker speelbaar is (retails dan, demo's zijn niet altijd ge-optimaliseerd etc.)! Op zich niet zo erg, maar de graphics lopen zelfs achter op mijn hardware (AMD 600 en gf2 mxje).

Ik bedoel, die X-Isle demo draait heerlijk, maar er is niet echt een (grafisch) vergelijkbaar spel uit (Qua omgeving dan, die dino's vreten ff te veel voor een game, maar ipv laten we zeggen 60 ventjes ofzo *D ). Er wordt dus te weinig van de hardware gebruik gemaakt tov de mogelijkheden naar mijns inzicht en de ontwikkelingen op grafisch gebied staan gewoon practisch stil!

Verwijderd

Maar als "ze" vandaag beginnen met het ontwikkelen van een nieuw spel gaan ze uit van de GF2 MX ofzo, terwijl als het spel uitkomt (na een jaar ofzo) GF3 meer gebruikelijk is... Denken ze daar niet aan ofzo?
Ze gaan dus echt NIET uit van een gf2mx uit, maar naar wat er technologisch mogelijk en algemeen beschikbaar (lees : bijna iedereen heeft die mogelijkheden in zijn pc ) is op de verwachte releasedate van het spel. Dus moet je inschatten hoeveel polygonen op een scherm gerendered kunnen worden dan welke features er beschikbaar zullen zijn etc etc. En je moet ook nog eens je geplande releasedatum goed hebben! Dat dit dus aardig moeilijk is om goed in te schatten mag wel duidelijk zijn.
[off-topic]
Ik vind trouwens dat de devolepers eens de flinke sch**t moeten krijgen aan mensen met slechte pc's... Want er staat nou eenmaal een hoge prijs om vette games te spelen... Dus laat hun ff stikken nu en maak games speciaal voor 1,2 ghz pctjes... plllllllllzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
[/off-topic]
Jaaa dat is handig om te doen als gamedeveloper! Kan je een zeer klein publiek aanspreken en verkoop je nauwelijks spellen! Echt de manier om geld te verdienen!

edit : wat kleine zinsbouw veranderingen, dat krijg je als je het om half acht sochtends tikt :z :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

Wildfire

Joy to the world!

Stel je voor dat je in CS zo door de natuur kunt lopen... dan zit je meer naar al die grafische wondertjes te staren dan dat je op de vijand let...

Gevolg: "oh wat een mooie boom!" **KNAL** headshot... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 21:28

Rexomnium

Vincam aut moriar

Was het niet zo dat ze vroeger juist games maakten voor de next generation computers? Denk maar aan doom2. De meeste mensen hadden toen nog een 486 DX II 66 mhz als topcomputer thuisstaan. Pentiums waren wel al op de markt, maar waren meer voor bedrijven. Als je toen bij de eindbaas kwam, was het spel echt niet meer vooruit te branden. Hetzelfde gold bij Phantasmagoria.

Nu is het idd zo, dat je helemaal niet zó een high-end systeem nodig hebt om de nieuwste games te draaien, maar dat zorgt er dus wel voor dat de gfx verbeteringen niet meer in zulke grote sprongen vooruit gaat als 3/4 jaar geleden.

Het wordt waarschijnlijk ook steeds moeilijker om van de nieuwste gfx snufjes gebruik te maken omdat dit simpelweg meer programmeerwerk vereist.

Maar van mij mogen ze best de hardware een paar stappen vooruit zijn hoor. Dat geeft mij tenminste weer een argument om iets nieuws aan te schaffen. :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 11:36 schreef Brian Dickens het volgende:
Stel je voor dat je in CS zo door de natuur kunt lopen... dan zit je meer naar al die grafische wondertjes te staren dan dat je op de vijand let...

Gevolg: "oh wat een mooie boom!" **KNAL** headshot... :)
Precies, en daar doelde ik dus op :) Als je nu door een game loopt, zijn de bomen bitmaps, lijken de muren op perfect stukadoorwerk.

