Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 22:47
Ik ben van plan om op korte termijn een andere telefoon te gaan nemen. Huidige telefoon is een Experia E1 en deze blijkt niet echt toereikend te zijn voor mijn gebruik.
Dus:

Ik zoek een smartphone waarmee ik kan multitasken. Daarmee bedoel ik niet een server draaien, media bewerken en game tegelijk, maar ik zou het wel fijn vinden om Spotify/muziekspeler aan te hebben en ondertussen te kunnen browsen en te switchen naar Viber of Whatsapp zonder dat de muziek hapert. Ook is het fijn als de telefoon een groot intern opslaggeheugen heeft, omdat er wel wat apps zijn die ik wel eens gebruik. Ook de camera moet beter zijn dan die van huidige telefoon, daarbij denk ik aan zo'n 8 Megapixel, met flitser. Ook zou het leuk zijn als hij een front camera heeft, maar kan weggelaten worden als de prijs het niet toelaat. Optioneel: dualsim.

Het budget is in dit geval een schatting, ik schat dat rond de 200,00 wel goed genoeg moet zijn.
Mag ook hoger maar in geen geval meer dan 300,00.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te communiceren uiteraard(Chat maar ook voip en videochat(Skype)). Ook mailen, browsen, muziek, beetje navigatie en wat foto's en filmpjes maken en bekijken(liefst HD). Ook wil ik uiteraard klaar zijn voor de toekomst, hij moet dus 4G ondersteunen. 4G+ is leuk als de prijs het toelaat.

Nog wat puntjes(samengevat)[als de prijs het toelaat]:
-Wifi ac zou fijn zijn
-(spat)waterdicht, heb daar ooit een ongelukje mee gehad en liever nooit meer!
-geen zwakke behuizing (moet tegen wat vallen kunnen) of geknakt scherm bij beetje buigen/druk.
-Zo toekomstbestendig mogelijk aangezien ik hiermee 3 a 4 jaar probeer te doen.
-Een batterij waarmee je (uiteraard met lage helderheid) meer dan een dag bereikbaar kan zijn op verschillende manieren.
-Camera met flitser
-Uitbreidbaar met sdkaart slot
-dual sim
-4G, 4G+ is natuurlijk leuk als het erbij zit maar gezien de prijs geen must.
-Goede kwaliteit geluid
-Liefst een OS met zo min mogelijk bloatware.
-Mag tweedehands!

Ik heb zelf al gevonden
1. Samsung S4(tweedehands tussen 125-190)
2. Samsung S4 Mini(tweedehands tussen 100-150)

[ Voor 30% gewijzigd door timmie1 op 22-01-2016 21:57 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

De Wiko Pulp Fab 4G:
5,5inch scherm, 16gb opslaggeheugen, uit te breiden met een microsd kaart tot 64gb.
2gb systeem geheugen. 4G en 4G+
Camera achteraan: 13mp, vooraan:5mp.

• timmie1
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:11:
De Wiko Pulp Fab 4G:
5,5inch scherm, 16gb opslaggeheugen, uit te breiden met een microsd kaart tot 64gb.
2gb systeem geheugen. 4G en 4G+
Camera achteraan: 13mp, vooraan:5mp.
Bedankt voor de tip, maar ik heb helaas slechte dingen gehoord over Wiko en de door haar geleverde hardware en ondersteuning. Het liefst zou ik voor een wat minder "exotisch" merk gaan.

Verwijderd

Mijn schoonzoon heeft de Wiko Pulp 5inch versie en is er heel tevreden over.
Een andere keuze is the Motorola Moto G:
5inch scherm, 8gb uit te breiden met microsd. 4G verbinding.
Camera achteraan: 13mp, vooraan: 5mp.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:47
Zelf Wiko Pulp4G in gebruik, ben er tevreden over.

Huawei P8 lite bij familielid in gebruik, is er ook tevreden over.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• timmie1
lukadad schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:39:
Zelf Wiko Pulp4G in gebruik, ben er tevreden over.

Huawei P8 lite bij familielid in gebruik, is er ook tevreden over.
Ik heb zelf ook even gekeken naar deze Huawei maar deze lijkt nogal broos. Heeft iemand hier ervaring mee?
De nieuwe telefoon die ik neem, moet namelijk ook redelijk sterk zijn. Mijn tweede smartphone(Een van de eerste Galaxy's) is tientallen keren gevallen zonder barsten in het scherm of andere mankementen.

Nog een punt: omdat ik vaak jarenlang met mijn telefoons doe, heb ik graag een verwisselbare batterij. De batterij kan ik dan zelf vervangen voor een ander, mocht de capaciteit wat minder worden.

Ik zal de openingspost aanpassen, want ik kom er ondertussen achter dat ik wat puntjes vergeten ben.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

Zenix

BOE!

Je kan ook een Chinese telefoon overwegen zoals een Xiaomi Redmi Note 2. Voldoet aan al je eisen zo te zien en is onder de 200 euro. Het is een sterke telefoon met een magnesium frame dacht ik. Daarnaast zijn er zeer veel accessoires voor beschikbaar als je een goede cover hebt met tempered class kan je een telefoon gerust laten vallen.

En heeft ook dual sim. De sdcard kan je ook gebruiken voor apps als 16/32GB onvoldoende is. Qua performance is die sneller dan alle telefoons tot nu toe genoemd in dit topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Zenix op 22-01-2016 22:11 ]

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:00
Moto G. Die is helaas niet waterdicht maar zou ik iedereen die <300 heeft te besteden aanraden.
Je kan ook door sparen en een OnePlue toestel kopen, maar dat is denk ik een beetje overkill...

Verwijderd

De Huawei P8 lite, heeft een Corning Gorilla Glass 3 scherm. Die kan dus wel tegen een stootje.
De Motorola Moto X Play heeft ook dergelijk scherm en is water spat bestendig. Heeft bijna stock Android.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

Zenix

BOE!

De Moto G is leuk, maar geen dual sim geen verwijderbare accu terwijl de Redmi Note 2 dat wel heeft. En de Redmi Note 2 is twee keer zo snel als de Moto G. Ik was nog vergeten te melden dat hij ook Wifi AC heeft. Dat heeft een Moto G ook niet.

Van de telefoons die allemaal tot nu toe genoemd zijn voldoet de Redmi Note 2 aan zowat alle eisen, behalve waterdicht. Maar dat kan je ook niet verwachten van telefoons van rond de 200 euro, dan moet je hoger budget segment gaan zitten zoals bij de Moto X play het geval is.

Enig nadeel zijn de 4G banden van de Redmi Note 2 maar kijk vooral in het topic over de telefoon en reviews. Qua kwaliteit is Xiaomi niet minder dan Huawei of Motorola.
Pagina: 1