Schakelen tussen USB Audio "Headphone" en interne audiokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 11:09
Hoi

Ik heb vandaag een Logitech G430 Headphone gekocht prima geluid. De software geïnstalleerd.

Alleen het omschakelen van Headphone USB naar de interne audio van de notebook is een ramp dan moet je handmatig de audio weer gaan uitschakelen en inschakelen of later herstellen.

Ook als ik de USB Headphone wil gaan gebruiken moet ik deze weer configureren inschakelen.

Het zou erg handig zijn als ik kan kiezen welk audio apparaat wie van de twee.

Nog mooier als de USB stekker van de Headphone eruit word getrokken dat het geluid verder gaat via de interne geluidkaart van de notebook en anders om als ik de USB stekker van de Headphone erin stop het geluid via de Headphone gaat.

Is hiervoor geen instelling of programmatie voor.

Ik gebruik Windows 8.1

Was net nog even aan het zoeken vond geen oplossing alleen maar mensen met een soortgelijk probleem.

Zie deze link

[ Voor 21% gewijzigd door LEX63 op 23-01-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat moet toch gewoon werken? Ik meen me alleen te herinneren van toen ik nog een USB koptelefoon had dat hij problemen ermee had om geluid van lopende programmas goed te switchen, maar dat was nog onder XP ook. Nieuwe programma's die ik opstartte gingen wel altijd goed.

Als je koptelefoon als default audio apparaat instelt, schakelt hij dan niet gewoon terug naar je gewone geluid als je koptelefoon eruit trekt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:11
Ik gebruik AudioSwitch, daarmee kan je via een icoontje naast de klok kiezen welk audio apparaat je wilt gebruiken.

https://github.com/sirWest/AudioSwitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
De oplossing

Klein simpel programmatie 439KB groot.

Tof zeg hartelijk bedankt voor de tip het werkt fantastisch zelfs met snel toetsen.

Aanrader voor ieder die tussen audio bronnen moet of wilt schakelen.
Buskru1jt schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:10:
Ik gebruik AudioSwitch, daarmee kan je via een icoontje naast de klok kiezen welk audio apparaat je wilt gebruiken.

https://github.com/sirWest/AudioSwitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
De headset werkt via USB en heeft zijn eigen geluidskaartje.

Maar het probleem is dankzij het programmaatje AudioSwitch opgelost.
Sissors schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:03:
Dat moet toch gewoon werken? Ik meen me alleen te herinneren van toen ik nog een USB koptelefoon had dat hij problemen ermee had om geluid van lopende programma's goed te switchen, maar dat was nog onder XP ook. Nieuwe programma's die ik opstartte gingen wel altijd goed.

Als je koptelefoon als default audio apparaat instelt, schakelt hij dan niet gewoon terug naar je gewone geluid als je koptelefoon eruit trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
OPGELOST VRAAG IS BEANTWOORD

[ Voor 100% gewijzigd door LEX63 op 28-01-2016 18:08 ]

Pagina: 1