Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Situatie is als volgt: Ik wil oude dv bandjes digitaliseren m.b.v. een DVD-recorder (samsung HR770) Bestanden worden opgenomen en meteen gebrand op een DVD-RW 4x schijfje van TDK.

Het opnemen lijkt gewoon goed te gaan, echter kan ik de media die op de schijf gebrand is daarna niet op mijn pc of zelfs de DVD-recorder goed afspelen... Op de pc gaat ie enorm traag en laggy doen en op de DVD recorder blijft ie naar een aantal minuten haken... De Schijfjes doen het echter wel perfect als ik er media opzet met mijn pc. Ik kan overigens 2 opnamemodus selecteren voor het formatteren van de schijfjes op de recorder, DVD-vr en DVD-v. Beide werken niet. Overigens heb ik het met een 5-tal van bovenstaande schijfjes geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat, dus het ligt er niet aan dat ze kapot zijn o.i.d. Andere schijfjes kopen of is er een ander probleem?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Weet je zeker dat de DVD na het opnemen goed gesloten is? Zie de handleiding pagina 13 stap 6.

Anders zou het heel goed kunnen zijn dat het toch ligt aan de TDK schijfjes. Met DVD's zijn daar vaak problemen mee en het is echt uitproberen welk merk goed werkt.

Overigens zijn RW (rewritable) schijfjes niet aan te raden om voor dit soort doeleinden te gebruiken. Ze zijn herschrijfbaar, wat leuk klinkt maar ze zijn traag. DVD-R schijfjes zijn stukken goedkoper en ook sneller. Zie pag. 59 welke schijfjes in welke modus gebruikt kunnen worden (V of VR).

[ Voor 36% gewijzigd door Ventieldopje op 22-01-2016 18:04 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! De DVD sluit ik steeds af zoals het hoort, daar kan het niet aan liggen. Andere DVD-RW schijfjes geprobeerd, zelfde probleem. Kan het niet liggen aan een te lage writing speed van de schijfjes waardoor niet alle data goed gebrand wordt? Ik probeer het morgen wel met DVD-R schijfjes, misschien dat dat wel wil...

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 11:15
Snelheid van branden niet. DVD-RW's reflecteren gewoon veel slechter dan DVD-R's. Daarom worden ze vaak afgeraden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II