Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
Allereerst de hardware :

Tv : Philips 46PFL3208H/12
Receiver : Pioneer VSX-922-K
Speakers : Canton Movie 25 XL
Ziggo Horizon
Raspberry Pi

Aansluitingen :
Horizon via HDMI out op HDMI sat/cbl van de Pioneer
Tv via HDMI out op de Pioneer op de HDMI IN (1) van de TV

Ik beperk me even tot deze aansluitingen, aangezien de aansluiting van de Raspberry niets met mijn probleem te maken heeft (hoop ik)

TV kijken via de Horizon is geen probleem, beeld/geluid werkt allemaal.
Echter wanneer ik bijvoorbeeld op de TV de Netflix app gebruik heb ik geen geluid over de surround set.
Heb al een losse COAX tussen de tv en de Pioneer gelegd, geen resultaat.
(Ook niet toen ik de arc functie op de Pioneer had uitgeschakeld)

Wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid van de Netflix app over de Pioneer set. Geluid over de speakers van de tv is geen probleem.

Vraag is dus : hoe komt dit, is dit op te lossen en zo ja, hoe ?

Tweede vreemde geval waar ik net achterkwam is dat de subwoofer niet mee doet.
Staat aan, en wanneer ik de stekker achter uit de Pioneer haal en mn vinger er even opleg bromt de woofer, dus die doet het.
Woofer heeft achterop een dubbele tulp (line out), achter op de radio zit echter een enkele tulp als line in.
Vorige eigenaar had dit opgelost door de tulp via een verloopstekker naar 1 tulp terug te brengen, en dit werkte bij hem.

Nu heb ik na aanschaf/overname van de Pioneer, het systeem terug gezet op fabriekswaardes, maar weet dus niet wat ik waar moet instellen om de woofer tot leven te wekken.

Probleem doet zich voor zowel bijj film kijken via de Raspberry, als tv kijken via de Horizon, als ook bij het streamen van muziek vanaf een iPhone, dus het probleem lijkt niet te liggen aan welke activiteit.

Instellingen achterop de woofer zijn goed (phase op 0, auto on )

Wie heeft ervaring met deze (of vergelijkbare) Pioneer sets en kan mij vertellen waar ik de oplossing moet zoeken.

Alle hulp is welkom.

Eric, Signing off !!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Staan HDMI-CEC en ARC ingeschakeld op je tv?
http://www.p4c.philips.co...ew=aa12_view_partial.html

En heb je HDMI-CEC en ARC ingeschakeld in de instellingen van de receiver?
http://docs.pioneer.eu/Ma...K_ARB7475_manual/?Page=54

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Yep....staat zowel op de tv als de receiver goed ingesteld.

Heb ondertussen de subwoofer wel aan de gang.
Speakers stonden ingesteld op large waardoor ze alle lage tonen overnamen.

Door de speakers in te stellen op small worden de lage tonen overgenomen door de subwoofer.

Nu het geluid van de tv-apps nog over de receiver........

[ Voor 70% gewijzigd door Eric H op 22-01-2016 20:39 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Eric H schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:29:
Door de speakers in te stellen op small worden de lage tonen overgenomen door de subwoofer.
Dat is inderdaad het begin, maar er komt wel meer bij kijken. Dingen als crossover en afstanden moet je ook nog invoeren om een goed geluid te krijgen. Phase op 0 op de subwoofer is ook niet per definitie goed.

Betreffende de interne mediaspeler over de surroundset: wel de goede ingang op de receiver geselecteerd dan wel ingesteld dat deze actief is?

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 22-01-2016 21:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Voor de afstanden en instellingen zit er een microfoon bij.
Deze kun je gebruiken om het systeem metingen te laten doen en op basis daarvan de juiste instellingen te maken.

Daarna is het alleen nog "maar" een kwestie van finetunen :-)

Vwb de juiste ingang selecteren, danwel aktief maken.......
Hier moet ik eens induiken, kan in ieder geval tot nu toe geen selectie mogelijkheid vinden om te kiezen voor 'coax'

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik weet van het bestaan van Room Correction software. Maar normaal run je eerst MCACC, als dat goed was gegaan dan had de receiver de subwoofer zelf geactiveerd en de andere speakers op "SMALL" gezet. Of je doorloopt het menu om de basis in te stellen.

