Reset met windows 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 18:10
Hallo tweakers,

Ik ga mijn laptop verkopen met windows 7 erop, nu wil ik al mijn gegevens eraf halen.
Volgens mij moet ik dus via cc cleaner mijn harde schijf wissen en dan windows 7 via usb opnieuw opstarten toch ?
Of kijk ik het te zwartwit..

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:29
Dit ligt er denk ik aan wat je hebt afgesproken met de koper (met of zonder OS), aan wie je de laptop verkoopt en hoezeer je deze vertrouwt.

Met een clean install van Windows 7 heb je op het oog alle persoonlijke bestanden gewist. Zelf zou ik de harde schijf een aantal keer met een zero fill behandelen zodat oude bestanden lastiger te herstellen zijn (geeft geen 100% garantie, maar is beter dan alleen een clean install doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt terug naar fabrieksinstelling gaan, daarmee wordt feitelijk alles eraf gegooid en de computer in orginele staat terug gezet zoals die in de winkel is gekocht (een aantal zaken die eraf gegooid zijn tijdens gebruik zijn dan wel weg) , als je alleen Windows 7 erop hebt staan dan weer opnieuw windows 7 erop zetten (je moet de koper wel even zeggen dat alleen Windows 7 erop staat!) moet dan wel nog zoiets als CCleaner - Tools - Drive Wiper gebruiken.

https://www.piriform.com/...er/wiping-free-disk-space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

PatrickPR schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:34:
Dit ligt er denk ik aan wat je hebt afgesproken met de koper (met of zonder OS), aan wie je de laptop verkoopt en hoezeer je deze vertrouwt.

Met een clean install van Windows 7 heb je op het oog alle persoonlijke bestanden gewist. Zelf zou ik de harde schijf een aantal keer met een zero fill behandelen zodat oude bestanden lastiger te herstellen zijn (geeft geen 100% garantie, maar is beter dan alleen een clean install doen).
Inderdaad: De HDD volledig en secure wipen (dat kan met USB bootables) en daarna Windows 7 clean installeren is de veiligste methode.

Vertrouw je de koper dan is een normale clean install wel voldoende.

Tussenoplossing: encrypt je HDD nu en formatteer en installeer Windows daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
Nou, ik heb nog geen deal of iets maar ik wil gewoon alle vertrouwelijke info weg.
Maar is dus of cc celaner alles eraf en dan via usb weer windows enkel erop zetten

Of normale clean instal (wat bedoel je hiermee exact ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Draai DBAN een nachtje, dan is data herstel echt onmogelijk geworden.

Indien je een OS meelevert bij verkoop moet je wel de mogelijkheid hebben om Windows daarna opnieuw te installeren en activeren. Dus bijvoorbeeld recovery Dvd's. Een recovery partitie zal door DBAN ook gewist worden. Eventueel kan je van je recovery partitie een herstel medium maken. Sommige OEM's leveren daarvoor software mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
Ik heb van de huidige windows mijn key opgeslagen.
En heb via een cd windows 7 klaarstaan om te installeren.
Pagina: 1