pc wekt niet meer na installeren nieuwe cpu koeler.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hugogo02
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2021
net heb ik een nieuwe cooler in mijn kast gezet, namelijk de cooler master hyper tx3 evo. nu reageert hij niet meer op de aanknop en geeft mijn beeldscherm aan geen signaal door te krijgen. ik heb alle kabels gecheckt maar die zitten er echt goed in. er branden alleen wel een paar lampjes van aangesloten usb apparaten. verder heb ik geen idee wat er mis is, dus HELP!

hopelijk hebben jullie tips hiervoor?

bvd hugo.

Alle reacties

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
En je specs?

• hugogo02
Dit zijn mijn specs:
Intel pentium g3240
Gigabyte h81m-s1
8 gb ram dual channel
Corsair cx430

Verwijderd

Kabeltje van de fan op de goede header?

• hugogo02
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:14:
Kabeltje van de fan op de goede header?
Wat bedoel je met een header? Ben nigal een leek als het om pc bouwen gaat😂

Verwijderd

Heb je de fan van de nieuwe cpu koeler op de juiste fan-aansluiting zitten? (cpu-fan)

• hugogo02
Ohw, ja die zit op de goede plaats.

Verwijderd

Plaats anders een paar duidelijke foto's van de binnenkant van je pc, dat kan al veel zeggen.

Verwijderd

Per ongeluk kabels losgetrokken (powerkabeltje frontpaneel) of aan het knutselen geweest terwijl de stroom nog aangesloten was?

• hugogo02
Ja het zou wel eens kunnen dat ik per ongeluk iets heb gedaan toen de stroom er nog op stond...

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
Heb je ook antistatisch gewerkt tijdens het wisselen van je koeler?
Misschien ergens kortsluiting tussen mobo en kast?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:53
hugogo02 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:33:
Ja het zou wel eens kunnen dat ik per ongeluk iets heb gedaan toen de stroom er nog op stond...
Wat bedoel je hier precies mee, wat heb je precies gedaan, toen er nog stroom op stond.

• hugogo02
het is gelukt bedankt voor jullie hulp👍

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
Fijn dat het gelukt is! Maar wil je ons ook vertellen wat nu precies het probleem was. Daar kan iedereen van leren!

• hugogo02
De kabel waarmee mijn processor van stroom werd voorzien was in een te scherpe hoek gevouwen, hij kreeg hierdoor geen stroom meer. Nadat dat goed gedaan te hebben is het gelukt!

Verwijderd

hugogo02 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:44:
De kabel waarmee mijn processor van stroom werd voorzien was in een te scherpe hoek gevouwen, hij kreeg hierdoor geen stroom meer. Nadat dat goed gedaan te hebben is het gelukt!
:?
Waterkracht denk ik?

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Ik vraag me ook af hoe dat mogelijk is..

Verwijderd

Mij kan je opvegen!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Haha, waarschijnlijk bedoelde hij dat de stekker er scheef inzat en geen goed contact maakte (niet alle pins)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:53
De stekker was er dus uitgegaan,of was het echt een geknikt?,zo ja,dan kan je die kabel wel vervangen,voeding wel vervangen,dat is dan gewoon een kabel breuk :X.

En ga je daar last van krijgen,maar je moet nogal wat krachgt daarop zetten om daarin een breuk je krijgen..
Pagina: 1