GPU upgrade: GTX 750ti?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06-2021
Beste Tweakers,

Ik zou graag een kleine upgrade doen aan de pc van mijn vriendin. De bedoeling is dat er wat gegamed kan worden op 1080p, de kwaliteit moet niet al te hoog zijn. Ik 'game' sinds het frituren van mijn 650m op de interne graphics van mijn 2 jaar oude i7 3610m laptop, dus elke verbetering zal gigantisch zijn.

Ik plande een nieuwe bak te kopen, maar omwille van verbouwingen en een trouw zit ik voorlopig wat op mijn geldbuidel.

Ik zoek een?

Ik zoek concreet een GPU om af en toe een potje te gamen op 1080p. Er zal wat Rome II: Total War op gespeeld worden, en GTA 5 en alle Assassin's Creeds vanaf Black Flag staan nog op de backlist. Zoals gezegd, moet dit absoluut niet op ultra, medium-high is zeker goed genoeg.

Wat is je budget?

Zo goedkoop mogelijk :9

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Niet speciaal, maar ik neig naar de pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3330 Boxed€ 222,90€ 222,90
1Asus P8H77-M LE€ 92,55€ 92,55
1Kingston 8GB 1066MHz DDR3€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,45

+ Intel SSD en een of andere HDD. Kast en voeding zijn van een obscuur Italiaans merk, ADJ 8)7

De keuze van de MSI GTX750Ti is ingegeven door het feit dat de voeding (op papier 550W) waarschijnlijk niet denderend is, en de koeling van de kast evenmin. De GTX 750Ti is een goedkope, zuinige en stille kaart, die de voeding wel zal kunnen trekken (denk ik). Ik weet dat er betere kaarten voor het geld zijn (zeker tweedehands), maar dan kijk ik tegen een nieuwe voeding aan. Die vervang ik liever niet, aangezien ik niet weet of dat gaat met deze kast-voeding-combinatie en ik het eerlijk gezegd ook niet aandurf.

De MSI komt in veel reviews als beste naar voren, en de prijzen liggen zeer kort bij elkaar. Bijkomend voordeel is dat deze kaart geen sixpin power connector nodig heeft, want die is er niet :*)

Mijn vraag is dus: Kan ik in dit systeem een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING inpluggen, en is dit een goede keuze? Of moet ik nog andere zaken in overweging nemen?

Dank voor alle antwoorden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 12:31
Welke voeding heb je precies?

En voor 138 euro heb je aan de 750ti een vrij dure koop aangezien de 950 slechts 20 euro duurder is maar een stuk sneller. Ook de 950 is vrij energiezuinig en als je voeding echt zo slecht is dat die niet kan voeden, dan is het sowieso tijd voor een nieuwe voeding, of dat nou wel of niet in je kast past.

pricewatch: Gigabyte GV-N950OC-2GD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:40
Wat voor voeding is het?
Een 550W voeding zonder pcie kabel is hoogstwaarschijnlijk ronduit slecht en zou beter vervangen worden (ook als je er maar 150W uit gaat trekken).

Edit: de enige ADJ 550W die ik kan vinden heeft wel een 6-pin pcie stekker, betekent natuurlijk gelijk dat ie dan wel goed is.

Voor 140 euro heb je ook een nieuwe degelijke voeding en een 2e hands videokaart die 1,5-2x zo snel is als een 750ti (7950/7970/280/280X/660ti/760).

[ Voor 47% gewijzigd door mitsumark op 22-01-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
Op de voeding staat ADJ Home Series 550W. Ik vind er verder geen informatie over...

Ik weet dat de 750Ti prijs/performance niet zeer interessant is, maar die voeding via de PCIe sleuf vind ik wel een groot pluspunt. Wanneer ik dan een nieuwe bak koop, kan ik de kaart nog altijd verkopen en dan gaat er gelijk iets van een 960/r9 380 of een van hun opvolgers in.

edit: nog even nagekeken, ik zie geen 6-pin. De kabels zijn redelijk strak bijeengebonden maar de vrije aansluitingen die ik vind zijn alleszins geen 6-pin.

