Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 01:15
Heb nog een MSI 970A-G43, G46 en een Gigabyte GA-MA74GM-S2H liggen. Zou daar op een van deze moederborden een AMD Opteron 1389 op kunnen? Of zou zoiets wat zijn? http://www.ebay.nl/itm/Su...8ab0be:g:gwYAAOSw-W5UsEBn

Zelf ben ik totaal niet thuis in Opterons en zou er zo een graag willen proberen.
Ook andere dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Ga naar de website van beide fabrikanten, zoek het moederbord op en daar zul je een lijst vinden van de processoren die ondersteunt worden. Sommigen zijn een biosflash nodig, anderen worden standaard ondersteunt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Ik zou geen 137W TDP cpu op een van die bordjes doen, de G43 en dat Gigabyte bord hebben geen eens heatsinks op de VRM's zitten.

En bij de G46 staat de Opteron ook niet in de CPU support list (heeft wel heatsinks op de VRM's, maar nog altijd te weinig fases en bij MSI wil de nodige beveiliging nog wel eens ontbreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
De Opteron is een AM2 model en gaat sowieso niet werken. Als je een Opteron wilt moet je naar een 33XX serie kijken.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ECP0WERS schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:31:
De Opteron is een AM2 model en gaat sowieso niet werken.
Nee, dat is niet zo, in ieder geval zijn er ook AM2+ en AM3 versies. Volgens mij zijn er slechts een paar Tyan en Supermicro bordjes geweest die deze Opteron ondersteunen. Verder zie Nemesizz
Volgens mij klopt er iets niet aan die advertentie.....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:18:

Volgens mij klopt er iets niet aan die advertentie.....
Enige wat ik kan ontdekken is dat het PCIE slot in spiegelbeeld zit en dat er wordt beweerd dat er alleen een passieve koeler op zit terwijl de foto duidelijk een fan laat zien. Lijkt rechtstreeks uit een ATX server case te zijn getrokken iig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelizmastr schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:14:
[...]

Enige wat ik kan ontdekken is dat het PCIE slot in spiegelbeeld zit en dat er wordt beweerd dat er alleen een passieve koeler op zit terwijl de foto duidelijk een fan laat zien. Lijkt rechtstreeks uit een ATX server case te zijn getrokken iig.
Wat ik zo merkwaardig vind is dat er in deze advertentie gesproken wordt over een am2 socket terwijl ik deze processor alleen in een am2+ of am3 versie tegenkom.
Misschien dat het inderdaad een speciale oem-constructie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Er zit geen PCIe slot op dat bord. Dat grote witte slot is een PCI-X aansluiting. Een 64bit, 133MHz versie van de reguliere PCI (32bit, 32MHz). Meestal bedoeld voor SCSI en RAID controllers.

Die zwarte kan een AGP slot zijn of een slot voor een co-processor. Kan ook voor de 'Remote Management Module' zijn;
http://www.supermicro.nl/...n1000/HT1000/H8SSL-i2.cfm

[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 22-01-2016 23:24 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

NitroX infinity schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:23:
Er zit geen PCIe slot op dat bord. Dat grote witte slot is een PCI-X aansluiting. Een 64bit, 133MHz versie van de reguliere PCI (32bit, 32MHz). Meestal bedoeld voor SCSI en RAID controllers.

Die zwarte kan een AGP slot zijn of een slot voor een co-processor. Kan ook voor de 'Remote Management Module' zijn;
http://www.supermicro.nl/...n1000/HT1000/H8SSL-i2.cfm
PCI-X ben ik mee bekend, maar die zwarte had ik nog nooit gezien. Maar verder kloppen de specs iig wel.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:22:
[...]

Wat ik zo merkwaardig vind is dat er in deze advertentie gesproken wordt over een am2 socket terwijl ik deze processor alleen in een am2+ of am3 versie tegenkom.
Misschien dat het inderdaad een speciale oem-constructie is.
AM2 is veelal voorwaarts compatibel met AM2+ en AM3, dus dat kan gewoon.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
Om een opteron te proberen zal ik dan zoiezo een tyan of supermicro bord moeten kopen. Zat zelf richting de g34 socket te kijken maar dat wordt dan wel een duur uitprobeersel :). Als ik een opteron neem wil ik wel graag een 2x dual core of 1x quad core. Iemand suggesties welke socket en welke opteron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iwan97 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:41:
Om een opteron te proberen zal ik dan zoiezo een tyan of supermicro bord moeten kopen. Zat zelf richting de g34 socket te kijken maar dat wordt dan wel een duur uitprobeersel :). Als ik een opteron neem wil ik wel graag een 2x dual core of 1x quad core. Iemand suggesties welke socket en welke opteron?
Waar ga je die Opteron voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
Voor Windows server en dan met vmware of virtual box. Moet namelijk voor school daar aardig wat voor doen. Is het misschien gemakkelijker als ik een wat oudere workstation koop van Dell of Hp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Iwan97 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:09:
Voor Windows server en dan met vmware of virtual box. Moet namelijk voor school daar aardig wat voor doen. Is het misschien gemakkelijker als ik een wat oudere workstation koop van Dell of Hp?
Zeker een optie. De betere optie, als je het mij vraagt.
Full-blown serverhardware is grappig om mee te spelen, maar niet als het op stroomverbruik, hitte en lawaai aan komt.
Lichtelijk modernere high-end consumenten/kantoor materiaal is sneller tegen een lagere prijs, lager verbruik en stillere koeling.

Ik zou kijken of je ergens een leuke Dell Optiplex of HP oid vandaan kan trekken. Iets uit het Core2 tijdperk is opzich al voldoende. Prik er een Core2Quad Q6600 oid in, flinke sloot RAM erbij en een SSD.

En ik zou ipv VMWare/Vbox eens gaan kijken naar andere virtualisatie platformen, zoals Xen Server, Unraid, etc.
Tenzij je door school verplicht wordt om bepaalde software te gebruiken, natuurlijk.

Ook leuk :P als je 30K over hebt om te verbrassen aan een server :P

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 23-01-2016 17:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al gesnuffeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
Ja zeker heb ik al even gesnuffeld ;). Nu ga ik kijken of ik iets op de kop kan tikken. Btw, welke opterons zouden wel werken op de mobo's die ik nu heb? Heb ook nog een Gigabyte MA-GA-74GM-S2H rev 1.0 en een Asus M2N68-AM liggen. Dus AM2, AM2+, AM3+ heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:22:
Ga naar de website van beide fabrikanten, zoek het moederbord op en daar zul je een lijst vinden van de processoren die ondersteunt worden. Sommigen zijn een biosflash nodig, anderen worden standaard ondersteunt.
Zie hier!
Pagina: 1