Zou erg tof zijn als er een CS game-a-like uitkwam, waarbij elk blaadje van een boom afzonderlijk beweegt, er vogels etc. vliegen, en waar je meer texture hebt.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op maandag 25 juni 2001 10:05 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Precies, en daar doelde ik dus op :) Als je nu door een game loopt, zijn de bomen bitmaps, lijken de muren op perfect stukadoorwerk.

Zou erg tof zijn als er een CS game-a-like uitkwam, waarbij elk blaadje van een boom afzonderlijk beweegt, er vogels etc. vliegen, en waar je meer texture hebt.
en oooveral staan biosscoop schermen met de nieuwste films en dolby virtual surround sound surround EAX434345.0, en en allemaal lekkerwijven die je drinken aanbieden en en en en en...

zullen we dat spel dan GEEEN CS noemen? cs is COUNTERSTRIKE OP DE HALFLIVE ENGINE, ( ;) duh)

en zoals ik uit je droom begreep, zal de halflife engine dat allemaal niet kunnen, dus het word een nieuw spel, net zoals OFP, dat noem je ook geen CS. of kwak3 noem ik ook geen UT... ..

CS = OUD. FACE THE TRUTH.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op maandag 25 juni 2001 10:33 schreef Mister_X het volgende:
kies uit:
1) heel nuttig
2) flame
3) verschrikkelijk onzinnig

(hint: er is er 1 fout ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:33 schreef Mister_X het volgende:

[..]

en oooveral staan biosscoop schermen met de nieuwste films en dolby virtual surround sound surround EAX434345.0, en en allemaal lekkerwijven die je drinken aanbieden en en en en en...

zullen we dat spel dan GEEEN CS noemen? cs is COUNTERSTRIKE OP DE HALFLIVE ENGINE, ( ;) duh)

en zoals ik uit je droom begreep, zal de halflife engine dat allemaal niet kunnen, dus het word een nieuw spel, net zoals OFP, dat noem je ook geen CS. of kwak3 noem ik ook geen UT... ..

CS = OUD. FACE THE TRUTH.
Sommige personen kunnen nog steeds niet lezen |:(
CS game-a-like

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
nouzeg, het was maar als grapje bedoelt, CS zal gerust een heele gaaf spel zijn, maar ik zelf speel liever zoiets als OFP, en de toekomstige games in dat genre.

met "dat" genre bedoel ik dus,

realistischere oorlogs FPS/RPG games in mega grote velden en mega veel opties,

OFP is grafisch dan niet zo supergewelding (tenzij je op alle details hoog 1600*1200 32bit 4x FFSA kan draaien, :) )

maar dat komt omdat de huidige hardware beperkt is. Wat bij OFP wel weer tof is, dat je verschillende voertuigen kan besturen. en uiteraard overal waar je maar wilt kan gaan en staan. kan met CS ook, maar dan wat beperkter.

ben ik zo braaf? :9~

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Publishers zijn echt niet dom hoor, want er zijn nog genoeg mensen met een CPU onder de 1gig en redelijke brakke videokaart hebben. Dus als ze de systeem eisen gaan verhogen kopen er veel minder die ene spel.Want de clubje met een CPU van 1gig of meer is niet super groot.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 12:51 schreef O.D.Smolik het volgende:
Publishers zijn echt niet dom hoor, want er zijn nog genoeg mensen met een CPU onder de 1gig en redelijke brakke videokaart hebben. Dus als ze de systeem eisen gaan verhogen kopen er veel minder die ene spel.Want de clubje met een CPU van 1gig of meer is niet super groot.
lijkt me idd niet echt winstgevend voor de games industrie....

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 06:52
Ik had laatst juist een keer een stukje gelezen waarin stond overgrote spellen die ontwikkeld worden over een langere periode(2-3 jaar, de meeste dus). Daarin stond juist dat de developers beginnen op high-end machines te schrijven, maar deze machines zijn na de ontwikkelperiode al lang weer de standaard geworden. Ik denk dat ze dus wel highend beginnen, maar steeds meer standaard worden door de ontwikkeltijd.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Pagina: 1