Allereerst de hardware :
Tv : Philips 46PFL3208H/12
Receiver : Pioneer VSX-922-K
Speakers : Canton Movie 25 XL
Ziggo Horizon
Raspberry Pi
Aansluitingen :
Horizon via HDMI out op HDMI sat/cbl van de Pioneer
Tv via HDMI out op de Pioneer op de HDMI IN (1) van de TV
Ik beperk me even tot deze aansluitingen, aangezien de aansluiting van de Raspberry niets met mijn probleem te maken heeft (hoop ik)
TV kijken via de Horizon is geen probleem, beeld/geluid werkt allemaal.
Echter wanneer ik bijvoorbeeld op de TV de Netflix app gebruik heb ik geen geluid over de surround set.
Heb al een losse COAX tussen de tv en de Pioneer gelegd, geen resultaat.
(Ook niet toen ik de arc functie op de Pioneer had uitgeschakeld)
Wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid van de Netflix app over de Pioneer set. Geluid over de speakers van de tv is geen probleem.
Vraag is dus : hoe komt dit, is dit op te lossen en zo ja, hoe ?
Tweede vreemde geval waar ik net achterkwam is dat de subwoofer niet mee doet.
Staat aan, en wanneer ik de stekker achter uit de Pioneer haal en mn vinger er even opleg bromt de woofer, dus die doet het.
Woofer heeft achterop een dubbele tulp (line out), achter op de radio zit echter een enkele tulp als line in.
Vorige eigenaar had dit opgelost door de tulp via een verloopstekker naar 1 tulp terug te brengen, en dit werkte bij hem.
Nu heb ik na aanschaf/overname van de Pioneer, het systeem terug gezet op fabriekswaardes, maar weet dus niet wat ik waar moet instellen om de woofer tot leven te wekken.
Probleem doet zich voor zowel bijj film kijken via de Raspberry, als tv kijken via de Horizon, als ook bij het streamen van muziek vanaf een iPhone, dus het probleem lijkt niet te liggen aan welke activiteit.
Instellingen achterop de woofer zijn goed (phase op 0, auto on )
Wie heeft ervaring met deze (of vergelijkbare) Pioneer sets en kan mij vertellen waar ik de oplossing moet zoeken.
Alle hulp is welkom.
Tv : Philips 46PFL3208H/12
Receiver : Pioneer VSX-922-K
Speakers : Canton Movie 25 XL
Ziggo Horizon
Raspberry Pi
Aansluitingen :
Horizon via HDMI out op HDMI sat/cbl van de Pioneer
Tv via HDMI out op de Pioneer op de HDMI IN (1) van de TV
Ik beperk me even tot deze aansluitingen, aangezien de aansluiting van de Raspberry niets met mijn probleem te maken heeft (hoop ik)
TV kijken via de Horizon is geen probleem, beeld/geluid werkt allemaal.
Echter wanneer ik bijvoorbeeld op de TV de Netflix app gebruik heb ik geen geluid over de surround set.
Heb al een losse COAX tussen de tv en de Pioneer gelegd, geen resultaat.
(Ook niet toen ik de arc functie op de Pioneer had uitgeschakeld)
Wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid van de Netflix app over de Pioneer set. Geluid over de speakers van de tv is geen probleem.
Vraag is dus : hoe komt dit, is dit op te lossen en zo ja, hoe ?
Tweede vreemde geval waar ik net achterkwam is dat de subwoofer niet mee doet.
Staat aan, en wanneer ik de stekker achter uit de Pioneer haal en mn vinger er even opleg bromt de woofer, dus die doet het.
Woofer heeft achterop een dubbele tulp (line out), achter op de radio zit echter een enkele tulp als line in.
Vorige eigenaar had dit opgelost door de tulp via een verloopstekker naar 1 tulp terug te brengen, en dit werkte bij hem.
Nu heb ik na aanschaf/overname van de Pioneer, het systeem terug gezet op fabriekswaardes, maar weet dus niet wat ik waar moet instellen om de woofer tot leven te wekken.
Probleem doet zich voor zowel bijj film kijken via de Raspberry, als tv kijken via de Horizon, als ook bij het streamen van muziek vanaf een iPhone, dus het probleem lijkt niet te liggen aan welke activiteit.
Instellingen achterop de woofer zijn goed (phase op 0, auto on )
Wie heeft ervaring met deze (of vergelijkbare) Pioneer sets en kan mij vertellen waar ik de oplossing moet zoeken.
Alle hulp is welkom.
Eric, Signing off !!