De input voor Digitale Coax zal standaard "DVD" zijn, die naam staat default bij de ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Had inderdaad de MCACC als eerste gedaan, daarom vind ik het acteraf zo vreemd dat de subwoofer niet geactiveerd was.

Opstelling in de woonkamer is er eentje uit het boekje, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.
Ach, komende tijd maar eens gaan 'fine-tunen'

DVD ga ik eens proberen....zal mn bevindingen hier updaten.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als MCACC de subwoofer niet heeft gedetecteerd zal de gehele instelling niets waard zijn. Volume op de subwoofer harder zetten en nog eens MCACC runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Ok DVD uitgang werkt niet.
Bedacht me wel het volgende, wat als ik de tv via hdmi weer aansluit op één van de hdmi poorten van de receiver.....????

Ik ga morgen MCACC nog eens runnen....kijken wat er nu gebeurd.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Er is veelal maar één poort op de TV die audio terug kan sturen - HDMI ARC - en die heb je al in gebruik in de HDMI/Monitor Out van de receiver. Een extra HDMI voegt niets toe en zou ook niet doen wat je wilt. ARC kan je ook proberen maar veelal gaat dat samen met HDMI CEC wat niet altijd doet wat je zou willen. Die Digital Coax Out zou ook gewoon moeten werken zonder al te veel moeite en dan heb je niet de nukken van CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Mcacc opnieuw gedraaid, is nu wel goed gedaan.
Tijdens de procedure moet je opgeven wat voor speakers en setup je hebt, hier ben ik de vorige keer de fout mee in gegaan.

Vwb geluid van de tv (native apps) over de receiver......nog geen succes.

Een zoektocht verder over het internet leert mij dat er veel meer mensen zijn met dit probleem maar nergens kom ik echt een oplossing tegen....
Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit niet op te lossen is.

Tv en receiver verbinden dmv coax en kiezen voor dvd is ook niet de oplossing.

Update/Gedachtekronkel :

Ik denk dat ik ARC uit ga zetten op zowel de TV als de receiver.
Immers mijn Ziggo Horizon is verbonden met mijn Pioneer dmv HDMI en deze geeft via HDMI zowel geluid als beeld door. (beeld wordt vervolgens vanaf de Pioneer via de HDMI out doorgegeven aan de TV)

Dus de ARC instelling van de TV is m.i. overbodig. Dit zou nodig zijn wanneer ik de Ziggo Horizon zou aansluiten op de TV en vanaf de TV weer een HDMI aansluiting zou maken met de receiver.

Kortom, ik ga op zowel de TV als de receiver de ARC uitschakelen.
Vervolgens ga ik op de TV instellen dat het geluid via een extern apparaat moet (coax)

Hopen dat dit dan de oplossing is.

[ Voor 38% gewijzigd door Eric H op 25-01-2016 09:19 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
DING DING DING DING DING DING !!!!!!

En dat was dus de oplossing.....

Aangezien het geluid voor gewoon TV kijken rechtstreeks vanuit de Ziggo Horizon in de receiver wordt gestopt, en er via de HDMI out alleen beeld uitgestuurd wordt naar de TV is het aanzetten van ARC op zowel de Pioneer als de TV volledig overbodig.

Heb nu eerst op de TV ARC uitgezet, vervolgens op de Pioneer ook ARC uit.
Vervolgens kun je op de Pioneer bij het menukeuze TV kiezen om het geluid via COAX te laten lopen.

Et voila.....
Geluid van de Netflix app van de smart TV wordt nu via COAX over de Pioneer afgespeeld....

Ondanks dat ik nu zelf de oplossing heb gevonden wil ik toch even een woord van dank richten aan FeaR voor zijn ideeen....

Ik is happy camper

Eric, Signing off !!

Pagina: 1