[ Voor 17% gewijzigd door Snollemans op 22-01-2016 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

http://catalogo.adj.it/it/1923-alimentatore-pc-adj.html. Er zit een peg6 aan maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit. Beter haal je een nieuwe als de pricewatch: be quiet! System Power 8 400W.
Ik zou voor een gebruikte HD7850/R9 270 kijken. Sneller dan een 750TI, vallen qua verbruik nog wel mee, hebben genoeg aan een peg6 en zijn voor ruim minder dan €100,- te vinden in v&a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:43:
http://catalogo.adj.it/it/1923-alimentatore-pc-adj.html. Er zit een peg6 aan maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit. Beter haal je een nieuwe als de pricewatch: be quiet! System Power 8 400W.
Ik zou voor een gebruikte HD7850/R9 270 kijken. Sneller dan een 750TI, vallen qua verbruik nog wel mee, hebben genoeg aan een peg6 en zijn voor ruim minder dan €100,- te vinden in v&a.
De voeding die ik heb moet nog een andere zijn, hij heeft namelijk geen aan/uit-knop.

Ik zal eens overwegen om er een nieuwe voeding in te stoppen. Misschien kan ik dan ineens voor een gtx 960 gaan? Of zou dat overkill zijn voor de andere componenten?

Maar de 750ti zou gewoon werken, of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een 750Ti zou gewoon moeten werken. Het systeem vraagt dan max 170w, als de voeding dat niet kan leveren is het wel een hele slechte.

Een GTX 970 zou voor je cpu geen probleem hoeven zijn dus een 960 helemaal niet. Welke behuizing heb je want de koeling moet wel in orde zijn als er een graka bij geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
De behuizing is ook van ADJ, een simpele micro ATX kantoorbehuizing zonder fans, enkel achteraan zitten roosters.

Vandaar ook mijn voorkeur voor de 750ti, aangezien die blijkbaar een van de koelste gpu's op de markt is en eigenlijk nauwelijks actieve koeling behoeft.

Alleszins bedankt voor alle antwoorden! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Snollemans op 22-01-2016 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Hij is wel koel en stil, maar een HD 7970 draait rondjes om een GTX 750 Ti..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
KappaRoss schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:04:
Hij is wel koel en stil, maar een HD 7970 draait rondjes om een GTX 750 Ti..
Ik besef dat er betere kaarten zijn, maar ik denk dat het mijn beste optie is voor een minimale upgrade. Anders moet ik de voeding en best ook de case vervangen. Het belangrijkste is dat ik een jaartje verder kan en eindelijk GTA 5 kan spelen :P Het moet niet het allerbeste zijn, ik ben op dit moment ook niets gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 13:46
Snollemans schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:47:
[...]

Ik besef dat er betere kaarten zijn, maar ik denk dat het mijn beste optie is voor een minimale upgrade. Anders moet ik de voeding en best ook de case vervangen. Het belangrijkste is dat ik een jaartje verder kan en eindelijk GTA 5 kan spelen :P Het moet niet het allerbeste zijn, ik ben op dit moment ook niets gewoon.
je had het antwoord zelf al het is alleen keuzes maken, als je wilt upgraden zonder een heel hoog risico op een gefrituurd systeem is een 750ti idd een oplossing. Als je eventueel over een jaartje of minder je pc toch wil ombouwen is misschien net zo verstanding om de voeding te vervangen, dan kun je zoals al aangegeven wordt er direct een pittigere kaart bij in drukken.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Het lijkt er op dat je je keuze al lang gemaakt hebt. Een 750ti in dit systeem stoppen is gewoon zonde van je geld. Ook betwijfel ik of je GTA V op acceptabele framerates kunt draaien op medium/high met een 750ti.

Je hebt al genoeg goed advies ontvangen, vervang die tijdbom van een voeding, koop een tweedehands grafische kaart en gooi een paar goedkope fans in die kast en je hebt een prima systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
Mja, ik zocht inderdaad vooral bevestiging dat de 750ti zou passen, zoals ik in mijn TS al aangaf. Uit benchmarks blijkt dat GTA V goed loopt op 1080p op high (zonder MSAA en met lage tesselation).

Het grootste bezwaar tegen een nieuwe voeding is dat mijn vriendin de pc nog enkele maanden zelf nodig heeft, en dat ik mezelf niet vertrouw om de voeding te vervangen. Het lijkt me nogal complex als ik al die kabels zo zie lopen en als ik de pc om zeep help ben ik dood :p

Het is zeker zo dat een pricewatch: be quiet! System Power 8 400W samen met een pricewatch: Gigabyte GV-N950OC-2GD een veel betere upgrade zou zijn...zou 70 € meer kosten maar dan heb ik een betere GPU en ineens een goede voeding die zeker nog jaren meegaat.

