Toon posts:

Nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond!

Momenteel heb ik mijn videokaart al bijna 3 jaar en is denk ik aan vernieuwing toe. Ik heb momenteel twee monitoren van 144Hz (1920x1080) en zak bij spellen zoals CS:GO met één scherm af en toe al onder de 144 fps.

Mijn huidig systeem
Club 3D Radeon PokerSeries HD 7870 jokerCard XT 2GB
Intel Core i5 3330
ASRock ZH77 Pro3
XFX Core Edition PRO550W
Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB

Ik zat zelf te denken aan een nieuwe videokaart. Welke videokaart raden jullie aan om de fps met twee monitoren omhoog te krikken? Is het daarnaast nodig om ook gelijk andere onderdelen te vervangen? Zoja, welke onderdelen en wat raden jullie daarvoor aan? Overklokken is geen must.

Mijn budget voor de videokaart ligt rond de 450 euro.
Mijn budget voor overige componenten ligt rond de 300 euro.

Alvast bedankt!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

welke resolutie zijn de monitoren? 1440?

There eent no place like home

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Klagen dat je fps onder de 144 komt 8)7 Het moet niet gekker worden.

Ik zou wachten op Polaris, de volgende generatie gpu's van AMD. Die komen halverwege dit jaar uit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Eentje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:06:
welke resolutie zijn de monitoren? 1440?
Zijn beide 1920x1080!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Game je op 2 monitoren tegelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar zelfs op één monitor zakt mijn fps soms naar de 70 toe. Dan verlies ik denk ik een beetje het idee van 144Hz. :) Daarnaast zou ik het fijn vinden als ik soms dingen open kan zetten op mijn tweede scherm.

Edit: tweede scherm staat overigens op 60Hz. Puur beide monitoren aangeschaft zodat ze goed bij elkaar staan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf zat ik te denken aan de R9 390(x?), is dit een verstandige keuze? Zorgen de CPU en/of moederbord hier niet voor een bottleneck?

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:01:
Zelf zat ik te denken aan de R9 390(x?), is dit een verstandige keuze? Zorgen de CPU en/of moederbord hier niet voor een bottleneck?
Ik denk niet zo zeer je moederbord, maar de processor wel. Die kaart is echt een snelheidsmonstertje. Je kan hem niet volledig benutten maar het is zeker een heel groot verschil ten opzichte van jou oude videokaart.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Gewoon wachten op polaris...

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Ik zit met een R9 390 boven de 150fps op 4k, ik denk dus niet dat je die nodig zal hebben. Neem een R9 380 en steek de rest van het geld in een betere CPU. Op hoge framerates gaat de CPU namelijk sneller een bottleneck vormen dus heb je een goede nodig. Wellicht als je alleen je CPU upgrade dat je framerates al omhoog schieten.
Pagina: 1