Moeilijke keuze...ik ga me nog wat inlezen in de technische kant van de kabeltjes. Als dat wat lukt, ga ik jullie raad volgen en de voeding vervangen. Bedankt voor alle adviezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianFyzix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10-2021
Wat je ook kan doen, ik heb zelf een corsair CX500 en ik gebruik nu zelf een MSI GTX 750TI 2GB maar in de planning zit de MSI r9 380 4GB omdat de MSI GTX 750TI geen slechte kaart is maar de nieuwste games gewoon niet meer op de settings doet die ik wil. Al is de r9 380 wel wat duurder dan de 750 http://tweakers.net/price...si-r9-380-gaming-4gb.html.
De keuze is uiteraard aan jou. Welke settings jij wilt halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
FabianFyzix schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:18:
Wat je ook kan doen, ik heb zelf een corsair CX500 en ik gebruik nu zelf een MSI GTX 750TI 2GB maar in de planning zit de MSI r9 380 4GB omdat de MSI GTX 750TI geen slechte kaart is maar de nieuwste games gewoon niet meer op de settings doet die ik wil. Al is de r9 380 wel wat duurder dan de 750 http://tweakers.net/price...si-r9-380-gaming-4gb.html.
De keuze is uiteraard aan jou. Welke settings jij wilt halen etc.
In dat segment zou ik eerder voor de 960 gaan, omwille van de suboptimale koeling van de kast. Al denk ik dat een 950 voor mijn gebruik voldoende zal zijn. Het is niet moeilijk om meegesleurd te worden op het hellend vlak van de videokaarten: een 950 kost 170€, voor 30€ meer heb ik een 960 of 380, en als ik er dan nog amper 25€ bijdoe heb ik een 960/380 4gb enzovoort 8)7 Het zou kunnen dat ik over een half jaar zelfs geen tijd meer heb om te gamen, dan is het wat zonde om al te veel geld in materiaal te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Snollemans schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:06:
Het grootste bezwaar tegen een nieuwe voeding is dat mijn vriendin de pc nog enkele maanden zelf nodig heeft, en dat ik mezelf niet vertrouw om de voeding te vervangen. Het lijkt me nogal complex als ik al die kabels zo zie lopen en als ik de pc om zeep help ben ik dood :p
Er zijn zat tweakers die je daar, al dan niet tegen betaling, mee willen helpen. Ik heb maandenlang een advertentie op tweakers gehad waarin ik aanbood mensen te helpen voor niets, en daarin hebben meerdere tweakers dit toegezegd te willen doen.

Mocht je het zelf niet kunnen, neem contact op met mij of plaats een advertentie in V&A en er is zeker wel iemand die je er bij wilt helpen :)

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASRock X870E Taichi | Corsair 96GB DDR5 6200C30 | Intel Optane 905p 280GB | Kingston Fury 1TB | Kingston Fury 4TB | Kingston Renegade Fury G5 4TB | MSI GeForce RTX5090 Ventus OC 3x | Silverstone Hela 1300R | NZXT H7 Flow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianFyzix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10-2021
Snollemans schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:24:
[...]

In dat segment zou ik eerder voor de 960 gaan, omwille van de suboptimale koeling van de kast. Al denk ik dat een 950 voor mijn gebruik voldoende zal zijn. Het is niet moeilijk om meegesleurd te worden op het hellend vlak van de videokaarten: een 950 kost 170€, voor 30€ meer heb ik een 960 of 380, en als ik er dan nog amper 25€ bijdoe heb ik een 960/380 4gb enzovoort 8)7 Het zou kunnen dat ik over een half jaar zelfs geen tijd meer heb om te gamen, dan is het wat zonde om al te veel geld in materiaal te stoppen.
Dat is zeker waar. Dan is het inderdaad een mix van jouw budget en wat je wilt te combineren ook in verband met de tijd die je er nog in wilt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
ECP0WERS schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Er zijn zat tweakers die je daar, al dan niet tegen betaling, mee willen helpen. Ik heb maandenlang een advertentie op tweakers gehad waarin ik aanbood mensen te helpen voor niets, en daarin hebben meerdere tweakers dit toegezegd te willen doen.

Mocht je het zelf niet kunnen, neem contact op met mij of plaats een advertentie in V&A en er is zeker wel iemand die je er bij wilt helpen :)
Bedankt voor de tip! Ik woon wel in België, ik weet niet of er veel tweakers in de buurt zijn. Ik zal het alleszins eerst zelf proberen, wie weet lukt het en dan heb ik weer wat bijgeleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Een voeding vervangen is simpel. Alle kabels passen maar op één manier en op één plaats, dus daar kun je niet in missen. En moest je een kabel vergeten in te steken, dan start het systeem gewoon niet op, of krijgt de component in kwestie geen stroom en kan de pc die niet vinden. Maar stuk gaat dat daar dus niet van.

Moest het toch niet lukken, als je in de buurt van Leuven woont, kom ik die voeding wel vervangen (gratis). Regio's Tessenderlo, Heist-op-den-Berg en Mechelen kom ik ook regelmatig.

En in verband met GTX960 <-> R9 380, zet een extra ventilator in die kast en die koelt wel voldoende voor de meeste videokaarten behalve de echte heethoofden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Snollemans schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik woon wel in België, ik weet niet of er veel tweakers in de buurt zijn. Ik zal het alleszins eerst zelf proberen, wie weet lukt het en dan heb ik weer wat bijgeleerd :)
Ik woon aan de grens ;) (Roosendaal)

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASRock X870E Taichi | Corsair 96GB DDR5 6200C30 | Intel Optane 905p 280GB | Kingston Fury 1TB | Kingston Fury 4TB | Kingston Renegade Fury G5 4TB | MSI GeForce RTX5090 Ventus OC 3x | Silverstone Hela 1300R | NZXT H7 Flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
MacPoedel schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:06:
Een voeding vervangen is simpel. Alle kabels passen maar op één manier en op één plaats, dus daar kun je niet in missen. En moest je een kabel vergeten in te steken, dan start het systeem gewoon niet op, of krijgt de component in kwestie geen stroom en kan de pc die niet vinden. Maar stuk gaat dat daar dus niet van.

Moest het toch niet lukken, als je in de buurt van Leuven woont, kom ik die voeding wel vervangen (gratis). Regio's Tessenderlo, Heist-op-den-Berg en Mechelen kom ik ook regelmatig.

En in verband met GTX960 <-> R9 380, zet een extra ventilator in die kast en die koelt wel voldoende voor de meeste videokaarten behalve de echte heethoofden.
Ik woon toevallig niet zo ver van Leuven :) (is wel ver van Roosendaal). Ik zal het sowieso eerst eens zelf proberen, als ik niets kan stukmaken zou het uiteindelijk wel moeten lukken.

Ik wist dat de Tweakers behulpzame mensen waren, maar dit vind ik wel heel straf! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Stuur dan maar een PM als het nodig blijkt, maar ik verwacht dat het je zelf wel zal lukken :). Dus dan is behulpzaam zijn gemakkelijk :p .

In verband met het kopen van een tweedehands videokaart, ik zou wel aanraden om die bij iemand te kopen waar je die kunt gaan bekijken en ophalen (niet te ver weg dus). Ik heb al wel vaker dingen laten opsturen wanneer ik tweedehands koop, maar voor mij is de bovenlimiet daarvoor €100, een videokaart is dan op het nippertje en er kan met slecht transport teveel mis gaan. Maar er is wel een aanbod aan videokaarten hier op Tweakers op V&A in België, en dan zijn er ook nog de traditionele tweedehandswebsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
Ik plande niet voor tweedehands te gaan om de redenen die je noemt, eerder dacht ik dan voor 165€ een GTX 950 te scoren. Dat is goed genoeg, met garantie en die kan ik later eventueel zelf nog doorverkopen voor hij antiek is. En samen met de voeding zal ik in de meeste winkels wel genoeg uitgeven voor een gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollemans
Het heeft nog eventjes geduurd, maar op algemeen advies heb ik vandaag de voeding vervangen door een Antec VPF van 450W. Dit was inderdaad niet moeilijk. De kast was tot mijn verbazing ook nog eens geschikt om de kabels mooi weg te werken (niet-modulaire voeding).

Als GPU heb ik er een MSI Gaming GTX 950 in gemikt die ik voor 150€ heb kunnen kopen. Hij paste perfect, nadat ik met een metaalschaar een klein hoekje uit het hardeschijvenrek had geknipt :9

Nogmaals bedankt voor alle tips!
Pagina: 1